News Flash:

Primaria ii obliga pe soferi sa dea peste pietoni

26 Octombrie 2010
2092 Vizualizari | 3 Comentarii
intersectie
• Multe din trecerile de pietoni sunt atat de prost semnalizate, incat semafoarele se schimba in culoarea verde si pentru conducatorii auto si pentru cei care circula pe jos, aproape concomitent • Este si cazul trecerii de pietoni de pe bulevardul Stefan cel Mare si Sfant, care face legatura intre trotuarul de la blocul Gulliver si cel de vis-a-vis • Un alt exemplu de semnalizare absurda este si intersectia din Podu Ros, unde, pentru ca un pieton sa poata trece pe zebra dinspre Facultatea de Constructii spre pod, timpii de semaforizare sunt de 80 secunde, in vreme ce pentru a traversa dinspre parc spre facultate, acesta are la dispozitie doar 25 de secunde

Foarte multe din regulile de circulatie aplicate la nivelul traficului auto iesean obliga soferii sa dea peste pietoni chiar pe zebra. Multe din trecerile de pietoni sunt atat de prost semnalizate, incat semafoarele se schimba in culoarea verde si pentru conducatorii auto si pentru cei care circula pe jos, aproape concomitent. Este si cazul trecerii de pietoni de pe bulevardul Stefan cel Mare si Sfant, care face legatura intre trotuarul de la blocul Gulliver si cel de vis-a-vis. Pietonii care traverseaza pe acolo sunt nevoiti sa dea nas in nas cu masinile care urca strada Horia si vor sa faca stanga, spre Piata Unirii. Un alt exemplu de semnalizare absurda este si intersectia din Podu Ros. Pentru ca un pieton sa poata trece pe zebra dinspre Facultatea de Constructii spre pod, timpii de semaforizare sunt de 80 secunde, in vreme ce pentru a traversa dinspre parc spre facultate, acesta are la dispozitie doar 25 de secunde, pentru o distanta mai mult decat dubla fata de prima situatie. Pentru a ajunge in siguranta pe partea cealalta de drum, pietonii sunt obligati sa o ia la fuga pe zebre, fiind nevoiti sa acorde atentie si conducatorilor auto care vireaza spre stanga. Situatia aberanta se regaseste in aproape orice intersectie din oras, iar soferii se pot trezi in orice clipa cu un pieton pe capota.

Treceri desfiintate, inca prezente pe carosabil

Desi in dreptul lor nu au fost inregistrate accidente rutiere din cauza neacordarii prioritatii pietonilor, asta nu inseamna ca zebrele si modul de semnalizare cu semafoare in foarte multe din intersectiile iesene nu sunt defectuoase. Primaria nu s-a preocupat nici de stergerea fostelor treceri de pietoni, mutate cativa metri mai incolo sau desfiintate total, astfel ca iesenii care doresc sa traverseze pe fostele zebre, inca marcate pe partea carosabila, isi pun viata in pericol. "Din punctul nostru de vedere, semaforizarea acestor intersectii nu reprezinta un pericol pentru pietoni, pentru ca, pana acum, nu au fost inregistrate accidente in zonele mentionate, din cauza neacordarii prioritatii. Totusi, educatia pietonului nu poate atinge un nivel ridicat, pana cand acesta nu are si calitatea de conducator auto. Intr-adevar, aceste intersectii sunt aglomerate in timpul zilei, insa totul tine de respectul reciproc intre soferi si pietoni. Accidentele pe trecerile de pietoni nu vor putea fi evitate in perioada urmatoare, pentru ca sezonul rece se apropie, decat daca pietonii invata sa se asigure inainte de traversarea unei strazi, prin zonele semnalizate corespunzator. In cazul in care o trecere de pietoni este mutata cativa metri mai incolo, politia ieseana asigura dirijarea pietonilor mai multe zile la rand dupa aceea, pentru ca acestia sa nu mai traverseze pe zebrele desfiintate. In primele noua luni ale acestui an au fost inregistrate 66 de accidente care s-au petrecut pe sau in dreptul trecerilor de pietoni, in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand am intervenit in 87 de astfel de coliziuni ", a explicat subinspectorul Virginia Pralea, purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Iasi.

Inca mai cauta formula magica

Reprezentantii primariei recunosc faptul ca foarte multe din intersectiile din oras ridica probleme atat conducatorilor auto, cat si pietonilor, insa intarzie sa dea o solutie, din lipsa de idei. "Am analizat aspectul acesta, nu este prima data cand aud de problema asta. Intr-adevar, multe din situatiile intalnite in trafic sunt conflictuale, asa cum este cazul soferilor care urca pe strada Horia si vor sa vireze spre stanga. Solutia ar fi aceea de a interzice virajul spre stanga a celor care vin de pe Horia, dar asta ar insemna ca strada sa fie compromisa din punctul de vedere al traficului, iar conducatorii auto nu ar mai avea posibilitatea de intoarcere. Ar mai fi o varianta, sa prelungim timpii de traversare a pietonilor, dar iarasi nu ar fi bine, pentru ca am gatui traficul intens de pe bulevardul Stefan cel Mare si Sfant. Pana la urma, totul tine de calitatea conducatorilor auto, pentru ca prioritatea apartine pietonilor", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi.

iesean zebra semafoarele
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

Catalin  | #128521
cine-mi spune si mie,de ce au fost scoasa numerotarea de la semafafoare ?
ieseanca  | #128554
cum de ce?! economie! ca doar suntem in plina criza economica. ............oare sa zic "rahat"? e mai sugestiv. si, logic, mintile luminate nu.......lumineaza.....scufundate.... cine-a zis: "somnul ratiunii naste monstri"??
marcel  | #128625
au scos temporizarea pentru ca au dat o gramada de bani pe un rahat de sistem care sa permita autobuzelor sa faca verde cand trec, ca sa mai scada din timpul petrecut de oameni in mijloacele de transport in comun si care nu prea merge cum trebuie, dar ce mai conteaza ca nu merge. banii se dau, traficul e haotic, strazile distruse. frumos
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1418 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020981 (s)

loading...