News Flash:

Primaria ingroapa transportul local

1 Iunie 2010
1198 Vizualizari | 1 Comentarii
• Regia de transport are o "gaura" de aproape zece milioane lei • Concret, RATP Iasi a cheltuit peste doua milioane lei cu dobanzile aferente achizitiei de autobuze marca MAZ, la care s-au adaugat cheltuieli din diferentele de curs valutar, care au mai secerat aproximativ 1,5 milioane lei • O alta cauza a pierderilor inregistrate in cursul anului 2009 a fost diminuarea veniturilor din activitatea de baza, prin demararea si continuarea lucrarilor finantate de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) la calea de rulare a tramvaielor

In cursul anului trecut, Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi a inregistrat pierderi de aproape zece milioane lei, principala cauza a acestora fiind ratele creditelor pentru mijloacele de transport luate in leasing. Concret, RATP Iasi a cheltuit peste doua milioane lei cu dobanzile aferente achizitiei de autobuze marca MAZ, la care s-au adaugat cheltuieli din diferentele de curs valutar, care au mai secerat aproximativ 1,5 milioane lei. Cheltuielile cu penalitati si despagubiri pentru neplata la timp a datoriilor aferente bugetului de stat consolidat, bugetului local si furnizorilor au mai redus cu peste sapte sute mii lei vistieria regiei de transport, din care majorari si penalitati aferente datoriilor la bugetul de stat consolidat si cel local in valoare totala de peste doua sute mii lei si majorari pentru neplata la termen a datoriilor catre furnizori, precum si cheltuieli de judecata de peste cinci sute mii lei. Cheltuielile privind impozitul pe profit au mai inghitit aproximativ 15 mii lei. O alta cauza a pierderilor inregistrate in cursul anului 2009 a fost diminuarea veniturilor din activitatea de baza, prin demararea si continuarea lucrarilor finantate de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) la calea de rulare a tramvaielor din cartierele Tatarasi, Canta, Gara, Podu de Piatra, bulevardul Nicolae Iorga si sistarea transportului pe sine in aceste zone.

Solutii intarziate

In acest moment, regia se confrunta cu mari probleme financiare, din cauza volumului mare de datorii inregistrat la finalul anului 2009. Cauzele care au condus la aceasta situatie sunt volumul mare de majorari si penalitati inregistrate pe costuri in anii precedenti, in valoare totala de aproximativ 23 milioane lei, precum si preluarea datoriilor fostului SC Autobuzul SA la bugetul de stat consolidat si cel local, ca urmare a fuziunii, in valoare de peste 14 milioane lei. In cursul anului trecut, Directia de Finante Publice Locale (DFPL) Iasi a efectuat un control la RATP Iasi, descoperind, in plus fata de aceste datorii, alte peste doua milioane lei, suma rezultata din diferentele inregistrate pentru anii precedenti ca datorii la bugetul local. Neacordarea sau acordarea cu intarziere a subventiilor cuvenite regiei iesene si imposibilitatea perceperii dobanzilor si penalitatilor la sumele datorate de bugetul local au mai adancit pierderile la nivelul RATP Iasi. Pentru imbunatatirea situatiei regiei de transport iesene, municipalitatea va fi nevoita sa deconteze sumele restante, reprezentand contravaloarea prestatiilor efectuate de regie si datorate de bugetul local, in valoare de peste 11 milioane lei, corelarea fondurilor disponibile de la bugetul local cu numarul de gratuitati acordate si marirea vitezei comerciale prin descongestionarea traficului si crearea benzilor special destinate mijloacelor de transport in comun, semaforizare si prioritate pentru acestea, precum si un sistem de ticketing modern.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

vichi  | #108944
PRIVATIZATI-L, domnilor! Si asa avem cel mai scump transport local din tara. In acest mod nici Primaria nu mai are bataie de cap si, poate, cetatenii vor circula in conditii bune si la standarde europene.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1230 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014290 (s)