News Flash:

Primaria lanseaza o noua moda: cizme de cauciuc pentru pietoni

26 Februarie 2008
1537 Vizualizari | 4 Comentarii
• De cativa ani buni, pietonul iesean este nevoit sa topaie peste gropile, baltile si santurile de care nu scapa in nici un cartier iesean, fie el periferic sau rezidential • Kilometri intregi de trotuare sunt distrusi mereu de gropile, valurile de asfalt, baltile, pamanturile, vagaunile care au luat loc deplin covoarelor de asfalt pietonal intins la nivel in vremurile de odinioara • Fie ca sunt transformate abuziv in parcari ad-hoc, fie ca sunt descompuse in parti imposibil de strabatut, trotuarele arata nepasarea edililor fata de ieseanul de rand care strabate orasul pe jos • "Din masuratorile facute de noi, am constatat ca problema trotuarelor este cat se poate de suficienta si nu exista nici un fel de probleme", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei iesene • Trotuarele de-a lungul bulevardelor Socola, Tudor Vladimirescu, Nicolae Iorga, apoi Calea Chisinaului, strada Calarasi, strada Ciurchi, splai Bahlui, Soseaua Nationala, strada Tabacului, strazile din Bularga, de la Vama, Gara Internationala, pod Alexandru, strada Vasile Lupu (in zona bisericii Sf. Stefan, indeosebi), bariera din Dacia, Canta (indeosebi spre capat), Pacurari (zona cimitir evreiesc), Toma Cozma (spre capat, catre Pacurari), cartier Ticau, strada Sararie si multe, multe altele confera o imagine dezolanta a felului in care adultii si copiii circula prin Iasi • Totodata, nenumarate strazi si stradute inca sunt asfaltate cu... pamant

De cativa ani buni de zile, nu doar traficul rutier din municipiul Iasi s-a transformat intr-un cosmar. Si ieseanul pieton are de suferit zilnic, fiind nevoit sa topaie peste gropile, baltile si santurile de care nu scapa in nici un cartier iesean, fie el periferic sau rezidential. Trotuarele de-a lungul bulevardelor Socola, Tudor Vladimirescu, Nicolae Iorga, apoi Calea Chisinaului, strada Calarasi, strada Ciurchi, splai Bahlui, Soseaua Nationala, strada Tabacului, strazile din Bularga, de la Vama, Gara Internationala, pod Alexandru, strada Vasile Lupu (in zona bisericii Sf. Stefan, indeosebi), bariera din Dacia, Canta (indeosebi spre capat), Pacurari (zona cimitir evreiesc), Toma Cozma (spre capat, catre Pacurari), cartier Ticau, strada Sararie si multe, multe altele, confera o imagine dezolanta a felului in care adultii si copiii circula prin Iasi pedestral. Situatia este si mai crancena dupa sau printre blocuri. Aici, caile de acces sunt ca dinamitate. Totodata, nenumarate strazi si stradute inca sunt doar ulite de pamant. Dar, pentru autoritati, totul este in ordine, iar acolo unde nu este, vinovati sunt cetatenii.

Oficial, este foarte bine


"In ceea ce priveste asfaltarea, noi avem un plan permanent. Se poate observa ca am pus in oras pavele de sase centimetri, atat pentru traficul greu, cat si pentru cel foarte greu. Din acest punct de vedere totul este in regula. In ceea ce priveste traficul pietonal, acesta nu este foarte intens. Din masuratorile facute de noi, am constatat ca problema trotuarelor este cat se poate de suficienta si nu exista nici un fel de probleme", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei iesene. Intr-adevar, pe trotuarele de-a lungul strazilor Clopotari si Emil Pascanu sunt pavele, insa pe multe altele iesenii circula de parca ar fi pe un santier. Iar despre parcarile formate pe trotuare, vinovata este Politia, conform edililor. "Este responsabilitatea fortelor de ordine, indiferent ca e vorba de Politia Rutiera sau de Politia Comunitara. Din moment ce parcarea pe trotuare este interzisa, legea trebuie respectata, indiferent de cine ar fi vorba", a mai precizat Mihai Chirica. Daca cei care au masini nu gasesc alt loc de parcare decat trotuarele din fata blocurilor, in mare parte este din vina celor care ar trebui sa se ocupe de aceasta problema. Politia nu poate nici sa amendeze, deoarece soferii vor spune ca n-au unde parca...

Trompeta Calarasilor

De la statia Padurii catre Podul de Fier, trotuarele de-a lungul ambelor sensuri ale bulevardului Tudor Vladimirescu sunt exfoliate. Prundis, balti, pamanturi, prin acestea sunt fortati, zi de zi, sa treaca oamenii. Apoi, intrand pe strada prof. Paul, catre Tatarasi, pamanturile rezultate in urma lucrarilor la retelele de distributie stau linistite de multa vreme. In continuare, pe strada Misai, dupa o portiune de 10 metri de asfalt, se intind macadamurile. Trotuarele de pe strada Vantului serpuiesc de la o latime acceptabila la una pe care nu incape nici un om, pana spre strada Emil Pascanu unde, din fericire, au fost puse pavele. Dar, de-a lungul strazii Calarasi problemele legate de trotuare variaza intre extreme. Uneori trotuarul este din pamant batatorit, alteori nici acesta nu mai exista caci trotuarul lipseste, alteori, pe portiuni lungi este doar un amestec de pietris si praf. Masinile sunt parcate una langa alta pe trotuar. Traficul pietonal, evident, este doar pe partea carosabila, oamenii fiind claxonati de soferi. Pe la jumatatea strazii Calarasi se desprinde strada Trompeta. Cum ii si spune numele, peiorativ, asa este si strada. Fara trotuare, dar si fara asfalt pe partea carosabila. Tot in Tatarasi, pe strada Ciurchi, in zona statiei Doi Baieti, trotuarul din partea stanga este pur si simplu calamitat. Colturi de pietre, tasate in mormane de pamant, acesta este trotuarul. Dar macadamurile, adica trotuarele, sunt tot asa, pe portiuni si de-a lungul strazii Vasile Lupu in zona bisericii Sf. Stefan.

Cosmar in zona industriala


Spre Metalurgie, balti imense, gropi cat sa incapa cinci oameni, acestea sunt elementele din compozitia trotuarelor. Calea Chisinaului este mai curand calea inapoierii, atat de multe gropi sunt pe trotuar, mai ales pe cel din partea stanga cum se merge catre CET dinspre Metalurgie. Unii, de nevoie, au implantat scanduri ca lumea sa poata circula. Dar lista trotuarelor de aici tinde sa acopere tot numarul celor existente. In Bularga, tango in toata regula. Pe strada Butnari, strada Vladicii, Bularga nr.14, trotuarele nici pentru soricei nu ajung. Crapate, cu portiuni de pamant, invalurite, sunt tranzitate de sute de oameni pe zi. In zona Grupului Scolar CFR, pe bulevardul Socola, problema este cu suisurile si coborasurile trotuarului de pe partea dreapta.

Vama


Nici macar catre Vama sau Gara Internationala trotuarele nu sunt mai bune. Si aici prundisul s-a desprins, omul fiind nevoit sa paseasca de parca ar fi intr-o balastiera. Gaurile de pe Podul Nicolina, atat de notorii pentru pietoni, nici nu mai merita numarate, la fel si starea trotuarelor de pe Tabacu sau Soseaua Nationala catre biserica catolica din Dacia, nu mai impresioneaza pe nimeni. Si numarul trotuarelor tot poate fi completat pana spre un procent de 80 la suta din numarul total din municipiu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

trompeta calarasilor vama
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

Anonim  | #30707
asa este, in Iasi sunt printre cele mai proaste trotuare. au pus un fel de ciment care s-a erodat in timp.
dan  | #30708
Dar despre firmele care schimba tevi sau ce mai schimba ei prin cartiere (ex. Metalurgie ) de ce nu ziceti nimic de ei ca ai lasat in urma numai noroi, de parca am fi la tara la cocarla
Catalin Asav.  | #30709
Mai bine mergeati sa faceti ceva poze in Alexandru cel Bun. Pentru inceput va sugerez calduros sa mergeti pe Strada Aleea Plaiesilor. Peisajul este infiorator acolo. Daca in trecut aveam in fiecare an noroi "clasic", unul cu care ne obisnuisem (Doamne, in ce an suntem?), acum acolo veti gasi sapaturi si maluri de pamant lasate de izbeliste in fata fiecarei scari, tot felul de punti improvizate pentru ca oamenii sa poate avea acces in blocuri . Aici se adauga si adevaratele "invazii" ale locuitorilor Dallas-ului (dotati, desigur, cu cizme fabricate din cauciuc). Aceasta stare de fapt dureaza de ceva vreme. Exista zile cand ai senzatia ca acolo nu a fost niciodata asfalt ci doar noroi. Norocul Primariei este ca odata cu incalzirea vremii acest noroi se va usca si se va transforma in...praf.

Unora le place sa manance rahat si sa arate cat de bine se traieste in Romania, dar, in realitate, indiferent de ce primari exista sau oameni politici la nivel de guvernare, trebuie sa admitem ca nimeni, niciodata nu a fost interesat de binele comun. Suntem un neam blestemat, nu este nicio diferenta intre societatea romaneasca ante si interbelica si cea de acum, doar luxul capata alte dimensiuni. Ne meritam soarta si mai ales aceia care in aceste zile se folosesc de aceste neajunsuri doar pentru a transa lupte politice in folosul lor. Din punctul meu de vedere Nichita, Traian Dobre, Fenechiu, Simirad sau Fenechiu sunt produse ale aceluiasi tipar. Iar in programarea acestui tipar nu va intra niciodata binele cetateanului de rand. Intre timp, naivii se vor tot amagi ca va fi mai bine.
Anonim  | #30710
Constat cu suprindere ca marea majoritate a firmelor de instalatii (EON, CET) lasa numai noroi in urma lucrarilor efectuate. Santuri, santulete, gropi si vagauni asa asa Iasul pietonilor si al soferilor. Dle. Primar pentru ce platim taxe si impozite?! Trebuie sa mergi cu pantofi de schimb and te duci la serviciu; cand revii acasa, circuli in cizme de cauciuc. Aveti inpsectori in primarie, trimiteti-i pe teren sa vada ce se intampla. Aveti o multime de ing.constructori in primarie, de ce nu ii lasati sa supravegheze lucrarile de constructii. Chiar va rog sa veniti la in spatele alimentarei Mercur Mary din Dacia sa vedeti cum orasul s-a apropiat de conditiile din mediul rural datorita instalatorilor...Traim in cel mai prost intretinut oras.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1453 (s) | 22 queries | Mysql time :0.022599 (s)