News Flash:

Primaria plateste oalele sparte de Giubernea

5 Octombrie 2005
831 Vizualizari | 0 Comentarii
•Scandalul microbuzelor galbene s-a intors la primarie, care se vede obligata sa plateasca degeaba catre Bursa de Moldovei 6,3 miliarde lei Procesul microbuzelor s-a incheiat defavorabil municipalitatii iesene, care se vede obligata sa plateasca catre Bursa Moldovei SA nu mai putin de 6,3 miliarde lei (630 mii lei noi). Instanta de judecata a dat dreptate SC Bursa Moldovei SA pe baza contractului de fidejusiune incheiat in octombrie anul trecut si nu a tinut cont de raportul inspectorilor de la Curtea de Conturi, pe baza caruia primaria credea ca va castiga. Singura solutie de a scapa de platile catre Bursa Moldovei SA, pe care pe de alta parte Curtea de Conturi le considera nejustificate, este ca Autobuzul SA sa ceara in justitie modificarea contractului si astfel sa obtina anularea sumei datorate. Mostenirea lui Giubernea Practic, povestea scandalului microbuzelor incepe in momentul achizitiei pe vremea directoratului lui Mihai Giubernea la Autobuzul SA. Dupa ce a semnat in 2003, cu avizul Consiliului Local de atunci, un contract de inchiriere pentru 50 de microbuze, s-a descoperit ca afacerea era o adevarata piatra de moara pentru unitatea de transport. Microbuzele erau luate in leasing de Bursa Moldovei SA de la furnizor, fiind doar inchiriate de Autobuzul SA. Cu o chirie impresionanta (1.420 euro/microbuz/luna), firma locala de transport in comun a inceput sa acumuleze datorii, calculul penalitatilor fiind la randul sau defavorabil unitatii. In 2004, primarul Nichita, ajutat de noul Consiliu Local, reuseste sa scape de contractul dezavantajos al lui Giubernea. De fapt, printr-un contract de fidejusiune, preluare de obligatii, Bursa Moldovei SA a fost scoasa din schema microbuzelor, platile leasingului fiind facute direct catre furnizor. Numai ca, prin contract, Consiliul Local garanta Bursei Moldovei SA Iasi plata celor 8,9 miliarde lei (890 mii lei noi) acumulate ca datorii de Autobuzul SA. Contractul a fost semnat in 20 octombrie 2004 pe baza unei hotarari a Consiliului Local, fara a fi luat insa in calcul raportul incheiat in septembrie de Curtea de Conturi. Conform observatiilor facute de inspectorii de control, sumele restante au fost umflate si, in urma unui calcul, primaria nu trebuia sa plateasca decat 2,2 miliarde lei (220.000 lei). Cu toate acestea a fost semnata obligatia de a plati 8,9 miliarde lei. Abia dupa ce contractul a inceput sa fie derulat si o parte din plati facute, municipalitatea a hotarat sa scoata din sertar raportul de control si sa sisteze plata. Bursa Moldovei SA a dat in judecata primaria si a reusit acum sa castige. "Judecatorul nu a vrut sa ia in calcul raportul de la Curtea de Conturi, care considera sumele nejustificate. Asta pentru ca raportul, fiind din septembrie, ar fi trebuit sa fie luat in calcul in contractul de fidejusiune. Solutia in acest caz este ca Autobuzul SA sa deschida un nou proces prin care sa atace contractul in baza constatarilor inspectorilor", a declarat Lacramioara Vernica, secretarul Consiliului Local. Primarul Gheorghe Nichita a demarat ieri o analiza a cazului impreuna cu specialistii din subordine pentru a incerca sa identifice solutiile de a evita plata celor 6,3 miliarde lei (630.000 lei noi). (L.S.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1351 (s) | 22 queries | Mysql time :0.024580 (s)