News Flash:

Primarul anunta iminenta demitere a directorului Neculai Abalasei

13 Mai 2004
954 Vizualizari | 0 Comentarii
•Directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) a fost amenintat cu demiterea de catre primarul Gheorghe Nichita •Neculai Abalasei a vrut sa ascunda sefului sau direct accidentul mortal care a avut loc, in urma cu doua zile, in Piata Alexandru Cel Bun •Primarul Nichita ar trebui informat asupra ingineriilor financiare dubioase ale lui Neculai Abalasei atunci cand a facut responsabila municipalitatea pentru achitarea unor troleibuze second-hand care erau deja achitate printr-un contract de barter

Directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) a fost amenintat de catre primarul Gheorghe Nichita, in cadrul sedintei pe care acesta a sustinut-o ieri cu directorii de Regii si ai societatilor comerciale din subordinea municipalitatii, cu demiterea. Acest lucru a fost determinat de faptul ca Neculai Abalasei a vrut sa-i ascunda primarului accidentul mortal care a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute in Piata Alexandru cel Bun, cand un om a fost strivit de un tramvai. Exista date care demonstreaza ca accidentul a fost determinat de calitatea proasta a lucrarilor pe care Neculai Abalasei le-a avizat in zona, din cauza solutiei tehnice aberante de turnare a betonului intre sinele de tramvai si de acoperire a spatiului cu asfalt. Astfel, rigiditatea liniei nu a permis ca sistemul de franare a vagonului sa functioneze. Acest lucru a vrut de fapt Neculai Abalasei sa-l ascunda fata de seful sau ierarhic. "Data viitoare cand nu ma mai anunti, vii repede cu demisia la mine. Un eveniment de genul acesta se anunta sefului superior ierarhic", i-a spus primarul directorului RATEC. Mai mult decat atat, se pare ca primarul Nichita a inceput sa-si dea seama de calitatea defectuoasa a lucrarilor efectuate de subordonatii lui Abalasei pe strazile orasului atunci cand i-a spus: "Una vorbim in teren si alta facem. Este vorba de greseli de inginerie". De asemenea, seful municipalitatii ar trebui informat despre modul in care Neculai Abalasei a implicat Primaria in efectuarea unor plati la cateva troleibuze second-hand, care fusesera deja achizitionate printr-un contract de barter stabilit cu partenerii Regiei din Germania, prin restaurarea vagoanelor de epoca.

Raspundere penala

Mai mult, Neculai Abalasei este raspunzator de nederularea contractului incheiat de catre fosta Regie de Transport in Comun (RATC) cu SC Cristal Car Wash SRL, din Bucuresti. Acesta a scos cu buna stiinta din proiectul de hotarare inaintat si aprobat de Consiliul Local achizitia microbuzelor Rocar U 207, pentru a finanta achizitia unor troleibuze second hand Skoda 14 TR aduse din Cehia, in contrapartida cu restaurarea vagoanelor de epoca pentru partenerul austriac. Situatia este cu atat mai ciudata cu cat, la momentul cand Abalasei a scos din lista de investitii acest obiectiv, indeplinea functia de director al Regiei Autonome de Transport Electric in Comun, care nu exista la momentul semnarii contractului in cauza. Cu alte cuvinte, Abalasei a anticipat scindarea RATC cu sase luni de zile si nu a inclus, cu buna stiinta, in planul de investitii un obiectiv care apartinea de drept acestuia, pasandu-l in acest fel in patrimoniul SC Autobuzul SA. In plus, nu exista nici un memoriu justificativ semnat de catre directorul Abalasei prin care sa fie specificat tipul de troleibuze, modul de achizitionare al acestora si nici vreo precizare despre detaliile tehnice ale acestora. Prin ingineriile sale financiare, Neculai Abalasei a determinat Consiliul Local sa achite bunuri ce erau deja achitate prin sistem barter. Acest lucru este cu atat mai evident cu cat, in contractul de cumparare, troleibuzele in cauza figureaza ca mijloace fixe din patrimoniul RATEC, si nu al Primariei. In acest context apare intrebarea privitoare la utilizarea banilor publici atunci cand au fost facute achizitii fara a organiza in prealabil o licitatie.

Facturi pentru un dosar penal

In calitate de presedinte al comisiei de restaurare a vagoanelor de epoca, Neculai Abalasei a comis o ilegalitate demna de un dosar penal. In calitatea pe care o are, Abalasei avea obligatia de sti ca RATEC nu detinea licenta de export pentru vagoane. Cu toate acestea, pe facturile de export ale vagoanelor spre Austria, RATEC mentioneaza la contravaloarea marfii "Vagon tramvai" in loc de "Vagon restaurat". In acest fel, se poate spune ca Regia din Iasi a exportat in Austria un tramvai fabricat in Romania, ceea ce reprezinta o incalcare flagranta a legii. Pentru a nu se bucura de unul singur de afacerea pe care a derulat-o pe spatele Primariei, Neculai Abalasei l-a delegat pe fratele sau, Constantin Abalasei, sa plece in Austria, de nenumarate ori, pentru a remedia defectiunile pe care specialistii din strainatate le-au descoperit ulterior la vagoanele de epoca.
Gabi COHUT
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1377 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020350 (s)

loading...