Titlurile zilei

Primarul Mihai Chirica explică de ce s-au scumpit parcările. O nouă parcare supraetajată apare în municipiu

Publicat: 28 ian. 2020

Consiliul Local va decide în aceste zile scumpirea locurilor de parcare din oraș. Edilul Mihai Chirica a explicat pe larg de ce s-a ajuns la o asemenea variantă. În plus, conducerea primăriei a anunțat că va demara procedurile pentru construcția unor parcări supra și subterane în unele zone din oraș

Municipalitatea ieșeană pregătește un proiect de hotărâre legată de scumpirea locurilor de parcare. Proiectul va fi discutat în plenul Consiliului Local la ședința ordinară de la finalul săptămânii. Cea mai importantă prevedere ține de majorarea tarifului de parcare pentru autoturisme de la 2 la 5 lei pe oră. Edilul Mihai Chirica a explicat de ce s-a ajuns la această majorare de preț.

„Tarifele la parcare se referă în cea mai mare parte la cele cu plată. Erau la doi lei și ajunseseră să fie ocupate pe tot parcursul zilei de o singură mașină pe un loc de parcare. Pe noi ne interesează ca pe zona centrală să fie rulaj. Era cel mai mic tarif la parcare din țară, ceea ce aducea și aglomerația din zona centrală. Pentru parcările de reședință nu se modifică tariful. Acesta va rămâne la fel, la 31 lei la scoaterea la licitație pe loc. Am intervenit un pic la tarifele pentru societățile comerciale, cele care închiriază fără abonament. În rest, toate au rămas cam la fel”, a menționat edilul Mihai Chirica.

Parcare în Baza 3

Edilul municipiului Iași a arătat că primăria are în plan și construcția unor parcări supra și subterane.

„Avem în lucru o parcare supraetajată în zona Mușatini din cartierul Alexandru cel Bun pe o suprafață de 2.000 metri pătrați. Mai scoatem la licitație o parcare în față la UMF, pe o suprafață de 6.000 metri pătrați în aceste zile. Poate fi cu minim trei etaje la nivel subteran. De asemenea, și pe strada Islaz dorim să avem o parcare de 3.-400 locuri, amplasată în jurul rețelei de termoficare”, a mai spus primarul Mihai Chirica.

Acesta a menționat și faptul că la Iași se derulează o campanie de ridicare a mașinilor abandonate pe domeniul public.

„Mașinile vechi, care nu sunt revendicate, sunt ridicate și duse la casat. Din păcate, este tot mai grea această procedură de casare. Nu din cauza legilor, ci pentru că sunt tot mai puține persoane interesate să le preia. Dacă acum șase-șapte ani era recuperată la 5- 600 lei, acum nu o dăm nici cu 50 lei. Sunt cu sutele pe domeniul public abandonate de către proprietari. Este o problemă mai veche, apărută dinainte de a începe importul masiv de vehicule uzate în toată țara. Avem de lichidat un prag național de 2.5 milioane de vechicule în următorii ani. Nu am găsit mașini abandonate doar în oraș. Am găsit și în păduri, și la marginea lacurilor, în tot felul de unghere. Este o procedură anevoioasă până identificăm proprietarii. Ne ocupă timp adunarea lor, dar merită pentru că eliberăm noi locuri de parcare”, a încheiat Mihai Chirica.



loading...

Comentarii
  • Sa nu se mai amestece la licitatii societati comerciale cu persoane fizice. Sa se dea avize pt persoane juridice cu pretul aferent si sa nu mai incaiere locatarii cu patronii zonei. Societatea isi permite sa ridice pretul ca ulterior si-l deconteaza in actele firmei.

  • Bataie de joc cu tarifele pe persoana juridica. Sa se faca o diferentiere la tarifele pe persoana juridica intre srl, intreprindere indiviuala si pfa. O amarata de toneta pe intrep indiv care vrea un loc de parcare in spatele tonetei trebui sa dea cat un srl sau o banca sau un ditamai marketul. La fel si un pfa.

  • Oameni buni, ati dorit democratie si capitalism. Pai in capitalism banul decide. In socialism sa dam la toata lumea sa fie bine, dar cand nu ai de unde da ( exemplu locurile de parcare sunt limitate fizic, ai 10mp ai doua locuri de parcare si punct) nu poti creste ca psd din pix sa spui nu avem 3 locuri se parcare. Licitatia ofera sansa sa ia locul cine isi permite locul iar primaria ca orice institutie/societate trebuie sa vanda cat mai scump.
    Explozia pretului la locurile de parcare este datorata tot celor care si au cumparat masini noi sau second hand si au realizat ca a cumpara o masina nu este egal cu pretul masinii ci inseamna ( costul masinii + locul de parcare rezident + plus costul parcarii in spatiu public + asigurare + vinieta +
    Intretinere masina + combustibil = x lei / an ). Intrebarea e. Va permiteti sa aveti o masina? Ce se intampla in economie daca este cerere de 1000 de eugenii si vor sa cumpere 2000 de persoane ? Pretul se dubleaza pt primele 500 de eugenii, apoi se tripleaza pt urmatoarele 250 si apoi creste de 4-5 ori pt diferenta de 250 de eugenii ramase. Sa te plangi acum ca e scum,ca nu e corect e pierdere de timp. Eu am treaba la primaria mai exact la finanante odata pe luna cam in jur de 15-20 de minute cu tot
    Cu coada. Inainte sa bage parcarea cu plata la primarie cautam fara exagerez 30-40 minute loc de parcare si ma plimbam cand pe la
    Cuza cand pe la teatru sa vanez un loc de parcare. Pai numai motorina la masina, timpul cautarii loculuI de parcare ma facea sa vreau sa scot 10 -15 lei pe parcare numai sa rezolv sa las banii sa imi iau chitantele si sa ma duc in treaba mea.
    Partea a II-a : diferente intre pers fizice si juridice. Costul mai mare e total justificat din prisma ca ala e firma sau persoana fizica. Dar firma va pune 10 bani in plus la fiecare produs si deja are banii dar pers fizica nu are decat sa isi ia al doilea job sau sa renunte la masina.
    In olanda, tara mersului pe bicicleta procedeul de inmatriculare al unei masini e urmatorul. Cumperi masina x euro + daca stai la casa si ai loc de parcare este o suma gem 15-20 de euro) daca nu ai loc de parcare iti repartizeaza unul in zona unde
    locuiesti in cadrul parcarilor publice. Pleaca de la 450€ periferie si ajunge la 2250 € zona centrala Pret pe luna, se plateste anual ( cardul de credit sa traiasca ) iar asigurarea e pe cnp pers fizica. Conduc doi masina sunt doua asigurari. Masina e monitoriza de un dispozitiv care inregistreaza modul
    Cum conduci viteza maxima cu care
    Circula masina etc si se stabileste pretul asigurarii. Acolo nu exista bizoni in trafic ca la final de luna sare pretul la asigurare datorita stilului de condus. Felicitari pentru initiativa si sunt total de acord . Iar cei care plang inteleg ca sunt nostalgici, dar capitalismul este matematica pura. Scuza ca are un butic mic si ala e o banca nu exista. Amandoi vand ceva dar unul vinde mai bine. O Romanie ca afara fara civilizatie si educatie nu poate exista. Bafta
    Asta ar trebui sa fie in programul alde, daca isi respecta numele si idelogia liberali si democrati asta trebuie sa sustina ( alde partidul viitor nu acesta, actualul deja e in moarte clinica)

  • Tupeu de individ care se crede invincibil. Nu a construit nimic in acest sens, dar vine cu scumpiri. Vom monitoriza ce vor face si va trebui sa facem totul sa-i scoatem ca sobolanii din Primarie. Acestia nu reprezinta iesenii ci interesele personale.

  • Si maainile electrice unde see incarca mai. CHIRICA??? Ai promis ca vommavea parcari gratis si statii de incarcare, UNDE SUNT??? Dar interzicerea masinilor pe linia de tramvai pe cand??? Exceptie taxiurile(contra cost) si masinile electrice,,, Hai si incurajeaza sa cumpere lumea masini electrice ca la NISSAN sunt nizte oferfe minunate si poti incarca si de la priza de acasa,,,!

  • Mult tupeu trebuie să ai ca să declari că parcările „Erau la doi lei și ajunseseră să fie ocupate pe tot parcursul zilei de o singură mașină pe un loc de parcare. Pe noi ne interesează ca pe zona centrală să fie rulaj.” când toată lumea știe că erau… 2 lei/oră…
    Adica PE ORA de staționare în parcare!!! Conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Iași 184/2018, Anexa 9.3 CARE ESTE PUBLICATĂ ȘI POATE FI CONSULTATĂ DE CĂTRE ORICE PERSOANĂ INTERESATĂ, ORICÂND!!!
    Votați-l, oameni buni!

Adauga un comentariu