Diete si regimuri

Principiile dietei mediteraneene

Publicat: 24 nov. 2020
salata
Dieta mediteraneană sau cretană este atractivă pentru numeroasele sale beneficii.

Dieta mediteraneană sau cretană este atractivă pentru numeroasele sale beneficii. Aceasta oferă un loc primordial fructelor și legumelor, cerealelor, uleiului de măsline. Este, de asemenea, un stil de viață sănătos, care include activitate fizică regulată (mers pe jos, mersul cu bicicleta etc.). Iata care sunt principiile dietei mediteraneene!

Dieta mediteraneană este astăzi dieta sănătoasă de referință. Această dietă vizează mai ales asocierile de cereale-leguminoase și oferă puțin loc cărnii. De la speranța de viață crescută, rata scăzută a bolilor cardiovasculare, scăderea colesterolului la scăderea riscului de diabet de tip 2, beneficiile sale pentru sănătate sunt numeroase. Această dietă se distinge de altele prin faptul că presupune consumul de produse crude, locale și de sezon.

Fructele și legumele, o prioritate

Caracteristica acestei diete: consumul zilnic de fructe și legume proaspete. Acestea pot fi adăugate in toate meniurile. Nucile uscate (cum ar fi nucile sau migdalele) sunt, de asemenea, populare, si se poate consuma o mână mică pe zi.

Cereale integrale și leguminoase

Această dietă oferă un plus cerealelor integrale (quinoa, bulgur, orez etc.), mult mai bune pentru sănătatea ta decât cerealele rafinate: sunt mai bogate în fibre, vitamine din grupa B și E, minerale și acizi grași esențiali. Datorită indicelui glicemic mai scăzut, acestea determină, de asemenea, creșterea nivelului de zahăr din sânge (glicemie). La fel, pâinea integrală este preferată în locul pâinii albe. Aceste cereale integrale trebuie asociate la fiecare masă cu leguminoase precum năutul și lintea. Aceste alimente sunt principalele surse de energie in dieta mediteraneana.

Principiile dietei mediteraneene: carne, ou sau pește?

Dieta mediteraneană nu ignoră proteinele animale. Carnea se mănâncă cu măsură: de două ori pe săptămână și, în mod ideal, carne albă. Alegeți păsări de calitate. Bogate în grăsimi saturate și sare, mezelurile trebuie evitate pe cât posibil.

În ceea ce privește peștele, se recomandă consumul acestuia de două ori pe săptămână. În mod ideal, alegeți unul gras (hering, somon, sardine etc.) și unul slab (biban, știucă, merluciu, doradă etc.). Este mai bine să le alternați pentru a evita metalele grele conținute de peștii uleioși. Ouăle pot fi incluse in meniu la mese de două ori pe săptămână.

Produse lactate, fără exces

Produsele lactate ar trebui să facă parte din dieta zilnică și să fie consumate de două ori pe zi. De exemplu, puteți alege o porție de brânză și iaurt fermentat. Brânzeturile albe pot proveni de la capră, eventual de la vacă.

Mai degrabă zaharuri naturale decât zaharuri rafinate

În timp ce zaharurile rafinate sunt adesea absente din dieta mediteraneană, zaharurile naturale sunt populare. Este cazul, de exemplu, al mierii sau siropului de agave. Puteți lua o lingură pe zi sau 10 grame. Siropul de agave ar trebui să fie favorizat față de zaharoză, deoarece are un indice glicemic mai mic, rezultând astfel o variație glicemică mai mică.

Uleiul de măsline, principala sursă de lipide

În dieta cretană, uleiul de măsline este folosit în fiecare zi, indiferent dacă se condimentează o salată sau se gătesc legume. Este bogat în acizi grași mononesaturați (omega-9), care contribuie la o bună sănătate cardiovasculară, și în vitamina E antioxidantă.

Mâncărurile sunt, de asemenea, condimentate cu ierburi aromate (pătrunjel, coriandru, mentă, arpagic etc.) și condimente (curcuma, scorțișoară, ghimbir, chimen etc.). Aceasta pentru a evita sărarea excesivă a hranei.

Principiile dietei mediteraneene: vin rosu cu moderatie

Un consum moderat de vin roșu (un pahar pe zi) este în mod tradițional asociat cu dieta mediteraneană. Cu toate acestea, studii recente neagă beneficiile consumului zilnic de alcool. Un studiu, publicat pe 23 august 2018 în revista științifică The Lancet, a fost realizat de sute de cercetători din 195 de țări. Cercetătorii au descoperit o creștere a mortalității de la prima gură. Mai exact, persoanele cu vârste cuprinse între 15 și 95 de ani care beau un pahar de alcool pe zi își cresc riscul de a dezvolta o patologie cu 0,5%. Și, la două băuturi pe zi, 977 din 100.000 de oameni dezvoltă o problemă de sănătate. Deși vinul nu este, prin urmare, interzis în dieta mediteraneană, consumul său ar trebui să fie limitat.

Dieta mediteraneană nu înseamnă doar mâncare. Este, de asemenea, un stil de viață sănătos, care include activitate fizică regulată (mers pe jos, mersul cu bicicleta etc.).





Adauga un comentariu