News Flash:

Privarea de somnul de dupa masa duce la infarct

26 August 2010
971 Vizualizari | 0 Comentarii
Privarea de somnul de dupa masa duce la infarct
Doctor Laura N. Lockford, de la Victoria University, a constat că roganismul uman are nevoie de somn de după-amiază în mod special. In urmă cu 11 ani, tanăra cercetătoare afirma că în lipsa somnului de după pranz, în anotimpurile calde (primăvară – vară), în rinichi se pot sintetiza substanţe extrem de toxice, majoritatea afectand biologia fibrelor musculare ale inimii. Unele cercetări ulterioare au confirmat faptul că în zilele calde de primăvară şi vară, la nivel renal se produc polipeptide, substanţe proteice cu efect hipertensiv, care pot pune în pericol celulele cardiace responsabile de ritmicitatea inimii.

20 de minute de relaxare sunt ideale

Aceeaşi echipă de cercetători, specialişti în cadio-biologie, au demonstrat anul acesta că acele proteine, fabricate de către rinichi au în realitate rolul de a induce somnul. Acest somn este necesar omului care, primăvara şi vara, acumulează o mai mare doză de stres, fiind obligat să suporte şocul adaptării la cald.
Atat astenia de primăvară tarzie, cat şi somnolenţa (pentru locuitorii zonelor cu patru anotimpuri) se datorează acestor proteine renale (produse de rinichi), care „invită” creierul la relaxare. Din nefericire, peste 72% din oamenii care populează zonele temperate nu-şi permit un somn de după amiază datorită vieţii trepidante din mediul urban. Imposibilitatea de somn sau cel puţin de odihnă în anotimpurile calde, între orele 15:00-18:00 se pare a fi responsabilă de creşterea cu 10% a riscului la boli cardiace.
S-a constatat că sistemul nervos central necesită primăvara şi vara o relaxare totală de minim 20 de minute, în orele după-amiezei, timp în care creierul îşi reface puterea de a da comenzi de luptă cu substanţele toxice, produse de către rinichi, la scurt timp după ce glicemia începe să crească, după un dejun bogat.

Recomandari pentru un organism sanatos

Astfel, se recomandă ca în timpul zilelor calde să fie respectate unele reguli de păstrare a sănătăţii, prin asigurarea odihnei de după dejun. In cazul în care programul de activitate permite somnul, se recomandă:
- Luarea dejunului înainte de orele 12:30, urmat de un repaus total fizic, intelectual şi relaxarea în pat sau, şi mai bine, de un pui de somn;
- Inainte de somnul de după-amiază este recomandat a sta cel puţin 10-15 minute în aer liber;
- Este strict interzis consumul de tării, cu 20-25 de minute înainte de odihnă;
- Nu este recomandat fumatul activ sau pasiv, înainte de somn;

Alungati somnolenta cu miscare in aer liber

In situaţia în care programul de activitate nu permite somn de după-amiază în intervalul 14:00-18:00:
- Trebuie respectate toate cele patru reguli amintite anterior;
- A se evita consumul de cafea tare în momentul apariţiei stării de somnolenţă;
- Atunci cand apare starea de inhibiţie a somnului, este indicat să se facă cat mai multă mişcare în aer liber, timp de 10-15 minute;
- La o oră, o oră şi jumătate, după dejun, dacă nu este posibilă o minimă relaxare într-un fotoliu, într-o cameră răcoroasă, un consum de 0,5 l de apă foarte rece poate avea un efect benefic;
- In cazul lipsei totale de relaxare, în jurul orelor 14:00-18:00, în zilele calde, se recomandă un păhărel de 100-150 ml cu vin roşu, imediat după potolirea foamei. Creşterea uşoară a tensiunii datorită substanţelor organice specifice prezente în strugurii negri, asociată cu alcoolul diluat, avertizează creierul asupra toxinelor produse de rinichi vara.
Totala lipsă de relaxare nervoasă, ce conduce la oboseală, nu trebuie făcută printr-un somn profund între orele 18:00 şi 22:00. Aşa cum spun biologii, acest tip de somn, pentru care organismul nu este pregătit din punct de vedere fiziologic, slăbeşte organismul, făcandu-l vulnerabil la toxinele produse în corp.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1717 (s) | 22 queries | Mysql time :0.047141 (s)