News Flash:

Probleme fara rezolvare in scolile iesene

28 Septembrie 2006
955 Vizualizari | 0 Comentarii
• Ceea ce este mai grav e faptul ca in ultimii ani numarul necalificatilor s-a mentinut, iar acesta nu a putut fi diminuat decat nesemnificativ
Necalificati si un numar mare de profesori suplinitori in mediul rural, acestea sunt problemele care inca macina unitatile de invatamant din judetul Iasi. Dupa parcurgerea tuturor etapelor de ocupare a posturilor din invatamant, un raport privind dinamica posturilor si incadrarea cu personal didactic pentru acest an scolar arata ca in momentul de fata elevii ieseni au profesori titulari pe post, care nu paraseasc scoala dupa un an, intr-o proportie de 70 la suta. Un procent de 21 la suta este reprezentat de profesorii suplinitori, adica cei care trebuie sa paraseasca colectivul de elevi dupa un an scolar, dar sunt calificati pentru disciplina pe care o predau. Inca un procent de 8 la suta este reprezentat de persoanele care au devenit profesori, dar care nu au studii de specialitate, cu alte cuvinte sunt necalificati. Ceea ce este mai grav e faptul ca in ultimii ani numarul necalificatilor s-a mentinut, iar acesta nu a putut fi diminuat decat nesemnificativ. Lipsa de motivatie financiara, a bazei materiale adecvate, imposibilitatea sau refuzul unor primarii de a deconta cheltuielile de naveta au facut ca peste 200 de cadre didactice sa renunte la posturile oferite in sesiunea august-septembrie 2006, in special in mediul rural. O parte dintre problemele cu care se confrunta in momentul de fata scolile iesene la capitolul personal didactic au aparut dupa data de 1 septembrie 2006. Dupa aceasta data, conform raportului ISJ, s-a remarcat o anumita dinamica a posturilor prin solicitarile de concedii de studii, concedii fara plata pentru motive personale, concedii pentru cresterea copilului, pensionari, schimburi de posturi pentru apropiere de domiciliu, renuntari la post, demisii, nerealizarea planului de scolarizare, precum si solicitari de infiintare de clase. In consecinta, aceasta dinamica a impus rezolvarea noilor situatii aparute in incadrarea cu personal didactic calificat a unitatilor scolare prin schimburi de posturi, detasare in interesul invatamantului la solicitarea unitatilor scolare, atribuirea de ore in regim de plata cu ora sau cumul cadrelor didactice titulare, personalului asociat si, in final, cadrelor didactice pensionate. Din cauza ca o parte dintre probleme au fost generate de metodologiile neclare ale Ministerului Educatiei si Cercetarii, reprezentantii ISJ spera in rezolvarea acestora odata cu trimiterea unor propuneri de corectare. "ISJ Iasi a inaintat catre Ministerul Educatiei o serie de propuneri, privind includerea unor specializari in centralizator si reformularea unor prevederi ale metodologiei", a declarat Mirela Tibu, inspector de personal in cadrul ISJ.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1378 (s) | 24 queries | Mysql time :0.026550 (s)