Actualitate

Probleme mari legate de programarea pentru vaccinare: „Surpriză, nu exişti în platformă, nu există rubrică pentru tine!”

Publicat: 16 ian. 2021
Rozalina Lăpădatu
Rozalina Lăpădatu, preşedintele Asociaţiei Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune şi vicepreşedintele Alianţei Pacienţilor Cronici din România

Platforma de programare pentru vaccinarea anti-COVID-19 are probleme mari.

Rozalina Lăpădatu, preşedintele Asociaţiei Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune şi vicepreşedintele Alianţei Pacienţilor Cronici din România a declarat că mulţi pacienţi cu boli cronice care au încercat să se programeze pentru vaccinarea împotriva COVID-19 în prima zi în care s-a dat drumul la înscrierile pentru etapa a doua nu au reuşit să facă acest lucru.

Rozalina Lăpădatu susține că motivul invocat a fost fie că s-a blocat platforma, fie din cauză că, deşi suferă de ani de zile de o boală cronică, platforma nu le-a permis să se înscrie în etapa a doua a campaniei de vaccinare.

Bolnavii cronici s-au lovit de problemele programării pentru vaccinare

Rozalina Lăpădatu a vorbit despre experienţa prin care au trecut în ultima zi mulţi bolnavi cronici care au încercat să se înscrie la vaccinare.

„Eşti bolnav cronic, ţi-ai mâncat nervii ca să-ţi faci cont în platformă, ai încercat de cel puţin 10 ori până când ai prins momentul când funcţiona, ai introdus toate datele cerute, toate codurile primite pe telefon, te-ai bucurat şi ai răsuflat uşurat. Apoi ai aşteptat cu nerăbdare ora 15:00 ca să poţi în sfârşit să te programezi, dar surpriză, tu nu exişti în platformă, pentru că nu există rubrică pentru tine. Minunata platformă îţi verifică CNP şi te anunţă că eşti tânăr şi vioi deci ne vedem în etapa 3”, a spus Rozalina Lăpădatu.

Vlad Voiculescu: „Am evaluat greșit etapa a doua de vaccinare!“

Problemele platformei de programare au fost recunoscute și de ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu. Vlad Voiculescu a scris pe pagina sa de Facebook că a evaluat parțial greșit platforma pentru înscriere la vaccinare. „Mai este mult de muncă“, a spus ministrul, după ce numeroși oameni au așteptat ore sau nu s-au putut înscrie.

Vlad Voiculescu a recunoscut că platforma pentru înscriere la vaccinare nu funcționează bine. Mesajul a apărut pe rețeaua de socializare pe parcursul nopții după ce ministrul anunțase tot pe Facebook că a reușit să-și înscrie părinții.

„Tocmai mi-am programat părinții pentru vaccinare. Platforma a funcționat bine. E intuitivă. Vor mai fi disfuncționalități? Probabil că da. Nu voi veni niciodată în fața voastră să vă spun că totul este perfect atunci când nu este. STS lucrează încontinuu pentru a rezolva probleme și pentru a îmbunătăți platforma”, a scris Voiculescu pe pagina sa de Facebook.

Vlad Voiculescu: „Pentru alții înscrierea a durat ore iar pentru unii a fost pur și simplu imposibil“

Ulterior, numeroși oameni s-au plâns că platforma nu funcționează, iar ministrul Sănătății a revenit cu un mesaj, recunoscând că a evaluat greșit situația.

„UPDATE: se pare că am evaluat parțial greșit. Am citit câteva sute de comentarii și reacții, am vorbit cu cunoscuți și am încercat să îi ajut pe câțiva cu înscrierea. Dacă pentru mine (și probabil pt. o parte dintre cei cca. 190.000 de oameni care s-au programat cu succes) a fost o chestiune de minute, pentru alții înscrierea a durat ore iar pentru unii a fost pur și simplu imposibil. Mai e mult de muncă. Mâine voi lua legătura cu cei de la STS și CNCAV să văd cum îi putem ajuta. O parte dintre comentariile de aici vor fi transmise de asemenea”, a precizat Vlad Voiculescu.





Adauga un comentariu