News Flash:

Producatorii, obligati sa construiasca masini care sa sune la 112

5 Mai 2010
576 Vizualizari | 0 Comentarii
• Ieri, a fost semnat un memorandum la Bruxelles prin care proprietarii de autovehicule pot opta pentru introducerea unui dispozitiv la bordul masinii care va apela automat numarul de urgenta 112 in caz de accident rutier • "Semnalul va transmite atat caracteristicile tehnice ale autovehiculului, cat si zona precisa a accidentului. Declansarea sistemului poate fi automata sau manuala", se precizeaza intr-un comunicat al Ministerului Comunicatiilor

Ministrul Comunicatiilor, Gabriel Sandu, a semnat, ieri, la Bruxelles, un memorandum prin care proprietarii de autovehicule pot opta pentru introducerea unui dispozitiv la bordul masinii care va apela automat numarul de urgenta 112 in caz de accident rutier, a anuntat institutia. Alaturi de Romania, memorandumul a fost semnat de Malta, Polonia, Belgia, Danemarca si Luxemburg. Denumit eCall, dispozitivul va indica exact locul producerii accidentului. "La nivel european, se doreste dotarea autoturismelor cu acest dispozitiv astfel incat, in caz de accident, sa se emita un semnal catre cea mai apropiata centrala de interventie de urgenta. Semnalul va transmite atat caracteristicile tehnice ale autovehiculului, cat si zona precisa a accidentului. Declansarea sistemului poate fi automata sau manuala", se precizeaza intr-un comunicat al Ministerului Comunicatiilor. Inainte ca eCall sa devina total operational pe tot cuprinsul UE, tarile care vor implementa faza pilot a sistemului eCall in Europa trebuie sa realizeze teste practice si sa stabileasca standarde comune si linii directoare in scopul functionarii armonioase a sistemului. "Deja au fost lansate programe pilot in Finlanda, Republica Ceha, Germania, Austria, Italia, Olanda", se precizeaza in comunicat. Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale este institutia care are rolul de a realiza politica Guvernului in sectoarele comunicatiilor electronice si audiovizuale, serviciilor postale si tehnologiei informatiei. In afara de componenta umana a implementarii sistemului eCall, acesta va reusi sa reduca si pierderile financiare cauzate de evenimentele rutiere. Studiile arata ca pana la 26 de miliarde de euro pe an ar putea fi economisite, daca autoturismele vor fi dotate cu sistemul eCall. De asemenea, apelul catre centrul de urgenta poate fi facut manual, prin apasarea unui buton din masina. Totodata, va exista întotdeauna o conexiune de voce între vehiculul implicat în accident si centrul de salvare, în plus fata de datele privind locatia automobilului. Astfel, daca în masina exista vreo persoana capabila sa vorbeasca, poate da detalii mai amanuntite despre accident, în timp real. In prezent, în Europa, peste 40.000 de oameni mor anual în urma accidentelor rutiere. 2.500 dintre ei ar putea fi salvati daca apelul la serviciile de urgenta s-ar face la timp.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1391 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019951 (s)

loading...