National

Prof. univ. dr. Radu Gologan critică modul în care examenele naţionale se desfăşoară

Publicat: 16 iun. 2020
Prof.-univ.-dr.-Radu-Gologan-critica-modul-in-care-examenele-nationale-se-desfasoara

Prof. univ. dr. Radu Gologan critica modul în care examenele naţionale se desfăşoară. Într-o intervenţie pentru dcnews.ro, reputatul profesor considera faptul că sunt unele probleme care pot afecta dezvoltarea elecilor în ani de liceu şi chiar mai departe.

Prof. univ. dr. Radu Gologan considera că există două momente şoc pe care copilul le are

Invitat alături de conf. dr. Georgeta Pânișoară, profesorul susţine faptul că sunt două momente şoc pe care copilul le resimte la începutul vieţii. Acesta explica faptul că intrarea în clasa a V-A şi intrarea în clasa a IX-a sunt cele două momente.

”Copilul are un şoc la clasa a V-a şi, ulterior, la clasa a IX-a. La clasa a cincea apare pentru că, atunci, există foarte mari diferenţe între dezvoltarea intelectuală a copiilor. La clasa a IX-a lucrurile sunt diferite. Acolo depinde felul în care şcoala şi examenele naţionale strică dezvoltarea intelectuală a copiilor.” menţionează

Prof. univ. dr. Radu Gologan considera ca Evaluarea Naţională la matematică nu măsoară raţionamentul copilului

Prof. univ. dr. Radu Gologan considera ca Evaluarea Naţională la matematică nu măsoară raţionamentul copilului. Copilul, în viziunea profesorului mai sus amintit, învaţa pe de rost să rezolve un set finit de exerciţii, iar acest lucru le poate aduce o piedică mare pe perioada liceului. Dacă vor ajunge la un liceu de elită, copilul nu poate face faţă cerinţelor cadrelor didactice pentru că nu au învăţat să raţioneze matematic.

”Acolo e marea problemă (nr. matematică), pentru că examenul naţional de matematică nu e unul care să măsoare raţionamentul corect şi felul în care a înţeles obiectele cu care lucrează matematica.

El învaţă aproape pe de rost să rezolve un set finit de exerciţii care se fac la fel. Şi atunci poate să ia zece şi când ajung la un liceu de elită descoperă că nu fac faţă. Pentru că ei nu au învăţat să raţioneze matematic. Au învăţat nişte reţete şi de acolo toate conflictele şi toată tevatura care se face în jurul matematicii. Dar poate că se întâmplă la fel şi în cazul altor materii”, a explicat prof. univ. dr. Radu Gologan.

Evaluarea Naţională s-a confruntat cu multe critici! USLIP Iaşi a lansat mai multe avertismente

În acest context, prof. Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași considera ca Evaluarea Națională 2020 va fi una traumatizantă pentru elevii de clasa a VIII-a dar și pentru profesori.

„În loc de epilog!
Urăm succes tuturor elevilor și profesorilor care mâine vor da un dublu examen. Unul profesional și unul de rezistență. Dragi colegi, dragi elevi, regretăm că nu am putut face mai mult pentru a evita această experiență periculoasă și traumatizantă pentru toți.Deși argumentele pentru evitarea examenelor sunt și mai evidente în aceste momente, va trebui să ne confruntăm cu realitatea. O realitate dură, periculoasă, pe care sperăm însă să o depășim cu bine. Dacă vom respecta regulile și vom fi atenți vom rămâne sănătoși …

Un gând bun pentru copiii de clasa a VIII a care vor da mâine nu doar o probă la disciplină limba și literatura română ci și o probă de voință și autocontrol! Asta vă face deja învingători.Să nu vă fie frică, să fiți concentrați și veți reuși. Un gând special tuturor profesorilor care demonstrează încă o dată spirit de sacrificiu și care au ales să pună datoria și dragostea față de elevi pe primul plan! În detrimentul multor altor lucruri…Sunteți eroii noștri!!!”, este mesajul profesorului Laviniu Lăcustă, președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași.





Adauga un comentariu