News Flash:

Profesori de nota patru

21 Iulie 2006
729 Vizualizari | 0 Comentarii
•Invatatorii si educatorii au fost printre candidatii care au luat cele mai multe note sub cinci •Nici profesorii de matematica, engleza, franceza sau educatie fizica nu au avut rezultate cu mult mai bune •Cauzele gasite de reprezentatii Inspectoratului Scolar Judetean arata ca partea metodica nu este foarte bine stapanita de candidati •In plus, practica scolara si cursul de psihopedagogie nu sunt tratate cu seriozitate de absolventii studiilor superioare Unul din zece profesori a luat nota sub cinci la concursul organizat pentru ocuparea unui post in scolile iesene. Invatatorii si educatorii au fost printre candidatii care au luat cele mai multe note sub cinci, dar nici profesorii de matematica, engleza, franceza sau educatiei fizica nu au avut rezultate cu mult mai bune. Practic, acestia au dat dovada ca nu sunt in stare sa obtina nici macar nota cinci, in conditiile in care subiectele au fost realizate in asa fel incat nota de trecere sa fie obtinuta destul de usor. Cauzele gasite de reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi arata ca partea metodica nu este foarte bine stapanita de aspirantii la titlul de dascal. In plus, practica scolara si cursul de psihopedagogie nu sunt tratate cu seriozitate de absolventii studiilor superioare. In timp ce noua la suta dintre profesorii care au dat examen in cele sase centre din municipiul Iasi au luat note sub cinci, procentul majoritar este reprezentant de candidatii care au obtinut note aflate intre sapte si 8,99, in timp ce doar trei candidati au reusit sa obtina nota zece. "Putem constata ca, fata de anii trecuti, sunt destul de putine note sub cinci, dar si acestea arata ca exista absolventi de facultate care nu pot trece de un anumit prag. Subiectele au fost realizate in asa fel incat pragul notei cinci sa fie trecut usor. In acelasi timp, avand in vedere ca majoritatea notelor sunt intre sapte si opt, putem spune ca exista destul de multa mediocritate. Notele mari sunt destul de putine pentru ca partea metodica a subiectelor presupune cunoasterea a mai multor aspecte, cum ar fi manualele scolare sau planurile de lectie. Din pacate, constatam o practica scolara superficiala si accentuarea laturii stiintifice", a declarat Camelia Gavrila, inspector general al ISJ. Cu toate acestea, in comparatie cu istoria recenta a concursului de titularizare, notele candidatilor sunt mai bune. In conditiile in care in anii trecuti ploua cu note sub cinci, profesorii realizand teze notate chiar cu unu si doi, in acest an aceste cazuri au devenit izolate. Ori majoritatea cadrelor didactice s-au pus cu burta pe carte, ori profesorii corectori din invatamantul preuniversitar au fost mai indulgenti cu semenii lor. Morisca repartizarilor Dupa concursul de pe 18 iulie, peste 650 de profesori au reusit sa obtinta note peste sapte, fapt ce le da posibilitatea de candida pentru un post titularizabil. Numai ca profesorii nu au la dispozitie decat 663 de posturi cu viabilitate de patru ani, adica titularizabile, iar majoritatea sunt in scolile din mediul rural. Numarul total de posturi contabilizate de ISJ ajunge la 2.600 de posturi, din care aproximativ 2.000 sunt pentru suplinire. Ceea ce poate fi prevazut inca de pe acum, inaintea inceperii sedintelor de repartizare pe posturi, este ca la tara vor ramane, in continuare, posturi titularizabile pentru ca nu sunt atractive iar profesorii cu note peste sapte vor opta pentru suplinire, dar la oras. Dupa doua zile de depunerea a contestatiilor, calendarul prevede ca pe 25 si 26 iulie sunt organizate sedintele publice de repartizare pe posturi. Marilena ROJNITA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1522 (s) | 24 queries | Mysql time :0.043260 (s)