News Flash:

Profesorii sunt nemultumiti de absolventii Bologna

23 Iulie 2009
3694 Vizualizari | 1 Comentarii
Ovidiu Buruiana
• Sistemul de invatamant universitar dupa modelul Bologna, aflat deja la a doua promotie de licentiati, ii nemultumeste atat pe unii profesori universitari, cat si pe cei din sistemul preuniversitar • "In opinia mea, Bologna nu a adus nimic bun. Sistemul ofera posibilitatea unei dinamici pentru studenti, in schimb acest lucru nu s-a produs. Mai mult, daca acum zece ani erau 50 de studenti la o facultate si profesorii se raportau la un standard ridicat, acum, dat fiind ca sunt foarte multi studenti, trebuie scazut nivelul cerintelor si pretentiilor unui profesor pentru a-i ajuta pe toti studentii", a precizat Ovidiu Buruiana, lector dr. in cadrul Facultatii de Istorie

Sistemul de invatamant universitar dupa modelul Bologna, aflat deja la a doua promotie de licentiati, ii nemultumeste atat pe unii profesori universitari, cat si pe cei din sistemul preuniversitar. Nemultumirile sunt datorate faptului ca o mare parte dintre absolventii de bacalaureat care se inscriu la facultate sunt din ce in ce mai slab pregatiti. De asemenea, daca sistemul Bologna presupune o mai mare mobilitate si studierea unor specializari complementare fata de cea aleasa initial, studentii nu opteaza pentru acestea si prefera tot o singura specializare. "In opinia mea, Bologna nu a adus nimic bun. Sistemul ofera posibilitatea unei dinamici pentru studenti, in schimb acest lucru nu s-a produs. Mai mult, daca acum zece ani erau 50 de studenti la o facultate si profesorii se raportau la un standard ridicat, acum, dat fiind ca sunt foarte multi studenti, trebuie scazut nivelul cerintelor si pretentiilor unui profesor pentru a-i ajuta pe toti studentii", a precizat Ovidiu Buruiana, lector dr. in cadrul Facultatii de Istorie de la Universitatea Al. I. Cuza (UAIC). Atunci cand vine vorba de studentii care vin la practica pedagogica si predau la clasa, acestia clacheaza si nu fac fata nici macar la clasele de gimnaziu, evitand sa predea in licee. "Anul acesta, foarte putini studenti au optat pentru a face practica pedagogica si au clacat chiar si la clasele mici. Mai mult, aproape nici unul nu a ales sa predea la liceele din Iasi unde se face practica la clasa. Totusi, sistemul Bologna a introdus o formula in care dupa cei trei ani de studii pentru licenta vor trebui sa mai faca doi ani de masterat, iar la varsta de 21 ani vor ajunge la o maturitate necesara pentru a putea decide ce vor sa faca in viitor", a declarat Nicu Miron, inspector de specialitate la disciplina Matematica in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ). Si notele obtinute la examenul de titularizare din acest an arata slaba pregatire a unei mari parti din proaspetii absolventi de facultate. Note de 1,15, 1,80 sau 2,00 au fost "performantele" pe care le-au avut unii dintre candidati.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Lasa-ne, lasa-ne!  | #75118
Stiutul nivel al invatamantului produce absolventi de liceu cu note tot mai mari si cunostinte tot mai (foarte) precare. Acestia, si nu altii, devin studenti dupa o admitere de dosare; asadar, in pragul facultatii, `bobocul` nu are nici cea mai vaga notiune despre ceea ce va studia. "Pe vremea mea", pregatirea pentru examenul de admitere insemna, macar, ca nu porneai de la zero. Acum, ce altceva sa faca universitatile decat alfabetizare? In 3 (trei) ani, insa, nu mai este timp pentru altceva... Iar d-ta, d-le. Miron, slujbas la statul care a pus pe butuci educatia romaneasca, `mai lasa-ne!`
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1383 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014958 (s)