News Flash:

Programe neatractive pentru invatamantul rural

22 Septembrie 2005
573 Vizualizari | 0 Comentarii
Cu toate ca Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC), sprijinit de surse financiare externe, pompeaza bani in invatamantul rural, nici profesorii, nici elevii de la sate nu par a fi foarte interesati de programele oferite. De fapt, chiar daca sunt oferite mai multe posibilitati, acestea nu sunt exploatate la maximum. Un exemplu elocvent poate fi oferit de proiectele din cadrul Programului pentru Invatamantul Rural (PIR). Unul dintre acestea ii priveste clar pe profesorii care predau la scolile de la tara. Acestia, cu toate ca au posibilitatea de a aprofunda studiile de specialitate gratuit, s-au aratat a fi total dezinteresati de perfectionare. Cel putin asa rezulta din numarul foarte mic de profesori care s-au inscris la cursuri pe banii MEC. Tocmai din aceasta cauza, termenul de inscriere s-a prelungit pana la sfarsitul acestei saptamani, initial acesta trebuia sa fie pe 16 septembrie. Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean Iasi (ISJ) sustin ca numarul mic de inscrisi poate fi explicat de conditiile dure impuse pentru inscrierea la cursurile de perfectionare. Mai precis, un candidat trebuie sa fie absolvent de studii superioare, sa aiba doi ani vechime intr-o scoala din mediul rural, domiciliul tot la sat, de asemenea, profesorul trebuia sa predea ca necalificat pe domeniul pentru care solicita perfectionare. "Dar cel mai dur este contractul de patru ani pe care trebuie sa-l semneze si care ii impune sa ramana la o scoala din mediul rural, insa nu neaparat la cea de domiciliu. Aceste conditii cred ca au facut ca doar 272 de candidati din 310 sa fie eligibili pentru inscriere", a declarat Cristina Dascalu, purtator de cuvant al ISJ.

Posibilitati mari, accesari putine

Un alt capitol de care are grija PIR este reprezentat de acordarea de granturi pentru scoli. Dupa ce 76 de scoli au aflat de la persoane specializate in managementul proiectelor ce granturi pot primi, doar 56 dintre acestea au depus un proiect in vederea finantarii in cea de a doua etapa. Valoarea granturilor este de la 4 la 7 mii de dolari, iar in prima runda a programului au beneficiat de bani doar 12 scoli din sate. Valoarea totala a banilor primiti a fost de 2 miliarde lei. La scoala din Victoria, elevii au facut un ziar, deoarece acesta a fost proiectul in valoare de 182 de milioane lei. Cu acesti bani, elevii au facut cursuri de tehnoredactare, scoala a achizitionat o imprimanta si toate materialele necesare pentru scoaterea unei foi A5 cu informatii despre comunitatea in care traiesc.
(M.R.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1249 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013477 (s)