Local

Programul de transport județean pe grupe de trasee se dorește a fi revocat! 23 de companii au cerut acest lucru

Publicat: 23 sept. 2022
casa patratat sediul cj iasi
Planul de transport pe grupe de trasee încă este contestat de transportatorii ieșeni

Consiliul Județean Iași pregătește programul de transport județean pe grupe de trasee ce va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2023. Mai mulți transportatori ce au, în prezent, trasee continuă demersurile pentru a împiedica acest proiect

După diverse demersuri prin care s-a încercat a se stopa votarea programului de transport județean pe grupe de trasee, diversele companii de transport au trimis plângeri către Consiliul Județean Iași în care să ceară revocarea hotărârii votate în luna iulie 2022.

Plângeri contra programului de transport județean pe grupe de trasee

Au depus plângere către Consiliul Județean 23 de companii din domeniul transporturilor. Acestea invocă revocarea deciziei luate în ședința din luna iulie 2022 în care proiectul de transport județean a fost aprobat. În cadrul aceleiași ședințe, un reprezentant al transportatorilor ar fi dorit să exprime public nemulțumirile legate de acest demers.

În plângerea trimisă de transportatori către Consiliul Județean se scoate în evidență nelegalitatea demersului și lipsa de documentare relevantă pentru stabilirea traseelor și a cerințelor.

„Solicităm revocarea acestui act administrativ, având în vedere faptul că programul de transport pe anii 2023-2028 s-a întocmit cu încălcarea prevederilor legale speciale din domeniul transportului județean de persoane, în special cele privind modelul programului de transport aprobat de lege și definiția programului de transport, cu consecința vătămării drepturilor și intereselor subscriselor. De asemenea, nu are la bază un studiu de specialitate și nu respectă definiția programului de transport. Încălcarea atribuțiilor prevăzute imperativ de lege în sarcina consiliilor județene”, se arată în adresa celor 23 de transportatori.

Alte motive aduse de transportatori țin de condițiile cerute, rutele și modul de grupare a traseelor.

Consiliul Județean Iași respinge plângerile aduse

Pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Județean Iași sunt menționate clarificări cu privire la plângerile trimise de către transportatorii ieșeni.

„Programul de transport public județean pe grupe de trasee, valabil în perioada 01.01.2023 – 31.12.2028, a fost elaborat de personalul Compartimentului Autoritatea Judeţeană de transport public, cu respectarea prevederilor Legii nr. 92/2007 a serviciilor publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale, precum şi a prevederilor Regulamentului serviciului public de transport persoane prin curse regulate în judeţul Iaşi, aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Iași nr. 219/2022 – hotărâre care nu a fost contestată până în prezent – cu privire la modalităţile de Întocmire a Programului de transport public județean, respectiv înființarea grupelor de trasee în scopul acordării exclusivității (în schimbul îndeplinirii obligațiilor de serviciu public) operatorilor de transport câștigători ai atribuirii contractelor de delegare a gestiunii pentru fiecare grupă în parte, precum şi conch perca acestor grupe pe centre de interes economic, administrativ, juridic, social, cultural şi educaţional, având în vedere atât împărțirea judeţului Iaşi în municipii şi oraşe, cât şi dispunerea principalelor căi de acces rutier spre sau din comunele şi satele judeţului Iaşi”, se arată în proiectul de hotărâre.

Cu această ocazie s-a reliefat faptul că aceeași transportatori nu au trimis informațiile solicitate de către autoritatea județeană pentru a realiza anumite statistici. Programul de transport județean pe grupe de trasee a iscat nenumărate discuții contradictorii.




Comentarii
  • Initiatorul acestui proiect este nimeni altul decat Samson Constantin sustinut de Dinte Constantin principalul operator pe ruta Iasi-Popricani!!!

  • La cati bani a facut Dinte, tîganu’ din Dacia se pișă pe voi si pe CJ. Omu sta pe grămezi de bani. Recent a dat mooe si la politia din Căpou care îl ancheta. E jmeker Dinte!!!!

  • De ce mi-ar păsa că operatorii privați sunt văduviți de profituri exagerate? Sunt trasee la care plătești 30-40% din salariu pentru bilete,poate și mai mult ..

  • Serviciile publice trebuiesc asigurate de companii publice, nu de operatori privati. Cu ei ne-am lamurit : se comporta ca si cum ar avea toate drepturile si nici o obligatie.

Adauga un comentariu