Eveniment-Social

Proiect de parteneriat strategic Erasmus+ la Liceul Tehnologic Vlădeni, din județul Iași. Totul sub o acțiune colectivă pentru respect și empatie!

Publicat: 06 sept. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Proiect de parteneriat strategic Erasmus la Liceul Tehnologic Vlădeni din județul Iași. Totul sub o acțiune colectivă pentru respect și empatie
Proiect de parteneriat strategic Erasmus+ la Liceul Tehnologic Vlădeni, județul Iași. Acesta face parte dintr-un parteneriat educațional care implică instituții școlare sau organizații din mai multe țări europene

Liceul Tehnologic Vlădeni, din județul Iași, derulează un proiect de parteneriat Erasmus+. Acesta face parte dintr-un parteneriat educațional care implică instituții școlare sau organizații din mai multe țări europene. El cuprinde cursuri de formare, activități de predare, stagii pentru studiu / practică sau voluntariat, deplasări cu elevi și schimburi de bune practici la nivel european, finanțate de Comisia Europeană

Liceul Tehnologic Vlădeni, din județul Iași, derulează un proiect de parteneriat Erasmus+. Acesta se regăsește sub egida „Acțiune Colectivă pentru Respect și Empatie” și este implementat în perioada 1 septembrie 2019 – 30 iunie 2022.

„În anul 2019, școala noastră a deschis o ușă către comunitatea europeană și a pășit cu optimism și încredere alături de alte 5 școli din Europa, având ca țel comun prevenirea și combaterea fenomenului de bullying / hărțuire în mediul școlar și în cel virtual, aceasta fiind o problemă acută cu care se confruntă toate școlile partenere în acest proiect”, arată prof. Liliana Brînzanu, directorul Liceului Tehnologic Vlădeni.

Săptămâna aceasta, Liceul Tehnologic Vlădeni găzduiește ample evenimente, ca etapă în proiect

Astfel, săptămâna aceasta (de luni, 6 septembrie, și până vineri, 10 septembrie 2021), Liceul Tehnologic Vlădeni găzduiește ample evenimente, ca etapă în proiect. Chiar astăzi, 6 septembrie, de la ora 10:00, activitățile demarează cu o prezentare succintă a sistemului educațional și a proiectelor, respectiv activităților educaționale școlare desfășurate la Liceul Tehnologic Vlădeni, pentru a promova respectul și empatia. Totul implică o sesiune de instruire-colaborare cu organizația „Salvați copiii” – Metode de intervenție în situații de agresiune sau motivele științifice din spatele agresiunii: „Dacă nu este amuzant, atunci nu este o glumă!”

Totul va continua cu acțiunea „De ce agresează oamenii? Sunt prieteni adevărați?” – dezbatere / explicații sau „Cum să te descurci cu agresorii? Crearea unei liste de top «10 sfaturi» pe care elevii să o ia în considerare pentru a depăși implicațiile negative și efectele agresiunii”, subliniind importanța comunicării verbale”, atelier de grup sau prezentări ale lucrărilor de grup și experiența pe această temă, urmate de discuții și concluzii. Urmează ca miercuri, 8 septembrie 2021, să aibă loc dezbaterea „Efectele negative ale agresiunii cibernetice și ce putem face” – sesiune de instruire în colaborare cu World Vision România (WVR), „Școala în timpul pandemiei de COVID-19 și problema cazurilor de agresiune cibernetică în creștere” sau „Impactul agresiunii cibernetice asupra elevilor – sănătatea mintală, viața socială, performanță școlară”.

Parteneri în proiectul derulat de Liceul Tehnologic din Vlădeni

Partenerii strategici ai Liceului Tehnologic din Vlădeni sunt unitățile educaționale: „Zespol Szkol Zawodowych in Wabrzezno” – Polonia, „Profesionalna gimnaziya po transport i agrarni tehnologii” „N.Y.Vapcarov” – Bulgaria, „Kelmes specialioji mokykla” – Lituania, „Sarayönü Mehmet Emine Akdogan Anadolu Lisesi” – Turcia, „Balikesir Muharrem Hasbi Anadolu Lisesi” – Turcia. Deja, în octombrie 2019, prof. Aura Aconstantinesei și Adina Mălănciuc au participat la întâlnirea trans-națională organizatorică a proiectului la școala coordonatoare din Polonia, prilej cu care partenerii s-au cunoscut, și-au prezentat țările și școlile de proveniență și s-au familiarizat cu etapele de lucru și programul activităților.

Prima mobilitate în acest proiect a avut loc în decembrie 2019, când un grup de 5 elevi din clasele a VIII-a și a XII-a A: Delia Apostol, Victor Gociman, Yvona Cocia, Bianca Cocia și Daniel Munteanu, a fost însoțit de două cadre didactice – prof. consilier școlar Nicoleta Tamaș și Cerasela Jîtcă. Aceștia au participat la prima experiență de învățare organizată de o școală pentru elevi cu nevoi speciale din Kelmes, Lituania.

„Pentru mine a fost cel mai bun moment al anului. Participarea la proiect mi-a dat șansa să călătoresc în străinătate, să cunosc mulți oameni, să-mi fac prieteni noi și să înțeleg mai bine faptul că, deși suntem diferiți, suntem cu toții minunați și speciali în felul nostru. Cel mai important lucru pe care l-am învățat este că trebuie să tratăm oamenii cu bunătăte și că suntem cu toții importanți, indiferent de vârstă sau de modul în care arătăm”, a punctat Delia Apostol, elevă în clasa a VIII-a.

Adauga un comentariu