News Flash:

Promotie: trei tepe la pret de una

24 Noiembrie 2008
7170 Vizualizari | 3 Comentarii
Promotie trei tepe la pret de una
• Supermarketurile si hypermarketurile se intrec in a intinde capcane iesenilor, cu ajutorul promotiilor • Hipnotizati de cuvantul magic, iesenii se inghesuie sa isi umple carucioarele, respirand usurati cu gandul ca au reusit sa mai economiseasca putini lei, in conditiile in care criza ameninta buzunarele tuturor • Astfel, in regim de suprapret, iesenii cumpara orice daca pe eticheta scrie promotie • Reporterii BUNA ZIUA IASI au facut un experiment si au testat promotiile din Carrefour Baza 3, Kaufland Pacurari si Selgros • Astfel, in Carrefour, termenul promotie era la ordinea zilei, numai ca surpriza: in dreptul produselor nu se specifica ce inseamna promotia in sine • La Kaufland, din 4 produse cumparate de catre reporterii BUNA ZIUA IASI, la promotie, dupa cum se specifica pe afis, la unul pretul la casa era de aproape 3 ori mai mare • Situatia nu este singulara, astfel ca tot mai multi ieseni ce fac cumparaturi in supermarketuri se plang ca trebuie sa plateasca sume mult mai mari decat cele de pe eticheta produselor


Supermarketurile si hypermarketurile se intrec in a intinde capcane iesenilor. Cum? Usor: cu ajutorul promotiilor. Hipnotizati de cuvantul magic, iesenii se inghesuie sa isi umple carucioarele, respirand usurati cu gandul ca au reusit sa mai economiseasca putini lei, in conditiile in care criza ameninta buzunarele tuturor.

Astfel, in regim de suprapret, iesenii cumpara orice daca pe eticheta scrie promotie. Dupa vanatoarea de oferte din supermarketurile iesene, multi se trezesc cu bonul, pixul si foaia in mana ca au platit mai mult decat au calculat in fata raftului si mai mult decat le permitea bugetul, si asa subtire. Reporterii BUNA ZIUA IASI au facut un experiment si au testat promotiile din Carrefour (Baza 3), Kaufland Pacurari si Selgros. Astfel, in Carrefour, termenul promotie era la ordinea zilei, numai ca surpriza, in dreptul produselor nu se specifica ce inseamna promotia in sine, asa cum specifica legea. Abaterea nu a aparut o singura data si este practicata de catre reprezentantii lantului francez mai ales in ceea ce priveste produsele de Craciun, necesare in casa fiecarui iesean indiferent de buget si dare de mana. Brazi, ghirlande, globuri, lumanari la promotie, fara a se specifica pretul initial, procentul ofertei si pretul final. De asemenea, faptul ca la raft este afisat un pret, iar la casa - altul, mai mare, nu mai este un secret pentru nimeni. Protectia Consumatorilor a aplicat zeci de amenzi pentru aceasta abatere, cap de afis fiind lantul de magazine Kaufland. Din 4 produse cumparate de catre reporterii BUNA ZIUA IASI, la promotie, dupa cum se specifica pe afis, la unul pretul la casa era de aproape 3 ori mai mare. Concret, pentru un caiet de 4,99 lei la raft, cu oferta 10 la suta reducere, la casa s-a platit 10,99 lei. Tot un fel de promotie, numai ca a iesit castigator supermarketul! Reprezentantii supermarketului explica faptul ca diferentele de preturi dintre eticheta de pe produs si casa apar, in general, la produsele ambalate din raionul cu autoservire din cauza faptului ca acestea vin etichetate direct de la furnizor cu un anumit pret. "Conform legilor in vigoare, reetichetarea produsului in magazin este interzisa si ne confruntam cu aceasta problema", a explicat Sylvia Kerzbek, purtatorul de cuvant al Kaufland. Situatia nu este singulara, astfel ca tot mai multi ieseni care fac cumparaturi in supermarketuri se plang ca trebuie sa plateasca sume mult mai mari decat cele de pe eticheta produselor. Amenzile pe care Kaufland le-a primit pentru inselatoriile de la raft depasesc 12 mii lei.



Pe urmele lui Basescu in supermarket

Iesenii care doresc sa promoveze produsele romanesti au de alergat prin supermarketuri. Produsele autohtone, traditionale, se gasesc, dar cu greu si cu un efort financiar mai mare decat pentru o sesiune de cumparaturi cu produse din import. Orice iesean ce are curiozitatea sa analizeze etichetele produselor de pe rafturile lanturilor comerciale aparute in ultimul an pe piata ieseana va observa cu stupefactie ca achizitia unor produse romanesti inseamna un adevarat slalom printre rafturi si produse. Dupa ce a mers la o sesiune de cumparaturi vinerea trecuta, presedintele Traian Basescu a tras concluzia ca circa 85 la suta din produsele din supermarketuri sunt romanesti, in ciuda afirmatiilor reprezentantilor industriei alimentare, care sustin contrariul. Declaratia a aparut dupa ce la inceputul saptamanii acesta a promis ca va incuraja consumul de produse autohtone, pentru a sustine economia romaneasca subrezita de criza financiara. Pe piata ieseana, teoria lui Traian Basescu poate fi combatuta cu usurinta, in conditiile in care pe rafturile magazinelor iesene sunt promovate cu insistenta produsele de import. Cea mai mare sansa de a gasi produse autohtone se gaseste printre legume si fructe. Astfel, cine doreste mere sau pere va trebui sa treaca peste cele ochioase, bine aranjate in raft dupa ce au fost aduse din Olanda, Polonia, Franta si nu numai si sa le aleaga pe cele mai mici, asezate intr-un colt, discret si la un pret mai mare cu circa1,5 lei, din Romania. Orice produs este cel putin dublat de unul din import. Banalul ardei gras este adus tocmai din China sau din Atena. Ceapa din Austria se gaseste la 1,19 lei pe kilogram, in timp ce ceapa autohtona nu coboara sub 2,5 lei. De asemenea, romanesti sunt si produsele din carne, firmele de pe rafturile supermarketurilor avand rezonanta autohtona. Reprezentantii supermarketurilor sustin ca in cazul produselor de baza din cosul zilnic, precum ulei, carne, oua, numele romanesti sunt destul de des intalnite, numai ca foaia se schimba in ceea ce priveste preferintele iesenilor pentru produsele necesare vietii de zi cu zi.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

marian  | #48889
Se se bage o lege in care sa existe obligativitatea imprimarii pretului de catre magazin pe fiecare produs in parte. Astfel sa nu mai exista dubii la casa.
virgil  | #48890
Da` la FIDELIO a-ti fost?
fost angajat carrefour  | #48891
Sunt un fost angajat si stiu cam tot ce se misca acolo in supermarket si toate gafele lor. Aveti mare grija mereu!!! eu merg acum f rar unde am lucrat....sau daca merg...scanez produsele mereu la scanner sa vad daca coincide pretul cu cel de la raft. Cand merg sa-mi scanez produsele la casa imi caut fete de baza pe care le stiu de fete bune...fara greseli....Si chiar si asa ma uit mereu din nou pe bon dupa achitarea lor. Nu uitati VERIFICATI MEREU BONUL....iar daca e problema mergeti la receptie si problema se rezolva....e obligatoriu sa fie rezolvata....In legatura cu etichetele de la raft ...se pare ca sunt unii angajati care sunt plictisiti de treaba si prefera sa stea prin sala de mese sau prin spate...unde au marfa...uita sa mai schimbe preturile...sa urmareasca mereu...Sunt multe de spus si din pacate nu de bine :((....AVETI MARE GRIJA!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2725 (s) | 24 queries | Mysql time :0.160415 (s)

loading...