Local

Proprietarii care si-au inchiriat imobilele vor fi verificati de ANAF

Publicat: 19 oct. 2016
Proprietarii de imobile vor fi obligati sa înregistreze contractele de închiriere la organul fiscal, iar cei care nu au facut inca acest lucru trebuie sa se grabeasca, deoarece vor fi controlati. In acest sens, Administratia Judeteana a Finantelor Publice Iasi va derula o campanie de informare a contribuabililor si asociatiilor de proprietari/locatari. Astfel, vor fi emise notificari catre asociatii, pentru a se comunica informatii cu privire la proprietarii de imobile care au apartamente închiriate, împreuna cu datele de identificare ale proprietarilor (nume si prenume, adresa de domiciliu, CNP).
 
Ulterior se vor desfasura actiuni de control si vor fi aplicate sanctiuni, în conditiile în care se constata ca sunt proprietari care închiriaza imobile si nu înregistreaza contractele de închiriere la organul fiscal. Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare, au obligativitatea înregistrarii contractelor de închiriere, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului între parti. Odata cu inregistrarea contractului, trebuie depus si formularul 220 „Declaratia privind venitul estimat/norma de venit”.
 
Documentele necesare pentru înregistrarea contractului de închiriere sunt: contractul de închiriere; declaratia privind venitul estimat/norma de venit; actul de proprietate/detinere legala; actul de identitate al proprietarului în copie; împuternicire însotita de actul de identitate al împuternicitului. „Contractele de închiriere se înregistreaza la Administratia Judeteana a Finantelor Publice Iasi – Structura de Colectare Persoane Fizice, sediul B-dul Nicolae Iorga, Nr.10 C. Informatii suplimentare se pot obtine astfel consultând pe site-ul ANAF, www.anaf.ro, în sectiunea Asistenta contribuabili, materiale informative si ghiduri care explica pe întelesul tuturor obligatiile fiscale. Pentru a beneficia de îndrumare si asistenta cu caracter general, în domeniul fiscal, va sta la dispozitie Call-center-ul ANAF la numarul de telefon: 031.403.91.60″, au precizat reprezentantii Administratiei Judetene a Finantelor Publice Iasi.


loading...

Adauga un comentariu