News Flash:

Publicatii de stat lichidate si privatizate în conditii ilegale

1 Martie 2010
696 Vizualizari | 0 Comentarii
Guvernul a decis sa suspende procedura de lichidare a întreprinderilor de stat care detin publicatiile "Moldova Suverana" si "Nezavisimia Moldova" dupa ce a constatat ca deetatizarea celor doua ziare, începuta de guvernul Tarlev, nu s-a produs, iar patrimoniul statului ar putea ajunge, în mod ilegal, spun guvernantii, în proprietatea unor firme private, printre care si compania de televiziune NIT, informeaza Jurnal de Moldova pe site. Potrivit guvernului, desi în 2005 statul a renuntat la calitatea de fondator al celor doua ziare, nu exista niciun document care sa ateste ca privatizarea celor doua publicatii a avut loc. In realitate, guvernul a început o procedura de lichidare care nu a fost dusa la bun sfarsit, iar Camera Inregistrarii de Stat a înregistrat în locul lor întreprinderi private, cu aceleasi denumiri si cu aceiasi fondatori, lucru considerat de autoritati absolut ilegal. Acum, guvernul vrea sa afle cum de a fost posibila o astfel de ilegalitate si a solicitat Centrului Anticoruptie si Procuraturii Generale sa se implice în rezolvarea acestui caz. Intr-o prima reactie, aparuta pe agentia de stiri Omega, redactorul-sef al ziarului Moldova Suverana, Ion Berlinschi care este si unul dintre noii detinatori ai publicatiei, a calificat decizia guvernului Filat drept "un atac fara precedent la adresa presei incomode" si l-a amenintat cu judecata. Solicitat de Europa Libera, Petru Macovei, director al Asociatiei Presei Independente, a salutat însa decizia guvernamentala: "Cu conditia ca dupa ce guvernul va readuce în cadrul legal cele doua institutii, va reîncepe procesul de deetatizare asa cum scrie în lege – în baza de concurs, în mod transparent." Iata cum a comentat actiunile guvernului jurista Centrului Independent de Jurnalism, Doina Costin: "Este foarte clar ce se întampla. Procesul de deetatizare nu avut loc. Acuma Guvernul vrea sa aduca totul în cadrul legal. Altfel nu e posibil decat prin stoparea procesului si scoaterea ulterioara la privatizare." Juristul Eugeniu Rîbca, cel care în calitate de expert al Asociatiei presei electronice a monitorizat procesul de deetatizare a postului de radio Antena C si a Euro TV Chisinau, spune ca norma legala nu admite alta modalitate de reorganizare a unor institutii media de stat decat prin lichidare, însa procesul n-ar fi trebuit sa dureze mai mult de un an, asa cum s-a întamplat cu cele doua institutii pe care le-a monitorizat, dupa care trebuia sa urmeze privatizarea celor doua: "Un proces de lichidare nu este îndelungat cand se actioneaza cu buna stiinta. Cand exista însa interese meschine, asta poate dura la nesfarsit." Trebuie sa mai adaugam ca guvernul Tarlev a continuat sa aloce fonduri celor doua publicatii, pentru stingerea unor datorii, si dupa ce statul renuntase la calitatea de fondator, iar suma alocata depaseste cifra de un milion lei moldovenesti.

guvernul tarlev procuraturii generale europa libera
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4029 (s) | 22 queries | Mysql time :0.264253 (s)