News Flash:

Puncte tari

31 Octombrie 2005
1437 Vizualizari | 0 Comentarii
Analiza activitatii in anul scolar trecut, precum si stabilirea prioritatilor pentru anul scolar in curs s-au efectuat in toate scolile din judetul Iasi. Dupa ce saptamana trecuta am evidentiat o parte semnificativa a punctelor slabe si amenintarilor, astazi ma voi referi la punctele tari si oportunitatile invatamantului preuniversitar iesean, asa cum au fost subliniate in consiliile profesorale de analiza. In special la scolile de elita ale judetului, sedintele au avut scopuri bine stabilite, participantii nesimtindu-se frustrati ca nu sunt lasati sa spuna ce vor. Au fost intalniri generatoare de comunicare eficienta, profesorii avand posibilitatea de a participa la luarea deciziilor. Pe alocuri, consiliile profesorale s-au constituit in veritabile forumuri de prezentare a ideilor noi, originale. Chiar daca au aparut in unele locuri si conflicte, acestea au fost abordate cu mare atentie, analizandu-se atent si reusindu-se transformarea lor in generatoare de energie si motivatie. Trecand de la cadrul de manifestare al preuniversitarilor ieseni la ideile desprinse remarc deschiderea majoritatii spre nou si flexibilitatea gandirii acestora. Existenta unui management al scolii bazat pe colaborare si comunicare, resurse de mobilizare, proiectare si realizare a lucrurilor in echipa, initierea si derularea unor programe educationale cu efecte observabile la nivelul competentelor si aptitudinilor elevilor, elaborarea profesionista a instrumentelor de inregistrare, monitorizare si evaluare, capacitatea sporita de gestionare a conflictelor, iata doar cateva din punctele tari ale echipelor manageriale. La nivelul curriculumului trebuie remarcate: asigurarea egalitatii sanselor prin implicarea elevilor si a parintilor in stabilirea disciplinelor optionale, oferta educationala diversificata, posibilitatea integrarii proiectelor in derulare in curriculumul scolilor, creandu-se perspective ale unui invatamant care sa raspunda nevoilor de formare ale elevului. Personalul din invatamant, in ciuda scaderii nivelului de trai, se perfectioneaza continuu parcurgand studii postuniversitare de masterat si doctorat, sustinand cu succes examene pentru obtinerea gradelor didactice, participand activ la stagii de formare, simpozioane si comunicari stiintifice atat la nivel national, cat si international. Din punctul de vedere al managementului invatarii, subliniez reconsiderarea relatiei cadru didactic-elev, aplicarea unor strategii de individualizare si diferentiere, utilizarea unor alternative de instruire, precum si existenta unui numar mare de elevi capabili de performanta. Nici elevii cu nevoi educationale speciale n-au fost ignorati, organizandu-se clase speciale pentru ei, unde programa a fost adaptata in functie de gradul de handicap. Principalele oportunitati identificate sunt: initierea unor programe cu finantare externa, posibilitatea integrarii elevilor cu diferite grade de handicap in scoala de masa, folosirea unor tehnici si mijloace moderne de evaluare, accentuarea caracterului aplicativ al lectiilor. Ar fi oportunitati mai multe daca guvernantii vor aloca Educatiei cel putin 5% din PIB.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2163 (s) | 22 queries | Mysql time :0.087182 (s)