Economic Local

Raiffeisen pregateste in nordul Bucurestiului un mall care ameninta Baneasa lui Popoviciu

Publicat: 23 mart. 2012
1

Grupul austriac Raiffeisen, prin divizia de dezvoltare imobiliara Raiffeisen Evolution, si-a infipt steagul in mijlocul zonei de nord a Capitalei, cea mai bogata din oras, fiind pregatit sa „atace” prin constructia propriului mall centrul comercial Baneasa, controlat de oamenii de afaceri Gabriel Popoviciu si Radu Dimofte.

Austriecii au ajuns la un grad de ocupare de aproape 70% a proiectului Promenada Mall, cu un an si jumatate inaintea inaugurarii. Proiectul va avea o suprafata inchiriabila de aproape 36.000 de metri patrati, jumatate cat mallul din Baneasa, si au semnat contracte cu retaileri precum Billa, Flanco, H&M, C&A sau Inditex (Zara).

Cu ce chiriasi vine Promenada Mall

Mallul Promenada din nordul Capitalei, care va fi situat intre Calea Floreasca, soseaua Pipera si bulevardul Barbu Vacarescu, in apropierea statiei de metrou Aurel Vlaicu, va incerca sa atraga un numar cat mai ridicat din actualii clienti ai zonei comerciale Baneasa, care in prezent reprezinta cea mai puternica destinatie de cumparaturi din Bucuresti si din tara.

Astfel, pe zona de food cel putin, dezvoltatorii proiectului au ales sa creeze spatiu doar pentru un supermarket, in timp ce in zona Baneasa functioneaza un hipermarket Carrefour, cu vanzari anuale de aproximativ 100 de milioane de euro.

Cu alte cuvinte, Carrefour-ul din Baneasa nu va fi afectat serios de mallul Promenada, in conditiile in care un supermarket Billa are, in medie, vanzari de 5-6 milioane de euro.

Alte zone din Baneasa care nu vor fi afectate de deschiderea mallului Promenada sunt magazinul de bricolaj Bricostore, jucatorii din industria mobilei Mobexpert si IKEA sau cinematograful inaugurat anul trecut, in conditiile in care proiectul de la Floreasca nu va avea spatii destinate acestor activitati.

La capitolul imbracaminte, in schimb, trei dintre cei mai mari jucatori la nivel european, prezenti si pe piata localaInditex, H&M sau C&A -, si-au „rezervat” deja spatii de peste 1.500 de metri patrati in Promenada pentru a fi mai aproape de angajatii companiilor din zona, care se pot transforma in clienti.

In mijlocul unei zone de birouri

Pana la finalizarea constructiei mallului, de jur imprejurul proiectului vor fi functionale spatii de birouri cu o suprafata de circa 150.000 de metri patrati, inchiriate catre banci precum Royal Bank of Scotland, Volksbank sau Raiffeisen sau companii ca Oracle, Agip, Holcim, Bayer, PwC, Colgate-Palmolive sau Huawei.

In plus, pana la finalizarea mallului ar urma sa fie dat in folosinta si pasajul care face legatura cu zona Pipera, in timp ce la cateva minute distanta se afla si cele mai scumpe zone rezidentiale din Bucuresti, precum Dorobanti, Primaverii sau Soseaua Nordului, de unde ar putea fi atrasi alti clienti.

Tinand cont ca mallul Promenada nu va avea cinematograf, la ultimul etaj va fi amenajata zona de food-court, precum si un centru de fitness, operat de compania Pure Fitness. Proiectul prevede si o zona de bowling si biliard, iar pe acoperis va fi amenajata o terasa.

Proiectul va avea si o parcare subterana cu 1.300 de locuri, investitia fiind finantata printr-un credit de 95,5 milioane de euro obtinut in luna decembrie de la Raiffeisen Viena.

Constructorul proiectului este o alta firma austriaca – Strabag – care este si unul dintre actionarii companiei dezvoltatoare Raiffeisen Evolution. Promenada face parte dintr-un proiect mixt, denumit Floreasca City, care mai cuprinde si cladirea de birouri Sky Tower, care la momentul inaugurarii va deveni cel mai inalt imobil din Bucuresti, cu o inaltime de peste 135 de metri.





Adauga un comentariu