Local

Raiul camionagiilor! Nimeni nu-i poate controla

Publicat: 05 dec. 2011
1

@ Soferii firmelor de transport pot circula fara a fi controlati in trafic, pana la organizarea completa a Inspectoratului de Stat pentru Control in Transportul Rutier (ISCTR) @ Activitatea de control a fost transferata ieri acestei noi institutii de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP), Autoritatea Rutiera Romana (ARR) si Registrul Auto Roman @ ISCTR nu are desemnati inca sefii agentiilor regionale si nici nu a fost data o confirmare oficiala a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii potrivit careia inspectorii au pornit controalele autovehiculelor pe drumurile publice

Transportul de marfuri si de persoane pe drumurile din Iasi se poate face, pentru o perioada nedeterminata, intr-un mod haotic, fara a fi efectuate o serie de controale specifice acestei activitati. Odata cu infiintarea ISCTR, celelalte trei institutii care aveau atributiile in cauza ­ DRDP, RAR si ARR ­ si-au oprit controalele. In acelasi timp, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu a organizat complet activitatea noii institutii, nefiind inca numiti comisarii-sefi ai structurilor regionale si nici alese sediile. De asemenea, nu a fost emis nici un anunt oficial de incepere a controalelor in trafic de catre inspectorii ISCTR. „Ne-am oprit activitatea de control rutier, in afara de verificarile in punctele de frontiera, care raman in continuare la noi. Practic, am predat o serie de atributii la ISCTR, conform normelor legale in vigoare”, a declarat Nicolae Popovici, seful Departamentului Comercial din cadrul DRDP Iasi.

Concret, pana cand inspectorii ISCTR vor iesi pe drumurile publice sa opreasca soferii, autovehiculele de peste 3,5 tone vor putea transporta marfa sau persoane fara a fi cantarite sau a le fi verificate actele necesare desfasurarii acestei activitati. Pana la functionarea normala a noii institutii, mii de camioane vor putea transporta marfa depasind limitele admise de lege, putand provoca daune semnificative infrastructurii rutiere si prejudiciind statul prin neplata unor taxe sau amenzi.

Responsabilii nu pot clarifica situatia

ISCTR a preluat atributii precum cantarirea si stabilirea dimensiunilor maxime admise pe drumurile publice, verificarea starii tehnice a vehiculelor, verificarea conditiilor de siguranta a transporturilor rutiere si de protectie a mediului si controlul rovinietei pentru vehiculele de peste 3,5 tone. La intrebarea reporterilor cotidianului BUNA ZIUA IASI privind data de la care inspectorii ISCTR vor demara propriu-zis verificarile, pozitia Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a fost una evaziva, fiind sugerata intocmirea unei solicitari scrise de informatii, in conditiile in care atat intrebarea, cat si raspunsul pot fi formulate in cateva cuvinte.

In ceea ce priveste angajarea personalului, posturile de inspectori au fost deja ocupate in urma unui concurs cu doua probe, dar salariile lor nu au fost inca stabilite. Numirea sefilor de agentii teritoriale nu a fost realizata, cu toate ca, potrivit actului normativ prin care se stabileste infiintarea ISCTR, institutia trebuia sa-si inceapa activitatea de pe 4 decembrie. Cele mai vehiculate nume pentru conducerea activitatii ISCTR in regiunea Nord-Est sunt, potrivit unor surse, Marian Uscatu, agent la ARR Bucuresti si fost sef al ARR Iasi, Pavel Hodea, fostul sef al RAR Iasi, si Iosif Mare, inspector din Bacau al DRDP Iasi.





Adauga un comentariu