News Flash:

RAJAC este fidela clientilor sai

15 August 2002
1350 Vizualizari | 0 Comentarii
Diferentele dintre consumul inregistrat de apometrul general la nivelul asociatiei de locatari si suma consumurilor individuale inregistrate la nivelul apartamentelor au devenit un fenomen prezent la foarte multe asociatii. Problema cea mai mare, resimtita de populatie, este ca facturarea se face conform consumului inregistrat la apometrul general, mai mare, si nu conform consumului individual inregistrat la nivelul fiecarui apartament. Pentru a deslusi adevarata problema, reporterii ZIUA de Iasi au mers la mai multe asociatii de locatari. O parte s-au confruntat cu aceasta situatie neplacuta, altele inca nu. Astfel, am realizat o serie de articole pe care le vom publica incepand cu acest numar, al caror scop este tocmai de a inlatura confuzia, de a prezenta intr-un mod obiectiv factorii care conduc la aceasta stare de lucruri si cum poate fi ea rezolvata. Veti constata ca atitudinea acelor persoane despre care vorbeam este total gresita, fiind ceva de genul: "Treaba RAJAC -ului, ca de aceea este acolo, sa o rezolve". De fapt, miezul problemei se afla chiar in terenul proprietarilor si a asociatiilor de locatari. Una dintre asociatiile de proprietari care a acuzat RAJAC Iasi ca diferentele inregistrate intre apometrele individuale si cele de bransament ar fi cauzate de Regie este Asociatia de Proprietari Olimp. Administratorul acestei asociatii, Ioan Rata, sustine ca aceste diferente se ridica in luna iunie la 2860 mc. Afirmatiile lui Ioan Rata par a fi cel putin dubioase. Nu spunem ca Ioan Rata este total rau intentionat atunci cand face asemenea afirmatii, nici ca aceste afirmatii ar fi cauzate de o foarte proasta gestionare a asociatiei, datoriile acesteia numai catre RAJAC Iasi ridicandu-se la peste 280 milioane lei, la care se adauga peste jumatate de miliard penalitati pentru intarziere. Totusi, asupra afirmatiilor lui planeaza foarte multe semne de intrebare. Asociatia de locatari are inscrise 1527 persoane de la 9 blocuri. In luna iunie, luna pe care o da ca exemplu Ioan Rata, consumul inregistrat de RAJAC Iasi la nivelul intregii asociatii a fost de 4183 mc apa rece si de 2241 mc pentru apa calda. Deci un consum total de 6424 mc. Daca impartim acest consum la 1527 persoane, rezulta un consum mediu de 42 mc/persoana/luna, adica aproximativ media pe persoana a consumului inregistrat la nivelul Judetului Iasi. Daca din 6424 mc, cat s-a inregistrat la apometrele blocurilor din asociatie, scadem 2860 mc, cat sustine Ioan Rata ca ar fi inregistrat in plus, rezulta un consum recunoscut de asociatie de 3564 mc. Asta inseamna ca, pe zi, consumul mediu al unei persoane locatare ar fi de doar 78 litri (3.564.000 •: 1527 : 30). Este greu de crezut ca unui om ii ajung 78 •de apa pe zi si pentru baut, si pentru facut mancare, si pentru spalat vase, spalat rufe, spalat pe maini, apa la toaleta etc. Ca idee, numai daca se duce de trei ori la toaleta si trage apa de tot atatea ori se duc cam 25 - 30 de litri de apa. Ce sa mai vorbim daca omul respectiv mai face si o baie, unde consuma in jur de 70 - 100 l. Iata de ce afirmatiile administratorului Asociatiei de Proprietari Olimp nu prea stau in picioare. In numerele urmatoare va vom prezenta exemplele altor asociatii care, spre deosebire de Asociatia de Proprietari Olimp, dupa ce au crezut la inceput ca problema diferentelor dintre consumul inregistrat de apometrul general la nivelul asociatiei de locatari si suma consumurilor individuale inregistrate la nivelul apartamentelor este cauzata de RAJAC, au primit tot sprijinul din partea Regiei si si-au dat seama ca greseala era in propria lor curte. Recunoscand adevarata problema si adevaratele cauze ale acesteia, aceste asociatii au reusit sa gaseasca si solutiile. Intrebat fiind care crede ca este solutia pentru depasirea acestei situatii, presedintele uneia dintre aceste asociatii de proprietari, Constantin Sapariuc, a declarat: "Cred ca situatia nu este cauzata de RAJAC Iasi. Mai mult decat atat, am beneficiat de tot sprijinul acesteia pentru rezolvarea problemei contorizarii consumului. Este normal ca, daca la nivelul asociatiei se inregistreaza corect un anumit consum, membrii asociatiei sa-l plateasca. Adevarata problema este in curtea noastra. Cred ca fiecare proprietar trebuie sa-si dea seama ca, daca el evita inregistrarea apei la contoarele din apartamentul sau, de fapt, ii fura pe vecinii sai, care vor fi nevoiti sa-i achite consumul neinregistrat". A consemnat Bogdan CHIRU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2163 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016178 (s)