News Flash:

Randuri interminabile la Tribunal

1 Martie 2002
992 Vizualizari | 0 Comentarii
Este stiut faptul ca la Tribunalul Iasi functioneaza ca un serviciu de primire a cererilor, actiunilor si a altor acte procesuale de competenta diferitelor instante. Acest serviciu are un program bine stabilit de catre conducerea institutiei, program, de altfel, afisat. Cu toate acestea, la usa judecatorului de serviciu, in fiecare zi, exista un rand interminabil de persoane.
Unii dintre cei aflati in fata usii registraturii sunt nemultumiti de serviciul prestat de catre institutia amintita. Printre acestia se afla si Stefan B., in varsta de 65 de ani, din Iasi, care, cu naduf, ne-a declarat: "Exista o dezorganizare totala a sistemului. Este un sistem putred, degradat. Aici ai posibilitatea sa te imbolnavesti de inima. Ieri, spre exemplu, am vazut cu ochii mei cum unui numar de aproape 20 de cetateni li s-a inchis usa in nas, spunandu-li-se ca s-a terminat programul. E vai de capul si de zilele noastre."
In legatura cu activitatea serviciului de receptie a actelor judiciare ce functioneaza la Tribunal, am reusit sa stam de vorba cu vicepresedintele Judecatoriei, judecator Georgeta Gafta, care ne-a oferit mai multe informatii in legatura cu aceasta problema.
Astfel, pe langa serviciul mai sus amintit, care are un program de functionare de 3 ore pe zi, cetatenii se mai pot adresa si presedintelui sau vicepresedintelui Judecatoriei, in zilele in care acestia au program de audiente, si anume in ziua de marti, intre orele 10.00-12.00, vicepresedintelui Judecatoriei, iar in ziua de joi, in acelasi interval orar, presedintelui Judecatoriei. Acestor persoane, cetatenii care au probleme in ceea ce priveste activitatea judiciara a instantelor li se pot adresa cu toata increderea.
"Nu putem reorganiza acest sistem de primire a actelor judiciare, in sensul alocarii mai multor ore acestui serviciu, intrucat judecatorul de serviciu are si alte activitati, cum ar fi, de exemplu, faptul de a pune unele rezolutii diferitelor acte sau faptul ca uneori trebuie sa se afle in instanta. In alta ordine de idei, zilnic conducerea instantei solutioneaza corespondenta. Adica, pentru a evita asteptarea in fata usii judecatorului de serviciu, cetateanul poate trimite orice act prin posta. Este cunoscut faptul ca termenele in cazul actiunilor judecatoresti curge de la data trimiterii acelui act, adica data postei. Singurul act judiciar care nu se poate trimite prin posta este actiunea de divort, cum, de altfel, si legea prevede", a adaugat vicepresedintele Judecatoriei, Georgeta Gafta.
Asadar, faptul ca in fata usii serviciului de receptie a actelor judiciare se formeaza uneori un rand interminabil, nu este din vina institutiei, ci din vina cetatenilor care nu cunosc multe lucruri pe care in mod normal ar trebui sa le cunoasca. (C.S.)
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4851 (s) | 22 queries | Mysql time :0.341549 (s)