News Flash:

Raspuns dur dat de USLIP Iasi la noile propuneri ale Ecaterinei Andronescu

17 Mai 2019
392 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7345 RON (+0.0005)
USD: 4.2201 RON (+0.0072)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Laviniu Lacusta

USLIP Iasi, ofera un raspuns dur la ultimele modificari pe care ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, vrea sa le faca in invatamantul din Romania. Intr-un comunicat, USLIP critica deciziile pe care ministrul Educatiei vrea sa le ia.

'' In urma consultǎrii draftului elaborat si transmis de cǎtre MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE in toate unitǎtile de invǎtǎmȃnt din Romȃnia, am desprins urmǎtoarele concluzii: In primul rȃnd considerǎm cǎ forma de dezbatere a acestui material este una nepotrivitǎ, iar indicatiile date pentru organizarea acestor consultǎri sunt chiar jignitoare!
 
Citǎm din material:
„Organizarea clasei in formǎ de semicerc, iar dacǎ este posibilitatea de ceai, gustǎri, cafea, sunt binevenite”. Nu intelegem sensul acestor sugestii adresate unor oameni maturi care au discernamant si pot organiza „autonom” o astfel de sedinta. De asemenea se cere imperativ realizarea unor fotografii in timpul dezbaterii si la final. 
    Foarte multe dintre ideile prezentate, dacǎ ar fi puse in practicǎ, ar prejudicia grav interesele elevilor si ar produce profunde efecte negative in interiorul sistemului cu precǎdere in zona personalului.
    Ne intrebǎm in contextul in care am merge cu invǎtǎmȃntul primar pȃnǎ la clasa a VI-a, cum ar putea fi organizate spatiile de scolarizare si incadrare a personalului didactic?
    Incadrarea doar cu invǎtǎtori la clasele I – III si eliminarea profesorilor de limbi straine, Religie, Educatie Fizicǎ si Sport reprezintǎ o eroare gravǎ din punct de vedere didactic, atȃt limbile strǎine, cȃt si Educatia Fizicǎ sunt vitale in dezvoltarea fizicǎ  armonioasǎ si competitivitatea viitorului adult.
    Alte probleme de sistem le ridicǎ impǎrtirea invǎtǎmȃntului primar in clasele I,    a II-a, a III-a, a IV-a, a V-a si a VI-a prin prezenta a doi invǎtǎtori.
    Se vorbeste despre flexibilizarea curriculumului la liceu, evident fǎrǎ a fi prezentatǎ o analizǎ de impact. Este desfiintatǎ institutia directorului de scoalǎ si este introdus liderul educational care poate face de unul singur o evaluare a cadrelor didactice din scoalǎ.
    Se impune intrebarea dacǎ din punct de vedere al mentalitǎtii si al organizǎrii socio-politice din Romȃnia nu am crea o portitǎ pentru grave abuzuri?
    Nu este precizat cine va face evaluarea externǎ a unitǎtilor scolare si vorbim practic de o desfiintare a ISJ-urilor si a ARACIP-ului.
    O altǎ propunere stiintifico–fantasticǎ tine de consilierul de carierǎ care ar trebui sǎ preia rolul dirigintelui. Ne intrebǎm cum pot 1, 2, 3 consilieri la nivelul unei scoli sǎ consilieze sute de elevi?
    „Primii trei ani” ai parcursului scolar obligatoriu „se desfǎsoarǎ in grǎdinite sau alte forme de organizare acreditate”. La ce alte „forme” s-au gȃndit autorii acestui material?
    Ciclul secundar inferior incepe la vȃrsta de 12 ani, dureazǎ trei ani si se desfǎsoarǎ in scoli generale sub indrumarea cadrelor didactice si a unui consilier de orientare profesionalǎ …care preia rolul dirigintelui?
     
 
,,Se dezvoltǎ in principal interesul pentru stiintǎ, arte, studiu si muncǎ.”
    Ne intrebǎm dacǎ Geografia, Istoria, limbile strǎine si Limba Romȃnǎ nu sunt la fel de importante?
    In ceea ce priveste formarea cadrelor didactice, se are in vedere infiintarea unor centre de pregǎtire pedagogicǎ pe lȃngǎ universitǎti in care va exista obligatia parcurgerii periodice de perfectionare profesionalǎ!
 
    „Promovarea acestor cursuri conditioneazǎ rǎmȃnerea in profesie a cadrelor didactice.”
    Probabil, profesorii ar fi singura categorie din zona bugetarǎ care, desi a trecut printr-un examen de licentǎ, master, titulaturǎ, definitivat, gradul II, gradul I, are obligatia de a participa la cursuri de formare impuse de Minister.
    Ne intrebǎm de unde aceastǎ apetentǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de oameni sǎ participe la astfel de cursuri, desi au trecut prin zeci de programe de formare?
    Unicul punct pozitiv al acestui material si cu care am fi de acord, dacǎ am beneficia de o infrastructura adecvata si in mediul rural, ar fi introducerea invǎtǎmȃntului obligatoriu de la vȃrsta de 3 ani.
    In ceea ce priveste Bacalaureatul se vorbeste de o formǎ diferentiatǎ si de impunerea unui traseu academic rigid.In acest mod se ingradeste drastic accesul liber la invatamantul superior a absolventilor de liceu.
    
Concluzii
    Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond. Nu se tine cont de infrastructura scolarǎ existentǎ, prejudiciazǎ grav interesele elevilor, implicǎ riscul unor disponibilizǎri masive de zeci de mii de oameni, nu este indreptatǎ spre simplificarea actului de predare-invǎtare si nu in ultimul rȃnd, credem cǎ ar putea reprezenta un grav experiment social pe care Romȃnia nu si-l mai permite.'' se arata in comunicat.
    
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

uslip iasi ministrul educatiei ecaterina andronescu
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1632 (s) | 21 queries | Mysql time :0.016413 (s)