News Flash:

RATEC isi innoieste parcul de troleibuze

9 Septembrie 2003
658 Vizualizari | 0 Comentarii
•RATEC depune eforturi de innoire a parcului de troleibuze •O firma austriaca doneaza trei autovehicule in schimbul restaurarii unui model vechi din 1926 •Aceasta este interesata sa-si restaureze vagoanele la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun din Iasi

Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) face eforturi pentru a-si innoi parcul de troleibuze. Conform declaratiilor directorului Neculai Abalasei, din totalul de 44 de autovehicule de care dispunea regia, doar 36 au ramas functionale. "Acest lucru se datoreaza lipsei fondurilor pentru revizie. Pentru a produce la noi in tara un astfel de autovehicul, ar trebui pe putin un miliard de lei, ceea ce este peste puterile financiare ale regiei", a declarat recent directorul Neculai Abalasei. "Vom aduce piese noi pentru a reinnoi troleibuzele existente. Avem o propunere din partea unei firme din Austria, care doreste ca in schimbul restaurarii unui troleibuz construit in anul 1926 sa dea trei astfel de autovehicule construite in 1955, care aproape ca nici nu au circulat", a declarat seful serviciului de restaurare din cadrul RATEC, Dorin Geba.

Fonduri pentru redresare

Conform afirmatiilor lui Dorin Geba, un fond sigur de redresare a regiei de transport electric ar putea veni din partea acestui serviciu. "Dispunem de opt contracte pe care le putem onora, dar din pacate nu dispunem de fonduri si nici de piesele necesare finalizarii acestor contracte la timp", a declarat Dorin Geba. RATEC are opt contracte pentru restaurarea a diverse piese de muzeu: vagonul St. Polten 3, care are o valoare de restaurare de 43 de mii Euro, St. Polten 4, cu o valoare de 30 mii Euro, St. Polter 5, cu o valoare de 44 mii Euro. Contractele de restaurare ale RATEC mai includ vagonul C1 Wien Kagran, care valoreaza 44.500 Euro, K-2307 cu valoare identica, Stadtbahn Salzburg de 60 mii Euro si Salzburg Kalbach BC in valoare de 43 mii Euro. "Toate aceste contracte de restaurare vin din partea firmei MT Eisembahnbedarf Haedels GMBH Mariazell din Austria. Din punctul meu de vedere este o afacere profitabila, mai ales ca pentru realizarea acestor contracte participa o echipa formata din doar 12 specialisti", a declarat seful Serviciului Restaurare din cadrul RATEC. Dorin Geba a mai precizat ca pentru realizarea unui astfel de contract de restaurare este necesara o perioada de aproximativ un an, deoarece sunt necesare proiecte speciale, dispozitive si matrite a caror folosinta este unica, acestea nemaiputand fi folosite a doua oara. "Realizarea acestora costa insa foarte mult, iar fondurile de care dispune regia sunt insuficiente", a conchis seful Serviciului Restaurare din cadrul RATEC
Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1349 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014652 (s)