News Flash:

Razboiul microbuzelor

7 Iulie 2005
775 Vizualizari | 0 Comentarii
•Primaria continua sa rezilieze contractele de concesiune cu operatorii privati de transport public •Dupa ce SC Minibus SRL a fost scos de pe trasee, ieri a fost randul SC Prodan Impex SRL sa cunoasca rezilierea •Costel Pristavu, administratorul Minibus SRL, ameninta ca va contesta in justitie decizia primariei •Pe de alta parte, municipalitatea pregateste autobuzele vechi pentru preluarea traseelor de la operatorii privati Aparute ca o initiativa particulara laudabila, sprijinita de administratia municipala sub conducerea actualului primar, firmele de maxi-taxi au transformat transportul local intr-o golanie fara margini: bani incasati fara a elibera bilete, evaziune fiscala, trasee parcurse dupa bunul plac al soferului, curse auto de viteza pe strazile orasului sunt doar cateva dintre rezultatele concesionarii transportului public urban de calatori. Acum, cand Primaria Iasi a luat o decizie clara, este de asteptat ca soferi de maxi-taxi sa transforme strazile orasului intr-un camp de lupta. Initiativa particulara trebuie sustinuta, dar intr-un cadru organizat, cu anumite reguli bine stabilite, iar in situatia in care aceasta provoaca dezordine si nu ofera servicii de calitate trebuie sa se inregistreze actiuni ferme de rezolvare a problemelor. Dupa nenumarate reclamatii cu privire la modul in care operatorii privati de maxi-taxi indeplinesc activitatea de transport, reprezentantii primariei au hotarat rezilierea contractului cu doi dintre acestia. Este vorba despre SC Prodan Impex SRL si SC Minibus SRL. Primul dintre ei are concesionate trei trasee, deservite de un numar de 30 de microbuze. Cea de-a doua firma, SC Minibus SRL, are contracte de concesiune pentru sase trasee. In total pe aceste trasee circula aproximativ 100 de microbuze. "Hotararea de reziliere ramane definitiva. Operatorii care nu respecta contractele incheiate cu primaria vor avea parte de acelasi tratament. Trebuie sa facem ordine in transportul public din municipiu. In locul microbuzelor Minibus vor fi introduse autovehicule de la Autobuzul", a afirmat hotarat primarul Gheorghe Nichita. Pe de alta parte, Costel Pristavu, administratorul SC Minibus SRL, considera ilegala rezilierea si este de parere ca numai plenul Consiliului Local (CL) poate retrage firma de pe trasee. "Rezilierea contractului nu trebuie sa treaca prin CL. Masura este stipulata in contract, iar CL a fost de acord cu acesta. Nu este vorba decat de o consecinta a contractului", a precizat in replica Lacramioara Vernica, secretarul Consiliului Local. Costel Pristavu a amenintat primaria ca va contesta in justitie decizia de reziliere. "Este clar ca aceasta masura este abuziva si directionata. Pana acum doua saptamani eram parteneri valabili de negociere ai primariei si deodata si-au dat seama ca incalcam caietul de sarcini", a mai spus administratorul Minibus SRL. Motivele rezilierii Principala reclamatie adusa operatorilor privati se refera la nerespectarea traseelor concesionate. Cotidianul ZIUA de iasi a facut cunoscut de nenumarate ori faptul ca microbuzele de la SC Minibus SA circula numai pe bulevardul Copou, desi traseul concesionat Mircea cel Batran-Copou este pe strada Sararie. In aceeasi situatie se afla si microbuzele care circula pe traseul 113 CUG-Copou, concesionat catre firma SC Prodan Impex SRL. "Contractul pe traseul 113 CUG-Copou a fost reziliat inca de pe 1 iulie, iar de pe 14 iulie, Prodan Impex SRL va pierde si celelalte doua trasee", a declarat Cristian Stoica, inginer sef la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi. In goana dupa pasageri, microbuzele operatorilor privati au ajuns sa se ia la intrecere cu cele de la SC Autobuzul SA. Astfel, nu de putine ori s-a ajuns la situatia in care microbuzele celor doua firme au transformat transportul public intr-un raliu. Fiecare dintre microbuze incearca sa stea cat mai mult in statii, iar cand se apropie cel de la firma concurenta pleaca in viteza. Pentru a ajunge inaintea celuilalt in statie, conducatorii autovehiculelor fac depasiri bruste, neregulamentare, si depasesc viteza legala de deplasare in interiorul localitatilor. Cei ce au de suferit sunt, bineinteles, calatorii. Dincolo de faptul ca sunt ingramaditi in unitatile de transport, precum hamsiile intr-o conserva, pasagerii trebuie sa fie atenti si la franele bruste ale soferului, pentru a nu se trezi ca sunt loviti cu capul de geam sau ca aluneca unul peste altul. Soferii de pe microbuzele operatorilor privati au mai fost acuzati ca incaseaza banii de la pasageri, dar uita sa mai elibereze bilete. In acest fel, nivelul evaziunii fiscale este foarte mare, iar fenomenul are loc cu buna stiinta a patronilor. Nu in ultimul rand, in decizia primariei de reziliere a contractelor vor fi luate in considerare si datoriile pe care operatorii privati le au de achitat municipalitate. In aceasta situatie se afla SC Auto Vlad SRL, care a acumulat debite de cateva miliarde lei vechi, in contul redeventelor neachitate. Incepand de la 1 august, mijloacele de transport ale RATP si SC Autobuzul SA vor fi redistribuite astfel incat sa poata fi acoperite toate traseele. Cristian MATASA, Lucian SCHIOPU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1273 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014463 (s)