News Flash:

Realizari si sperante la Remar Pascani

29 Iunie 2001
1777 Vizualizari | 0 Comentarii
Conform noului presedinte al consiliului de administratie de la Remar, ing. Mihai Guia, in fabrica lucrurile intra pe un fagas normal. Conform presedintelui, dovada este faptul ca au fost angajati circa 200 de muncitori. "La preluarea noii functii am aflat ca situatia societatii nu era deloc buna. Pe langa datoriile la buget si furnizori, de circa 90 de miliarde lei, au mai ramas de platit si vreo 18 miliarde lei, constituite din neplata dividendelor din anii 1999-2000 catre SIF Moldova - FPS si ceilalti posesori de actiuni. Si, ca sa puna capac la toate acestea, fostul director Harbu a mai cumparat si un spatiu comercial pe Esplanada, de 1,7 miliarde lei, care de trei ani sta inchis. N-am inteles nici eu si nici salariatii societatii, scopul pentru care a fost achizitionat acest spatiu, atat timp cat Remar nu are de gand sa-si schimbe profilul".
Mihai Guia a precizat ca in aceasta perioada se straduieste sa obtina un credit pentru cinci ani, cu o perioada de gratie de doi ani. Acest credit ar rezolva multe puncte din planul pe termen scurt care-l are in prezent societatea. Daca Societatea Nationala de Transport Calatori si-ar fi achitat cele 60 de miliarde lei la timp, datoriile societatii nu ar fi fost atat de mari si nu ar fi atarnat atat de greu. Acum, acest credit care este datator de sperante, ar fi ca un balon de oxigen pentru cei 2.400 de muncitori de la Remar. Pe langa vagoanele de calatori care se repara aici, s-a obtinut si omologarea pentru reparatii periodice, deocamdata a vagoanelor de marfa. S-a inceput cu IACS-urile pentru care se spera sa se obtina si omologarea pentru executarea RQ-ului. Se continua cu demersurile necesare pentru obtinerea omologarii pentru toate tipurile de vagoane de marfa, care altadata se faceau la Pascani. Si eforturile nu se opresc aici, deoarece se fac si alte demersuri pentru omologarea vagoanelor salon si a celor etajate tip RDG din seria 2626.
Demn de mentionat este faptul ca acum se realizeaza exporturi (componente pentru masini de transport greu) in Germania, de peste 2.300.000 DM. "Suntem convinsi ca la Remar calitatea productiei este tratata cu seriozitate maxima. De altfel, la aceste renumite si de traditie ateliere in tara noastra se efectuau lucrari de reparatii atat la vagoanele de calatori, cat si la cele de marfa inca de la infiintarea acestora. Aceasta unitate merita o soarta mult mai buna decat cea oferita cu generozitate de guvernele de dupa 1990. Ca o concluzie: numai plata la timp a lucrarilor efectuate la Remar, ar duce la deblocarea financiara atat de mult promisa de guvernanti si, implicit, la achitarea datoriilor catre furnizori si buget. Totodata, ar duce, dupa cum s-a vazut la Remar Pascani, la noi angajari de muncitori pentru planurile indraznete ale conducerii acestei societati", a declarat Guia.
Petru PREDA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1502 (s) | 22 queries | Mysql time :0.038903 (s)