News Flash:

Regionala cu o singura locomotiva

16 Iulie 2006
765 Vizualizari | 0 Comentarii
•Ca urmare a datoriilor acumulate de Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (SNCFR), Agentia Nationala de Administrare Fiscala a decis blocarea initiala a conturilor si apoi punerea sub sechestru a bunurilor aflate in patrimoniul SNCFR, Regionala Infrastructura Iasi •In acest moment, Regionala Infrastructura Iasi dispune doar de doua locomotive, dintre care una necesita reparatii capitale, iar cealalta urmeaza sa fie pusa sub sechestru

Regionala Infrastructura Iasi, parte componenta a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane SA (SNCFR), este printre putinele care a inregistrat un record negativ: a mai ramas doar cu o locomotiva. In aceasta situatie a ajuns dupa ce, ca urmare a datoriilor acumulate de SNCFR, Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF a decis blocarea conturilor si apoi punerea sub sechestru a bunurilor aflate in patrimoniul firmei. Ca urmare, Regionala Infrastructura Iasi a mai ramas cu doar doua locomotive pe care le poate folosi, dintre care una se afla pusa sub sechestru, dar nu au sosit hartiile oficiale care sa interzica folosirea acesteia. Conform reprezentantilor SNCFR, sechestrul asupra vagoanelor si locomotivelor a fost pus in doua etape. Astfel, prima data ANAF a pus sechestru pe 13 locomotive si 4 vagoane de calatori iar a doua oara pe alte 9 locomotive si trei pluguri de zapada. Interesant este ca, dintre cele 22 de locomotive sechestrate, numai 6 erau functionale. Practic, in acest moment, Regionala Infrastructura a ramas doar cu doua locomotive pe care le mai poate folosi, din care una urmeaza sa intre sub sechestru, iar cea de-a doua necesita o reparatie capitala.

Datorii colosale

Reprezentantii SNCFR au declarat ca in aceste conditii vor apela la Regionala Marfa, de unde vor inchiria locomotivele de care au nevoie pentru a-si desfasura activitatea. "In conditiile in care am ramas fara locomotive, nu avem alta solutie decat sa inchiriem de la Regionala Marfa. Ca sa ne putem desfasura activitatea, avem nevoie de minimum trei, patru locomotive pentru transport si asigurarea santierelor de lucrari. Insa, toata aceasta situatie nu tine de noi, ci de Bucuresti. Noi actionam dupa cum ne vin dispozitiile", a declarat Eduard Spita, sef divizie tehnica оn cadrul Regionalei CFR Infrastructura Iasi. Desi inchirierea de locomotive este singura varianta la care se poate apela, aceasta solutie nu vine decat sa ingreuneze si mai mult situatia financiara a Regionalei CFR, care inregistreaza datorii impresionante la bugetul de stat.
ANAF a scos la vanzare 77 de locomotive si 98 de vagoane apartinand SC CFR SA pentru recuperarea partiala a datoriilor catre stat inregistrate de companie, care se ridica la 2.325 miliarde lei (232,5 milioane RON), din care peste 1.770 miliarde lei (177 milioane RON) reprezinta restantele catre bugetul de stat. Potrivit ANAF, locomotivele si vagoanele mentionate au fost evaluate de un expert autorizat la 200 miliarde lei (20 de milioane RON).
Cristian ALBU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1253 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012753 (s)