Magazin

Remedii pentru prevenirea osteoporozei

Publicat: 29 ian. 2019
1

Avand in vedere ca osteoporoza este initial asimptomatica, este esential sa marim consumul de alimente bogate in calciu inca din tinerete pentru prevenirea acesteia si pentru evitarea complicatiilor afectiunii care apar odata cu inaintarea in varsta.

Osteoporoza este o afectiune silentioasa caracterizata prin deteriorarea treptata a oaselor. Alterarile pe care le cauzeaza pot fi ireversibile, insa exista o multime de modalitati pentru prevenirea aparitia acesteia. Principala metoda este consumul de alimente bogate in calciu si mentinerea unei alimentatii echilibrate. De asemenea, ai la dispozitie remedii pentru prevenirea osteoporozei in mod eficient, preparate cu ingrediente bogate in calciu, pe care ti le prezentam in acest articol.

Ce este osteoporoza?

Osteoporoza este o afectiune a oaselor care cauzeaza scaderea densitatii osoase. In acest proces, oasele devin poroase, de unde provine si denumirea bolii, „os poros”. Se formeaza cavitati in interiorul oaselor, care pot creste in timp. Astfel, oasele devin fragile si creste riscul de fracturi.

Osteoporoza este o boala „tacuta”, in sensul ca este asimptomatica pana provoaca o leziune osoasa, cum ar fi o fractura. Un prim simptom al osteoporozei este, de exemplu, fractura de sold, acesta fiind si cel mai grav, deoarece implica o interventie chirurgicala de urgenta si are consecinte grave asupra sanatatii. Osteoporoza poate cauza si fracturi la nivelul incheieturilor.

Care sunt cauzele osteoporozei?

Exista mai multi factori care duc la aparitia osteoporozei. Principalul motiv este inaintarea in varsta. Riscul de a avea osteoporoza creste odata cu varsta, deoarece cantitatea de masa osoasa scade, in schimb, fragilitatea creste. De obicei, riscul de a avea osteoporoza creste dupa implinirea varstei de 50 de ani.

Exista si alti factori importanti, precum excesul de greutate, care este legat in mod direct de densitatea osoasa. Aici intra in discutie si factori genetici, pentru ca persoanele ale caror rude au avut osteoporoza au sanse mai mari de a suferi de aceasta boala.

De asemenea, osteoporoza poate aparea din cauza mentinerii unei alimentatii sarace in calciu. Osteoporoza afecteaza femeile de patru ori mai frecvent decat barbatii din cauza scaderii nivelului de estrogen la menopauza.

Cum previn osteoporoza?

Prevenirea osteoporozei poate fi realizata mai ales prin consumul alimentelor bogate in calciu, cum ar fi fructe uscate, pesti uleiosi sau lactate.

Alte metode de prevenire a osteoporozei includ evitarea sedentarismului si a excesului de greutate. De asemenea, exista exercitii pentru persoanele cu osteoporoza, care sunt special concepute pentru a ameliora simptomele bolii. Pe langa acestea, ai la dispozitie si remedii pentru prevenirea osteoporozei. In cele ce urmeaza, iti prezentam doua retete de remedii naturale bogate in calciu care contribuie la reducerea riscului de osteoporoza.

Remedii pentru prevenirea osteoporozei

Substanta principala din urmatoarele remedii este calciul, a carui functie de baza este de a intari oasele si dintii si de a le oferi rezistenta. Calciul contribuie la protejarea muschilor si la sporirea permeabilitatii membranelor celulare pentru absorbtia eficienta a substantelor nutritive.

Adultilor li se recomanda consumul a 800 mg de calciu pe zi.
Tinerilor cu varsta cuprinsa intre 11 si 24 de ani si femeilor insarcinate, care alapteaza sau care se afla la menopauza li se recomanda consumul a 1200 mg de calciu pe zi.
Pentru a consuma doza zilnica recomandata de calciu, iti recomandam urmatoarele sucuri, ce constituie remedii pentru prevenirea osteoporozei.

1. Suc de broccoli, morcovi si salata
Broccoli este o leguma care contine o cantitate semnificativa de calciu, iar impreuna cu salata constituie un remediu eficient pentru prevenirea osteoporozei.

Sucul de morcovi, la randul lui, are proprietati diuretice si antioxidante care curata organismul si ajuta la fixarea calciului in oase. 

Ingrediente

  • O cana de suc natural de morcovi (250 ml)
  • 3 frunze de salata
  • O capatana de broccoli

Mod de preparare

  • Adauga ingredientele intr-un robot de bucatarie sau blender si proceseaza-le. Nu este necesar sa strecori sau sa adaugi zahar.

Mod de consum

  • Bea o cana din acest suc o data la trei zile sau mai des.

2. Shake cu iaurt, mere si migdale
Iaurtul este un lactat bogat in calciu care contribuie la mentinerea sanatatii oaselor.

Fiecare 100 g de migdale contine 240 mg de calciu. Marul contine, de asemenea, o cantitate semnificativa de calciu in comparatie cu alte fructe.

Acest shake este o combinatie excelenta ce asigura organismului aportul necesar de calciu. Mai mult, vei obtine un shake cu un gust delicios si o textura cremoasa.

Ingrediente

  • Un pahar de iaurt natural (250 ml)
  • Un mar (curatat de coaja, fara seminte)
  • 5 migdale
  • Scortisoara macinata (dupa gust)

Mod de preparare

  • Proceseaza marul taiat in bucati cu iaurtul intr-un blender.
  • Adauga migdalele si proceseaza-le timp de cateva minute.
  • Serveste shake-ul intr-un pahar si adauga scortisoara dupa gust.

Mod de consum

  • Consuma shake-ul o data la trei zile.
  • Pentru a-i mari eficienta, expune-te la soare pentru cateva minute.

Exista o multime de ingrediente naturale si bogate in calciu pe care le poti consuma pentru a preveni osteoporoza. Cu toate acestea, secretul pentru evitarea bolilor legate de inaintarea in varsta consta in ingrijirea sanatatii inca din tinerete. Asadar, pe langa o alimentatie bogata in calciu si adoptarea de obiceiuri sanatoase, nu ezita sa incerci aceste remedii pentru prevenirea osteoporozei.





Adauga un comentariu