Sfatul medicului

Renuntarea la fumat: 5 modalitati de a rezista nevoii de a fuma din nou

Publicat: 21 nov. 2018
25

Consumatorii de tutun te pot trage inapoi atunci cand incerci sa renunti la fumat sau sa mesteci tutun. Intarzierea, evitarea declansatorilor, inlocuitorii de nicotina si yoga se numara printre modalitatile de a rezista poftelor. Pentru majoritatea utilizatorilor de tutun, pofta de tutun sau nevoia de a fuma pot fi puternice. In cazul in care esti tentata sa fumezi, aminteste-ti ca, desi poate fi intensa, va avea o durata scurta de viata si, probabil, va trece in cateva minute fie daca fumezi sau nu. De fiecare data cand rezisti poftei de tutun, esti cu un pas mai aproape de a opri fumatul sau orice alt consum de tutun pentru totdeauna. Dar poate fi dificil. Iata cateva modalitati de a va ajuta sa rezistati nevoii de a fuma:

1. Intarziere. Daca simti ca esti tentat sa te reapuci de fumat, spune-ti ca mai intai trebuie sa astepti inca 10 minute si apoi sa faci ceva care sa te distraga pentru acea perioada de timp. Acest truc simplu poate fi suficient pentru a va alunga dorinta de tutun. Repetati de cate ori este necesar. 2. Nu aveti "doar una". S-ar putea sa fiti tentati sa fumati doar o tigara pentru a satisface pofta de tutun. Dar nu te pacali sa crezi ca poti sa te opresti la una singura. De cele mai multe ori, una conduce la alta, apoi la alta si tot asa si s-ar putea sa terminati din nou pachetul. 3. Evitati declansatoarele. Credeti ca nevoia de tigara este mai frecventa la petreceri sau in baruri, in masina sau in timp ce va uitati la televizor? Identificati situatiile dvs. de declansare si aveti un plan in asa fel incat sa le puteti evita in intregime sau sa le depasiti fara sa folositi tutun. Nu va pregatiti pentru o recidiva de fumat. Daca de obicei fumati in timp ce vorbiti la telefon, de exemplu, pastrati un stilou si hartie in apropiere pentru a va tine mainile ocupate, in loc sa fumati.

4. Faceti exercitii fizice. Activitatea fizica va poate ajuta sa va distrageti de la poftele de tutun si sa reduceti intensitatea poftelor. Doar 30 de minute de activitate fizica moderata pot alunga nevoia de a fuma. Iesiti la o plimbare sau faceti jogging. Daca sunteti blocat la domiciliu sau la birou, incercati alergarea pe loc, mergeti pe jos, coborati si urcati scarile  de cateva ori. Daca activitatea fizica nu va intereseaza, incercati sa va gasiti un hobby sau faceti treburi pentru distragerea atentiei, cum ar fi aspirarea. 5. Folositi tehnicile de relaxare. In trecut, fumatul poate a fost modul dvs. de a face fata stresului. Incercarea de a rezista unei pofte de tutun poate fi ea insasi stresanta. Folositi tehnicile de relaxare. Acestea includ exercitii de respiratie profunda, relaxare musculara, yoga, vizualizare, hipnoza si masaj.





Adauga un comentariu