Eveniment-Social

Reprezentanții ISJ Iași participă la cea de-a patra întâlnire transnațională a proiectului WATT ELSE

Publicat: 29 nov. 2021
Scopul proiectului este de a compara practicile profesionale din sectorul local de industrie energetică pentru a le îmbogăți

Reprezentanții I.S.J. Iași participă la cea de-a patra întâlnire transnațională a proiectului de parteneriat strategic Erasmus+ ”NetWork For Dynamic Actors Involved In The Transition Of Competences In The Energy Field Facing Learning ChallengeS In Europe” – WATT ELSE

În contextul celei de-a patra întâlniri transnaționale din cadrul proiectului Erasmus+ ”NetWork For Dynamic Actors Involved In The Transition Of Competences In The Energy Field Facing Learning ChallengeS In Europe” – WATT ELSE, desfășurată în perioada 24-25 noiembrie 2021 în Valencia, Spania, Inspectoratul Școlar Județean Iași, în calitate de partener al proiectului, a fost reprezentată de doi inspectori școlari ai instituției.

Scopul proiectului este de a compara practicile profesionale din sectorul local de industrie energetică pentru a le îmbogăți și pentru a veni în sprijinul zonelor din care provin partenerii proiectului, sensibilizând publicul larg față de cultura științifică, tehnică și industrială.

Obiectivele principale ale parteneriatului au în vedere patru categorii de entități. Astfel, pentru domeniul universitar, preuniversitar și organizațiile de training profesional, proiectul vizează identificarea oportunităților de angajare în domeniul energetic, atragerea tinerilor către această zonă profesională și dezvoltarea competențelor profesionale asociate, cu adaptarea lor la nevoile de pe piața forței de muncă din acest sector. Pentru firme, proiectul are în vedere crearea unor legături între acestea și mediul academic și, totodată, creșterea capacității acestora de a anticipa dinamica locurilor de muncă din domeniul energetic. Activitățile proiectului își îndreaptă atenția, în același timp, spre organizațiile publice prin identificarea politicilor ce pot asigura o dinamică a resurselor umane în domeniul energetic. Nu în ultimul rând, pentru colaboratorii și partenerii europeni WATT ELSE creează cadrul adoptării metodologiei Uniunii Europene pentru managementul proiectelor, al cunoașterii în profunzime a evoluției locurilor de muncă în vederea asigurării unei mai bune inserții sociale și, de asemenea, contextul elaborării unei hărți europene a locurilor de muncă și a competențelor din sectorul energetic.

Agenda celei de-a patra reuniuni a vizat elaborarea formatului care va permite accesarea facilă a rezultatelor cercetărilor efectuate pe parcursul proiectului, având în vedere necesitatea promovării ocupațiilor din domeniul energetic în rândul elevilor, profesorilor, profesioniștilor din domeniu și nu numai. În acest sens, cele două zile ale proiectului au presupus organizarea unor ateliere de lucru care au clarificat modul în care informațiile obținute vor fi transpuse în pachete de informare ușor de accesat și de utilizat de către toți cei interesați.

Totodată, cu scopul de a disemina rezultatele proiectului, partenerii au participat la Conferința ”Experiences of sustainable development through municipal solid waste management and promotion of the social economy and green jobs”, care a avut loc la Alzira.

Partenerii locali ai proiectului sunt Primăria Municipiului Iaşi, Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică și Informatică Aplicată, Gemite Ro SRL, Facultatea de Biologie, Școala Profesională „Nicolae Bălăuță” Șcheia, Colegiul Național „Emil Racoviță”, Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida”, Liceul Tehnologic de Electronică și Telecomunicații „Gheorghe Mârzescu” și Școala Profesională Gropnița.

Activitățile proiectului se vor finaliza în luna aprilie 2022 cu elaborarea unei diagnoze a locurilor de muncă din domeniul energetic din fiecare regiune, completată de profilul competențelor profesionale. Toate aceste rezultate vor fi prezentate în cadrul unei conferințe la care vor participa reprezentanți ai domeniului energetic din sectorul public și privat, ai sindicatelor, universităților, mediului preuniversitar, precum și ai organizațiilor de formare profesională.





Adauga un comentariu