News Flash:

Respira corect pentru a fi sanatos

14 Septembrie 2009
2600 Vizualizari | 0 Comentarii
Afisat la 13:54

O respiratie corecta semnifica o buna vascularizare a creierului. Starile de oboseala permanenta si ametelile a caror cauza nu o poti gasi dispar dupa o zi de exercitii. Atunci cand te ridici brusc de pe scaun, ai uneori senzatia unui mic dezechilibru, insotit de ameteli suparatoare. Cauza acestei senzatii este respiratia incorecta, pe care o poti controla usor prin cateva exercitii simple, informeaza oohoi.com. Incearca sa constientizezi exact cum respiri. Vei sesiza ca, de cele mai multe ori, cavitatea toracica este cea solicitata. Incearca sa inspiri folosind mai mult partea abdominala. Acesta este secretul unei respiratii corecte.

Ti se va parea un lucru anormal la inceput, mai ales ca tu intotdeauna ai respirat folosind partea toracica. Pe termen lung insa, o respiratie corecta inseamna o buna vascularizare si indepartarea presiunii create la nivelul inimii. Vei evita astfel complicatiile cardiovasculare si circulatorii, care apar brusc si sunt eliminate cu greutate.

Prima faza a exercitiilor corecte de respiratie este aceea de constientizare a mecanismului. Intins pe podea, nu pe o suprafata moale, aseaza o carte pe stomac. Inspira usor si vei obsera cum cartea se ridica, pentru ca abdomenul este cel implicat direct in procesul de respiratie. Incearca sa faci acest exercitiu simplu dimineata, inainte de a te spala pe fata sau a-ti face cafeaua.

Repeta de cateva ori, fara a te solicita suplimentar. Inspira usor si elimina aerul pe gura, simplu si firesc. Incearca si seara, inainte de culcare sa repeti procedura. Cel mai important lucru este ca, dupa acest exercitiu, tu sa respiri singur corect, fara a fi nevoie de o concentrare si constientizare atenta a modului in care faci acest lucru.

Nu uita ca respiratia este un lucru inconstient, deci daca transformi respiratia corecta intr-un automatism, vei scapa de toate problemele datorate inspiratiei si expiratiei improprii. Avantajul micilor exercitii de respiratie este ca le poti face oriunde. Acasa, la birou, pe strada sau in autobuz. In pauza de masa, poti incerca la serviciu un alt exercitiu simplu, benefic pentru starea ta generala de sanatate.

Asezat pe scaun, cu spatele drept, aseaza o mana pe abdomen si cealalta in zona pieptului. Inspira cat timp numeri pana la patru, in asa fel incat mana de pe abdomen sa se miste incet. Nu expira decat dupa ce ai numarat pana la doi, iar dupa aceea elibereaza usor aerul acumulat inca patru timpi. Doua minute pe zi, la birou sau in autobuz sunt suficiente pentru a te obisnui sa respiri corect.

Exercitiile de respiratie pot fi considerate si mici ponturi pentru o relaxare eficienta si rapida. Incearca o alta tehnica a unei respiratii corecte. Inspira in sase timpi numai cu nara dreapta si expira cu cea stanga, alti sase timpi. Repeta procedeul de trei ori, fara a te forta sau solicita suplimentar. Cele mai bune momente pentru exercitiile tale de respiratie sunt dimineata si seara. Vei observa ca in numai o saptamana, vei deprinde deja obiceiul respiratiei corecte si te vei putea relaxa mai bine si rapid.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1375 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020567 (s)

loading...