News Flash:

Rezultate slabe la simularea capacitatii

3 Mai 2001
1119 Vizualizari | 0 Comentarii
•Aproape jumatate dintre tezele corectate la inspectorat au primit note sub 5 •Unii supraveghetori au lasat elevii sa se ajute in rezolvarea problemelor •Au fost cazuri in care copiii nu au deosebit un test grila de rezolvarea detaliata a unei probleme

Rezultatele la simularea capacitatii, care s-a desfasurat saptamana trecuta in toate scolile din muncipiul si judetul Iasi, sunt foarte slabe. Aproximativ o mie de teze au fost adunate din diferite scoli si corectate la Inspectoratul Scolar Judetean Iasi, in ideea unui esantion reprezentativ. Din cele 999 de teze corectate la limba si literatura romana, doar la 40 s-au pus note peste 9, 88 de elevi reusind sa obtina note intre 8 si 9. Grav este faptul ca 469 de elevi (aproape 50%) au obtinut note sub 5 la romana. La matematica, din cele 807 teze aduse la inspectorat, 27 de elevi au obtinut note peste 9, 71 au primit note intre 8 si 9, iar 365 de elevi au obtinut note sub 5. La istorie, din 259 de elevi, doar 17 au luat note peste 9, iar 108 au primit note sub 5. Nici la geografie situatia nu este mai roza: din 446 de teze, 190 au fost notate cu note sub 5, doar 12 elevi reusind sa obtina note intre 8 si 9. "Acestea sunt doar rezultatele tezelor corectate la inspectorat. Saptamana viitoare speram sa centralizam rezultatele finale si sa stim care este situatia din scoli. Poate rezultatele finale vor fi mai bune. Oricum, notele tezelor corectate la inspectorat constituie un semnal de alarma. Explicatia notelor slabe ar fi si faptul ca nu au inceput inca recapitularile generale, iar elevii nu au avut timp sa repete materia din clasele V-VIII", a spus Nelu Tudorache, inspector scolar general adjunct al Inspectoratului Scolar Judetean Iasi.
Acesta a mai precizat ca la aceasta simulare a examenului de capacitate s-au inregistrat si unele disfunctii care pot fi remediate pana la desfasurarea concursului. "In unele scoli, profesorii supraveghetori i-au lasat pe elevi sa se consulte intre ei. Profesorii nu au inteles ca am dorit organizarea unui examen corect. Scolile unde s-au inregistrat astfel de disfunctii la supraveghere vor fi monitorizate si speram ca in vara, la capacitate, sa nu mai avem astfel de probleme. De asemenea, s-a constatat ca unii elevi nu stiu care este deosebirea intre un test grila si rezolvarea detaliata a unei probleme. Au fost copii care au rezolvat pe ciorna unele probleme si au trecut in teza doar rezultatele, fara a preciza etapele rezolvarii, ceea ce i-a depunctat. Vom trimite o nota in retea pentru ca profesorii diriginti sa explice clar elevilor care este diferenta intre un test grila si o rezolvare detaliata a unei probleme", a incheiat Nelu Tudorache.
Simona RELEA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.9802 (s) | 22 queries | Mysql time :0.861127 (s)