Magazin

Rolul melatoninei în organism

Publicat: 09 apr. 2021

Melatonina este un hormon care se găseşte în mod natural în organism, dar care există şi sub formă de medicament, produs în mod sintetic în laborator. Fiind responsabilă cu inducerea somnolenţei, melatonina este cunoscută şi sub denumirea de hormonul somnului.

Persoanele cu insomnie au probleme să doarmă, să adoarmă sau ambele. Când simptomele durează o lună sau mai mult, se numește insomnie cronică și poate avea consecințe severe – îți poate epuiza energia, scade productivitatea și crește riscul de boli precum hipertensiunea arterială și diabetul zaharat.

Dincolo de rolul benefic pe care il are pentru somn, melatonina este și un puternic antioxidant care poate oferi o multitudine de alte beneficii: sănătatea ochilor, tratarea ulcerațiilor stomacale, reglarea temperaturii corpului, a tensiunii arteriale și a nivelului de hormoni.

Există pe piaţă numeroase produse naturale care au la bază melatonină, create pentru persoanele ce întâmpină dificultăţi atunci când vine vorba de somn.

De asemenea, aceasta se leagă de receptorii din corp și te poate ajuta să te relaxezi. De exemplu, melatonina se leagă de receptorii din creier pentru a ajuta la reducerea activității nervoase. Legarea de receptorii din ochi poate ajuta la reducerea nivelului de dopamină, un hormon care te ajută să rămâi treaz.

Foarte mulţi oameni se întreabă ce este melatonina. Ei bine, melatonina este produsul ideal în cazul în care suferi de insomnii. Ea poate fi luată o perioadă pentru a te ajuta să îţi reglezi programul de somn. Persoanele care suferă de insomnii pot avea un nivel scăzut de melatonină în organism, iar administrarea unui astfel de supliment le poate fi de ajutor.

Însă, ca în cele mai multe cazuri de administrare a produselor naturiste, melatonina poate face şi rău.

Melatonina este, într-adevar, un hormon care se regaseşte în mod natural în organism, însă asta nu înseamnă că nu îţi poate crea probleme.

Vestea bună este că melatonina, spre deosebire de alte medicamente de tip somnifer, nu poate crea dependenţă. Organismul nu capătă toleranţă la melatonină şi nu apar alte simptome ale dependenşei, nici sevraj la încetarea administrarii.

Există mulți factori care pot provoca niveluri scăzute de melatonină noaptea. Stresul, fumatul, expunerea la prea multă lumină noaptea, faptul că nu obține suficientă lumină naturală în timpul zilei, munca pe schimburi și îmbătrânirea, afectează toate producția de melatonină. Luând un supliment de melatonină vă poate ajuta să contracarați nivelurile scăzute și să vă normalizați ceasul intern.

Avem şi o veste proastă. Aceea că în cazul în care administrezi prea multă melatonină, te poţi confrunta cu o serie de efecte adverse, precum greaţă, dureri de cap, ameţeli, irascibilitate sau stări depresive trecătoare.

Unii părinţi aleg să le administreze melatonină şi copiilor, însă specialiştii nu sunt de acord cu această practică, deoarece nu s-au făcut suficiente studii în acest domeniu.

Pentru a fi eficientă, melatonina se administrează seara, înainte de culcare. Dacă suplimentele cu melatonină sunt administrate în timpul zilei, vor cauza o stare de somnolenţă.

Esteto.ro comercializează o multitudine de produse naturiste, printre care şi suplimente cu melatonină. Cu un singur click poţi verifica gama de produse aflate pe site!

 





Adauga un comentariu