Vocea farmacistului

Rolul vitaminei k2 in organism

Publicat: 30 ian. 2019

Stiai ca vitamina K2 este esentiala pentru utilizarea eficienta a calciului in organism si pentru sanatatea vaselor sanguine? Stiai ca majoritatea populatiei sufera de o deficienta de vitamina K2 si ca acest lucru se intampla mai ales in afara continentului asiatic? Vitamina K2 naturala este produsa de diferite specii de bacterii. Alimentele fermentate, precum branza si laptele covasit sunt alegeri bune ca sursa naturala de vitamina K2. Aceste alimente au insa un nivel relativ scazut de vitamina K2, necesitand un consum mare. Cea mai buna pentru aceasta vitamina este mancarea traditionala japoneza Natto, obtinuta din soia fermentata. Acest fel de mancare este neobisnuit de bogata in vitamina K2 naturala.

In numeroase studii, consumul de Natto din Japonia a fost asociat cu imbunatatirea concentratiei de vitamina K2 in organism, a sanatatii oaselor si arterelor. In lumea vestica, acest fel de mancare nu se prea gaseste in magazine si nu este preferata din cauza mirosului si a gustului ciudat. Vitamina K2 este: esentiala pentru utilizarea eficienta a calciului in organism; sustine sanatatea vaselor sanguine; scade riscul de aparitie a afectiunilor sistemului circulator; asigura sanatatea oaselor; reduce incidenta afectarii densitatii osoase; este utila copiilor pentru sustinerea dezvoltarii oaselor la pubertate; utila adultilor si persoanelor de varsta a treia pentru mentinerea sanatatii oaselor si a arterelor.

Spanacul, broccoli, varza, varza de Bruxelles, fasolea verde, sparanghelul, napii, mazarea, morcovii si conopida sunt surse excelente de vitamina K, alaturi de iaurt. Surse de vitamina K2 sunt si galbenusul de ou, ficatul, anumite tipuri de branza. Daca mai vreti inca un argument puternic, sursele de vitamina K sunt foarte sarace in calorii: 100 g de napi fierti au 36 calorii, spanac fiert: 41, gulia: 29, varza de Bruxelles: 61 calorii, broccoli: 44 calorii, patrunjel proaspat: 3, laptuci: 16 calorii. Toate aceste legume asigura doza zilnica recomandata de vitamina K, unele chiar contin de 10 ori mai multa (napi, spanac).
 



loading...

Adauga un comentariu