News Flash:

Romania lui Cristoiu - Sub pretextul ca apara Siguranta nationala, SRI a concurat fosta Securitate la spionarea ilegala a populatiei

12 Septembrie 2017
675 Vizualizari | 0 Comentarii
Ion Cristoiu
In batalia pe viata si pe moarte dintre fortele democratice si Deep State, pus azi la dispozitia lui Klaus Iohannis si, prin urmare protejat de acesta cu ajutorul ambasadorului american la Bucuresti, Hans Klemm, emisiunea de luni seara, 11 septembrie 2017, va ramane mai mult ca sigur ca un moment de rascruce. 
Daca Romania ar fi America si nu Babuinia, dezvaluirile lui Daniel Dragomir, fost sef in Zona Operativa a SRI, unul dintre ofiterii de informatii straluciti ai postdecembrismului, ar fi avut in Romania impactul in America al articolului lui Seymour Hersh din 1974. In decembrie 1974, mai precis in 22 decembrie 1974, in editia sa de duminica, ziarul New York Times a publicat pe trei coloane pe prima pagina cu continuare in interior pe aproape trei sferturi de pagina, sub semnatura lui Seymour Hersh, laureat al Premiului Pulitzer pentru ancheta despre masacrele americane in Vietnam, amplul articol „Huge CIA operation reported in US against antiwar forces, other dissidents in Nixon Years”. 
Articolul debuteaza cu un rezumat spectaculos al continutului: „CIA violind fatis Carta sa, a desfasurat o masiva si ilegala operatiune de spionaj in timpul Administratiei Nixon impotriva miscarilor anti-razboi (din Vietnam – n.n.) si a altor grupuri dizidente din Statele Unite, potrivit unor surse guvernamentale bine plasate”. Articolul, fara fisura la capitolul Documentare, bazat pe o sursa din interiorul CIA, va da nastere la ceea ce istoricii Americii numesc Years of Intelligence, iar istoricii CIA, Years of troubles. Ca urmare a acestui articol, CIA va fi investigata timp de un an – 1975 – de trei Comisii de ancheta: Prezidentiala (Rockefeller), senatoriala (Church), a Camerei Reprezentantilor (Netzi-Pike).
Timp de un an, fostii directori ai CIA, actualii directori, in frunte cu William Colby, sint chemati de nenumarate ori la audieri, hartuiti de presa. La finele lui 1976, CIA nu mai era cea din 1974. Despre articolul lui Seymour Hersh am scris in mai multe rinduri, preocupat cum am fost la un moment dat de rolul de ciine de paza al democratiei asumat de presa americana. Comparatia cu articolul care a schimbat CIA, aducind-o in hotarele legilor americane, nu e intimplatoare.
Ca si dezvaluirile lui Seymour Hersh, cele ale lui Daniel Dragomir se definesc prin exactitatea informatiilor si a documentelor, dar mai ales prin tema centrala:
Dezvaluirea incredibilelor abuzuri la care se poate deda un Serviciu secret intr-o democratie in numele unui pericol national (CIA a folosit pericolul comunist, SRI, pericolul terorist), prin incalcarea drepturilor elementare ale omului stipulate de Constitutie.
Ca dezvaluirile lui Daniel Dragomir nu vor avea nu impactul celor semnate de Seymour Hersh despre CIA, dar nici macar impactul unor dezvaluiri de presa in Babuinia, n-am nici o indoiala.
Nici opinia publica, nici presa, nici clasa politica nu sunt pregatite la noi azi sa ia in serios drepturile omului, incalcate brutal prin interceptari ilegale.
Pentru romanul care se uita printre scindurile gardului cum se spala lelita in lighean la partile intime, a fi ascultat in chip ilegal, a fi filmat in baie si urmarit in pat de sergentii majori mesianici excitati de cele vazute, nu constituie o aberatie, ci un lucru normal.
Scriind insa ca istoric al clipei, ma grabesc sa consemnez momentul de luni seara.
Mai stii, poate peste ani, un istoric de adevaratelea, va studia ceea ce putem deja numi Teroarea instaurata de sergentii majori mesianici, dupa alegerile prezidentiale din 2009, cind Traian Basescu, slabit de incercarea numita alegeri prezidentiale cistigate la limita, a scapat Deep State de sub control. Si Deep State, intruchipat de o clica de banditi din SRI, din Parchete si din Justitie, a facut ce a vrut in tara asta in materie de politica, de presa, de economie. Puterea ilegal dobindita a fost folosita de membrii Clicii pentru a se imbogati peste masura, pentru a lichida adversari, pentru a se desfrina cu ibovnicele de lux, pentru a umili pe cei care mai credeau in cinste si dreptate.
Cred ca toate dezvaluirile lui Daniel Dragomir, din aceasta prima aparitie tv din viata sa (era la inceput mort de emotie, dupa care si-a revenit), merita o consemnare si o dezbatere mai larga, de la cea despre Rechizitoriile facute de SRI pentru procurorii DNA pina la cea despre actiunea anticonstitutionala a SRI in spatiul economic pentru promovarea firmelor sub acoperire.
Eu insa ma voi opri doar la una dintre aceste dezvaluiri poate si pentru ca a fost insotita de date si documente care vorbesc de la sine si care, in consecinta, ar trebui sa constituie baza de plecare pentru o Comisie parlamentara de ancheta.
Ea, dezvaluirea, se refera la folosirea abuziva a mandatului de Siguranta nationala pentru a putea spiona masiv populatia tarii. Asa cum arata Daniel Dragomir pe blogul sau, intre 2009-2013, cu acceptul celor trei judecatori de la ICCJ, colaboratori si complici ai SRI, au fost pusi sub supraveghere informativa politicieni, oameni de afaceri, jurnalisti, magistrati, intr-un cuvint, persoane pe care SRI avea interesul sa le spioneze atit pentru a se implica in politica, cit si pentru a se implica in afaceri. Dezvaluind un mandat de siguranta nationala, Daniel Dragomir a aratat, in emisiune, ca sub pretextul unor suspiciuni de terorism, folosind confuziile din Legile 535/2004 si 51/1991, oameni nevinovati au fost spionati ani in sir, un amestec brutal in viata lor intima si mai ales o grava incalcare a legii sub forma abuzului in serviciu din partea clicii de la SRI.
In mai multe rinduri, am atras atentia asupra unui fenomen din ultimii ani trecut cu vederea de ciinii de paza ai SRI din punct de vedere constitutional – Presa si Comisia parlamentara de supraveghere:
Numarul urias de mandate de supraveghere operativa pe temei de Siguranta nationala.
Un bilant fugar arata ca in fiecare an au fost emise la cererea SRI un numar de 3.000 de mandate pe siguranta nationala.
Te-ai fi asteptat, la un asemenea numar, ca dosarele pe Siguranta nationala sa sufoce instantele de judecata si pe procurorii DIICOT.
Ei bine, in afara de glumele de tip Svejk, intruchipate de cazuri precum Teroristul in slapi, din aceste mii de cazuri de supraveghere pe motiv de siguranta nationala nici unul n-a fost temei pentru o ancheta de terorism, de spionaj, de sabotaj, ca sa nu mai spunem ca nici unul n-a constituit temei de proces.
Prin urmare, in nici unul dintre miile de cazuri de intruziune brutala in viata intima a persoanei nu se confirmase suspiciunea ca ar fi pe cale sa comita o infractiune tinind de siguranta nationala. De ce mai cerea atunci SRI mandat de interceptare pe Siguranta nationala? Raspunsul e simplu:
Daniel Dragomir a conturat in emisiune ambitiile de putere ale clicii de la SRI. Manipularea vietii politico-economice presupune in chip necesar informatii. In dictatura, informatiile despre cetateni se obtin usor. In democratie se obtin mai greu. Clica de la SRI voia sa afle totul despre politicieni, jurnalisti, oameni de afaceri.
Pentru asta, potrivit Constitutiei, era nevoie de un mandat de la judecator. Un mandat de supraveghere tehnica se putea obtine de catre un procuror DNA sub pretextul luptei impotriva coruptiei.
Pina in 2013, cind in fruntea DNA a venit Codruta Kovesi, DNA nu s-a grabit sa ceara mandate de supraveghere tehnica - in numele luptei impotriva coruptiei - a tintelor alese de SRI. Atunci SRI a nascocit mandatul de supraveghere pe motiv de Siguranta nationala.
In emisiunea de luni seara si apoi pe blogul sau, Daniel Dragomir a aratat cum au fost folosite prevederile legale privind combaterea terorismului si securitatea nationala pentru:
„Aceste prevederi au permis interceptarea unor persoane pentru activitati conexe fenomenului terorist: «subminarea, sabotajul sau orice actiune care au ca scop inlaturarea prin forta a institutiilor democratice...» (art. 3, lit. f) si «initierea sau constituirea de organizatii sau grupari ori aderarea sau sprijinirea sub orice forma a acestora...» (art. 3, lit. I).”
Un mandat de prelungire a interceptarii, dat de un judecator de la ICCJ din 28 octombrie 2009, reprodus de Daniel Dragomir, ne arata si cum se eluda Legea care nu permite supravegherea unei persoane ani in sir: Prin prelungirea si completarea mandatului initial.
Pentru ca, luind drept pretext lupta impotriva terorismului, clica de la SRI sa poata spiona o tinta, era nevoie si de alti pasi:
1) Fundamentarea juridica de catre Departamentul juridic al SRI. Grupul infractional de la SRI a beneficiat de serviciile Departamentului juridic.
2) Acceptarea solicitarii de catre Parchetul General. Un alt document dezvaluit de Daniel Dragomir arata ca, intre 2009-2013, Codruta Kovesi, in calitate de procuror general al Romaniei, a acceptat toate solicitarile SRI si le-a trimis la ICCJ.
3) De mandate de siguranta nationala raspund trei judecatori de la ICCJ.
Toti trei au fost oamenii SRI. Acesti trei judecatori au semnat fara sa se uite pe mandate spionarea ani in sir a unor persoane sub pretextul suspiciunii de terorism. Orice judecator, aruncind o privire pe fundamentarea SRI, si-ar fi dat seama ca solicitarea de spionare era lipsita de orice temei. Pe judecatorii de la ICCJ i-a durut in cot ca numeroase persoane erau spionate cu acceptul lor. Ce ne-a spus Daniel Dragomir luni seara?
Ca sub pretextul luptei impotriva terorismului si beneficiind de complicitatea Codrutei Kovesi – la vremea respectiva procuror general – SRI a desfasurat o vasta actiune de spionare a populatiei.
Dupa 2013 la DNA a venit Codruta Kovesi.
Pretextului numit Lupta impotriva terorismului i s-a adaugat pretextul numit Lupta impotriva coruptiei.
Pina in 2016, cind CCR a interzis asta, DNA, sub conducerea Codrutei Kovesi a ajutat SRI sa spioneze populatia Romaniei oferindu-i SRI mandatele pe Coruptie de care avea nevoie.
Sub pretextul unor pericole exagerate dinadins- lupta impotriva terorismului si lupta impotriva coruptiei, - SRI a concurat fosta Securitate la spionarea populatiei. 
 
Sursa: evz.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

deep state klaus iohannis bucuresti hans klemm daniel dragomir
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1710 (s) | 21 queries | Mysql time :0.042036 (s)