National

România va avea până la Crăciun prima „autostradă nemțească”. Aceasta va fi finalizată înainte de termenul contractual

Publicat: 25 nov. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
România va avea până la Crăciun prima autostradă nemțească. Aceasta va fi finalizată înainte de termenul contractual
Lucrările au început în octombrie 2021 și vor fi finalizate în decembrie 2021, cu 4 luni înainte de termenul cotractual

În curând, românii care vin de Crăciun în țară din Bulgaria, trecând prin vama Giurgiu, se vor putea bucura de prima „autostradă nemțească”. Aceasta a fost construită din beton și utilaje aduse din Germania.

Lucrarea va fi finalizată și dată spre folosință înainte de termenul contractual, care este aprilie, 2022.

Românii vor putea merge în curând pe „autostrada nemțească”

Joi, 25 noiembrie 2021, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat faptul că înainte de data de 20 decembrie, va fi dată spre folosință noua stradă amenajată, acesta fiind de la intrare în România dinspre Bulgaria.

Aceasta a fost construită din beton rutier, așternut prin continuă turnare, folosindu-se utilaje din Germania, motiv pentru care a fost supranumită „autostrada nemțească”. Aceasta este prima de acest gen, iar conform datelor tehnice, s-a turnat aproximativ 1.300 de metri cubi de beton pe zi.

„S-au finalizat terasamentele și se lucrează la așternerea straturilor de asfalt pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu. Se amplasează parapetul median și se montează sistemul anti-orbire. Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală”, a anunțat acesta.

Noul drum va fi o rută ocolitoare până în vama cu Bulgaria

Aceasta va putea fi folosită atât din pentru cei care pleacă cât și cei care vin din Bulgaria. Drumul va fi o mai mult o rută ocolitoare a orașului care va duce direct în vama bulgară.

„Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare”, a explicat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Deși conform contractului, lucrarea trebuia terminată în aprilie 2022, acestea vor fi finalizate până în 20 decembrie 2021, după ce au fost începute în octombrie 2021. Costurile lucrărilor s-au ridicat până în acest momentu la aproximativ 106,6 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea a venit din fonduri europene nerambunsabile.

Traseul A8 Iași – Târgu Neamț a fost schimbat după cererea făcute de comunele ieșene

Din edițiile trecute ale Cotidianului „BZI”, amintim faptul că, în luna noiembrie 2021, a fost stabilit traseul autostrăzii A8 Iași-Tg. Neamț, asta după ce mai multe comune afectate au cerut modificări la traseu, privind satele Breazu (comuna Rediu) și localitatea Vânători (comuna Popricani). Astfel că, după mai multe discuții, noul traseu va oloci atât Breazu cât și Vânători.

„După finalizarea analizei, aceasta va fi transmisă către autoritățile publice locale pentru alternativa de traseu aleasă. În urma analizei impactului asupra mediului, a reieșit ca fezabilă varianta prezentată inițial, care afectează localitatea Breazu, Vânători, dar și Golăiești. S-au propus anumite lucrări. Din punct de vedere tehnico-economic, este cea mai economică posibilă. Din punct de vedere al impactului social, există interferențe, care se traduc în viitoare demolări ale construcțiilor aflate pe traseul autostrăzii. Am primit memoriile ieșenilor și am ținut cont de ele”, au spus cei de la CNAIR în cadrul dezbaterii respective.

De asemenea, reprezentanții CNAIR au declarat faptul că, această noua variantă va fi mai lungă dect cea care va a fost propusă inițial.

„În urma discuțiilor anterioare vom reanaliza variantele de traseu. Varianta de traseu ce ocolește localitățile este un pic mai lungă, nu e ceea ce-și dorește comunitatea din zonă pentru a deveni o centură a municipiului Iași ca să fie accesibilă din mai multe puncte”, au mai spus cei de la CNAIR.

Adauga un comentariu