News Flash:

Romanii vor cheltui mai multi bani în 2010

27 Martie 2010
741 Vizualizari | 0 Comentarii
Romanii vor cheltui 96,4 miliarde lei (23,5 miliarde euro) în acest an pentru produse alimentare si nealimentare, cu circa 7% peste nivelul din 2009, si se vor orienta si mai mult catre comertul modern, ceea ce va duce la disparitia a peste 900 de magazine mici si chioscuri, potrivit Euromonitor.

Anul trecut, vanzarile de produse alimentare si non-alimentare au totalizat 90,1miliarde lei, în avans cu 6% comparativ cu 2008, cand piata s-a ridicat la 85,2 miliarde euro, reiese din datele transmise agentiei Mediafax de firma de cercetare Euromonitor International. Astfel, magazinele vor genera vanzari de 94,3 miliarde lei, în urcare cu 7,1% de la nivelul de 88,1 miliarde lei înregistrat în 2008. Vanzarile directe, online si homeshopping vor avansa cu 3,5%, la 2,08 miliarde lei, dupa un declin de 4,5% în anul anterior. "In perioada 2010-2015, comertul modern va continua sa se extinda si în orasele mici si zonele rurale unde nu au înca o acoperire teritoriala. (...) In 2009, magazinele traditionale au fost mult mai afectate de situatia economica fata de comertul modern, deoarece nu sunt companii puternice din punct de vedere financiar, bancile le-au limitat creditele si au avut probleme cu distribuitorii proprii. Pe de alta parte, lanturile din comertul modern ofera o gama larga de produse mai putin scumpe si permit achizitia unei cantitati mai mari", se arata într-o analiza Euromonitor.

In acest an vor fi deschise sase noi hypermarketuri, 23 supermarketuri si 66 de magazine de discount. Astfel, numarul total de hypermaketuri va ajunge la 110, cel de supermarketuri la 438 si magazine de discount - 344. De asemenea, retailerii de îmbracaminte si încaltaminte vor deschide 123 magazine, iar cei care vand produse pentru sanatate si frumusete peste 70 de unitati. Produsele de îngrijire personala sau agrement sunt din ce în ce mai cautate, astfel ca retailerii de pe acest segment vor investi în amenajarea a circa 300 de magazine, potrivit Euromonitor. Pe de alta parte, vor disparea peste 900 de magazine alimentare mici, chioscuri, piete mici, dar si aproximativ 100 de unitati specializate în comercializarea de obiecte pentru gradinarit si casa.

"Desi cele mai multe canale de retail sunt dominate de jucatorii multinationali, precum hypermarketurile, supermarketurile, magazinele de discount, exista înca segmente controlate de companii locale, cum sunt magazinele de bunuri de folosinta îndelungata, farmacii si cele specializate în produse de îngrijire personala sau agrement. In aceste canale multinationalele fie nu sunt prezente, fie activeaza de putin timp si nu si-au consolidat pozitia. Doar anumite categorii, cum este de exemplu retailului de îmbracaminte si încaltaminte, nu au un lider clar", potrivit Euromonitor. In ceea ce priveste mall-urile, specialistii Euromonitor au aratat ca planurile dezvoltatorilor nu sunt clare, multe din proiectele mai mici de anul trecut fiind amanate pentru 2010.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1794 (s) | 22 queries | Mysql time :0.057441 (s)