National

Rosia Montana, VANDUTA de televiziuni. Vezi cat bani au incasat pentru a sustine proiectul – FOTO

Publicat: 08 sept. 2013
1
Peste o mie de persoane, majoritatea tineri, s-au adunat si aseara in Piata Universitatii din Capitala, pentru a protesta fata de proiectul de exploatare miniera de la de la Rosia Montana, aprobat de Guvern saptamana trecuta. In a doua zi de proteste in strada, oamenii si-au exprimat nemultumirea si in legatura cu presa scandand „Televiziunile de stiri au boicotat protestul din Piata Universitatii”. 
 
Protestatarii au venit insotiti de pancarde pe care se gaseau scrise mesaje ca „Jos sclavia”, „Rusine!”, „Mai, mai, draga Rovana/ Ia mana de pe Rosia Montana”, „Ei, nu! Noi, nu!”, „Nu faceti ketchup din Rosia Montana!”. Cele aproximativ 1.000 de persoane care au protestat, printre care si copii, au scandat „Jos Basescu!”, „Jos Ponta!”, „Ape curate, nu cianurate” si „PDL – USL aceeasi mizerie”. Cei care se impotrivesc acestui proiect controversat acuza presa ca ar fi denaturat adevarul in mod repetat si sistematic, la ordinul RMGC – Rosia Montana Gold Corporation.
Potrivit Nasul.tv, in urma cu trei ani, compania RMGC a organizat pe banii proprii o deplasare a jurnalistilor, care au acceptat invitatia, in Noua Zeelanda, pentru ca acestia sa constate ca exploatarile pe baza de cianuri nu sunt nocive. Printre jurnalistii care au acceptat invitatia RMGC se regasesc Robert Turcescu, Ioan T. Morar, Mihai Tatulici, Floriana Jucan si Emil Hurezeanu. De asemenea, compania care este insarcinata sa se ocupe cu ducerea la bun sfarsit a acestui proiect, RMGC, ar fi platit presei peste 12 milioane de euro in ultimii 3 ani pentru unele spoturi publicitare, dupa cum precizeaza Cotidianul.ro.
Cei mai multi bani au fost platiti in 2009, perioada in care guvernul Videanu sustinea proiectul minier. Astfel, cea mai mare suma de bani a primit-o Realitatea TV, nu mai putin de 2.26 milioane de euro. Urmeaza Money Channel, cu 1.298 milioane de euro si ProTV cu 1.94 milioane de euro. Nici TVR nu a ramas mai prejos, televiziunea publica obtinand un profit de 1.092 milioane de euro din rularea unor spoturi publicitare.
In anul 2010, aceeasi companie ar fi schimbat strategia de alocare a bugetelor publicitare in functie de aparteneta politica a posturilor de televiziune si nu de ratingul lor. Astfel, RMGC a platit postul B1TV cu suma de 284.000 de euro, Realitatea TV a primit 230.000 de euro, Antena 1.160.000 de euro, TVR 1.140.000 de euro, iar Antena 389.000 de euro.
Si ziarele au primit de-a lungul timpului bani frumosi. Spre exemplu, anul acesta, cei mai multi bani i-a primit „Saptamana Financiara”, 25.5 mii de euro, urmata de „Romania Libera”, cu 24.65 mii de euro, „Evenimentul zilei”, cu 22,31 mii de euro, si „Ziarul Financiar”, cu 17.65 mii de euro, potrivit stirile.rol.ro.




Adauga un comentariu