International

Rusia clonează marile branduri de răcoritoare care s-au retras din țară. CoolCola, Fancy și Street vor fi înlocuitorii mărcilor emblematice

Publicat: 18 mai 2022
Rusia clonează marile branduri de răcoritoare

Rusia clonează marile branduri de răcoritoare. În acest sens, Ochakovo, un producător rus de băuturi, a anunţat că va produce o nouă gamă de băuturi pentru a înlocui mărcile emblematice precum Coca-Cola, Fantă şi Sprite, care au părăsit piaţa din Rusia în urma invaziei militare ruse în Ucraina, au precizat cei de la publicația The Moscow Times.

Rusia clonează marile branduri de răcoritoare care s-au retras din țară

Producătorul rus de băuturi Ochakovo a anunţat că Rusia clonează marile branduri de răcoritoare care s-au retras din țară din cauza războiului din Ucraina. Astfel, în locul mărcilor Coca-Cola, Fanta şi Sprite, ruşii vor putea alege dintre CoolCola, Fancy şi Street.

Precizăm că cele trei mărci internaţionale de sucuri au lipsit în mare parte de pe rafturile magazinelor ruseşti de când compania Coca-Cola şi-a suspendat activitatea în Rusia în luna martie.

Deşi produsele Coca-Cola încă se găsesc, dar în număr redus în magazine, preţurile au crescut exponenţial, cu aproximativ 200% de la suspendarea activităţii companiei pe teritoriul rus.

Producătorul rus Ochakovo a anunţat că CoolCola are „gustul renumit de cola”. Între timp, sticlele companiei, respectiv Fancy, care are aromă de portocale, şi Street, cu gust de lămâie şi lime, imită schemele de culori ale renumitelor mărci Fantă şi Sprite.

Compania Ochakovo lider în producţia de băuturi tradiţionale ruseşti

Fiind înfiinţată în Uniunea Sovietică în anul 1978, Ochakovo produce în mare parte băuturi tradiţionale ruseşti, precum fermentat pe bază de cereale şi băutură cu miere cu un conţinut scăzut de alcool medovukha.

De altfel, Ochakovo nu este singura companie care a încercat să profite de suspendarea activităţii companiei Coca-Cola pe piaţa rusă.

În aprilie, o companie producătoare de băuturi cu sediul în Orientul Îndepărtat al Rusiei, Slavda Group, a lansat Grink Cola, cu scopul de a încerca să cucerească inimile iubitorilor de suc acidulat ai Rusiei. Totodată, în luna mai, în regiunea Komi din nordul Rusiei, fabrica Syktyvkarpivo şi-a lansat propria marcă de suc acidulat, şi anume Komi Cola.

Cu toate acestea, ambele alternative ale renumitelor mărci de răcoritoare au primit un răspuns mixt din partea populaţiei, clienţii plângându-se că niciuna dintre băuturi nu este „dulce şi acidulată”.

Pentru ultima dată la restaurantele McDonald’s din Rusia

În cadrul contextului în care marile companii s-au retras de pe piața din Rusia, rușii s-au aliniat la o gară din Moscova ca să își comande, posibil ultimii lor burgeri din puținele restaurante McDonald’s care au rămas deschise în țară.

Ieșirea McDonald’s încheie un capitol din istoria companiei americane care a început să servească burgeri în Rusia devenind astfel un simbol al capitalismului american.

Compania a luat deja decizia de a-și închide temporar restaurantele din țară în luna martie. Acestea au inclus renumita locație din Piața Pușkin din centrul Moscovei, unde au fost bătute recorduri globale la deschiderea de pe 31 ianuarie 1990, cu mai bine de 30.000 de oameni aliniați după colț pentru un Big Mac care costa 3 ruble.

Având în vedere că tot mai multe companii părăsesc piața rusă din cauza războiului din Ucraina, Rusia clonează marile branduri de răcoritoare care s-au retras din țară.




Comentarii
Adauga un comentariu