News Flash:

S-a presupus ca profesorii isi vor schimba optica si mentalitatile la ordin

12 Septembrie 2000
656 Vizualizari | 0 Comentarii
Reforma actuala a vizat in primul rand schimbarea mentalitatilor. Dar, ceea ce nu a inteles conducerea MEN este faptul ca mentalitatile nu se schimba in doi-trei ani si nu cu ajutorul unor teorii si termeni. "Conducerea ministerului a considerat ca toate cadrele didactice se vor arunca in studiu individual pentru a aplica reforma. S-a presupus ca profesorii isi vor schimba optica si mentalitatile la ordin. Numai ca acest lucru nu se poate. Am urmat anul acesta un stagiu de perfectionare si abia m-am lamurit cum e cu reforma", a spus Ecaterina Ciobanu. Aceasta crede ca profesorii au fost jigniti de modul in care MEN a incercat sa stearga cu buretele tot ce era bun in invatamantul romanesc. "S-a tot repetat ca nimic din ce a avut invatamantul romanesc pana acum nu a fost bun si a aparut reticenta fata de reforma. Salariile sunt mici si pe deasupra profesorii se simt frustrati. O viata intreaga au muncit in invatamant, iar acum li se spune ca nu au facut nimic. Se simt dati deoparte", a mai spus Ecaterina Ciobanu. Ea considera ca nu se face nimic nici in privinta viitoarelor cadre didactice. "Facultatile nu pregatesc serios studentii pentru activitatea didactico-metodica. Multi ajung sa lucreze in scoli, pentru ca nu isi gasesc alt loc de munca. Au avut note mari la titularizare si ajung profesori, fara sa aiba vocatie pentru aceasta meserie. De exemplu, pedagogia este optionala in facultate, iar practica pedagogica nu se face bine. Cum ii pregatim pe viitorii profesori?", se intreaba Ecaterina Ciobanu.

Reforma nu a ajuns la profesori

Seryl Talpalaru considera ca reforma nu a ajuns la profesori. "Obiectivele reformei nu sunt clare nimanui. Programele de invatamant au fost modificate intr-o viteza foarte mare", a spus Seryl Talpalaru. Institutele care functioneaza pe langa MEN si care au sarcina de a cerceta, studia si apoi incropi reforma, nu prea isi fac treaba. De exemplu, Institutul pentru Stiinta si Educatie emite niste programe care contin termeni greu de inteles tocmai pentru profesorii care ar trebui sa aplice reforma. "Ordinele, normativele, notele sunt atat de multe si vin intr-o viteza atat de mare incat omul nu mai stie ce sa inteleaga. Limbajul folosit de Institutul pentru Stiinta si Educatie este neinteles de profesori. De exemplu, la o luna dupa ce a inceput anul scolar trecut, un ordin al MEN obliga profesorii ca in planificarea deja terminata sa introduca teme cross-curriculare. Am intrebat la minister, la institut, ce inseamna acest termen. Nimeni nu a stiut sa ne raspunda. Am banuit ca este vorba despre teme interdisciplinare. Si nici acum nu am aflat exact semnificatia termenului, dar credem ca am banuit bine", a mai spus Seryl Talpalaru. Cursurile de formare au ajutat profesorii, dar nu indeajuns. "Ceea ce m-a uimit pe mine este modul in care ne priveau cei din afara veniti sa ne tina cursurile de formare si cele manageriale. Formatorii din exterior, mai bine sau mai putin pregatiti, au impresia ca noi, profesorii romani, suntem niste ignoranti. Apoi, dupa ce ne cunosc, isi schimba total atitudinea", a mai precizat Seryl Talpalaru.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1334 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021504 (s)

loading...