National

S-A SCHIMBAT! Poti rezilia oricand abonamentul la telefon FARA NICIO TAXA! Daca ti se intampla ASTA!

Publicat: 24 mart. 2016

Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune pot fi sistate unilateral de catre abonati, fara a plati despagubiri, in situatia in care un operator intentioneaza sa modifice unilateral termenii contractuali, potrivit unei informari transmise, joi, de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Modificarea contractelor pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atat la cererea utilizatorului, in conditiile prevazute in contract sau pe baza negocierii directe, cat si la initiativa furnizorului. Potrivit prevederilor legale, daca un operator intentioneaza sa modifice unilateral contractul incheiat cu un utilizator final, acesta din urma are dreptul sa renunte la contract, fara a plati despagubiri, in termen de 30 de zile de la primirea notificarii privind intentia de modificare a contractului, daca nu este de acord cu modificarile propuse’, se mentioneaza in comunicatul ANCOM.

Conform sursei citate, notificarea privind intentia de a modifica unilateral contractul trebuie sa fie transmisa sub forma de scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul contului de client al abonatului de pe site-ul furnizorului, in acest din urma caz notificarea trebuind sa fie insotita de un SMS si/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia.

‘Indiferent de modul in care operatorul transmite notificarea, acesta trebuie sa asigure transmiterea integrala a textului notificarii, fara a face trimitere la alte surse de informare. De asemenea, in cazul in care notificarea este transmisa pe suport hartie, aceasta trebuie sa fie separata de orice material publicitar. Potrivit aceleiasi decizii ANCOM, furnizorii de servicii de telefonie, internet si televiziune de pe piata din Romania sunt obligati sa publice pe site-urile proprii informatii privind conditiile de modificare a contractului, inclusiv demersurile pe care utilizatorii trebuie sa le faca pentru a solicita modificarea acestuia. Daca furnizorul a modificat contractul fara sa notifice sau nu a informat utilizatorii despre dreptul de a denunta contractul fara penalitati prin intermediul notificarii, ANCOM poate lua masuri’, noteaza Autoritatea.

Cu toate acestea, ANCOM atrage atentia ca fiecare utilizator de servicii de telecomunicatii trebuie sa solicite operatorului o copie a contractului-cadru, care contine prevederile generale aplicabile in relatia dintre abonat si furnizorul de servicii, indiferent de oferta concreta pentru care opteaza utilizatorul, si trebuie sa analizeze informatiile inainte de a semna si a intra intr-o relatie contractuala. Documentul trebuie sa fie disponibil si pe pagina de internet a furnizorului si

ANCOM pune la dispozitia publicului pe propria pagina de Internet, sectiunea InfoCentru care ofera informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale. Informatiile se refera, in principal, la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.



loading...

Adauga un comentariu