News Flash:

Salariatii din infrastructura feroviara se revolta

22 Iunie 2005
902 Vizualizari | 0 Comentarii
•Salariatii CFR ameninta ca daca pana pe data de 24 iunie nu le sunt solutionate cererile nu vor mai asculta de liderii de sindicat si vor inceta lucrul •La randul lor, liderii de sindicat au anuntat ca nu-si mai asuma nici o responsabilitate in legatura cu actiunile salariatilor •Principala cerere a salariatilor de la infrastructura este majorarea salariilor •Daca cei trei mii de sindicalisti de la infrastructura nu vor mai veni la lucru, concedierea si schimbarea lor va fi imposibila

Salariatii care asigura functionarea infrastructurii cailor ferate afiliati Sindicatului Miscare Comercial au hotarat sa nu mai asculte de liderii de sindicat. Acestia ameninta ca, daca pana pe data de 24 iunie, cand se termina greva de la ramura de Infrastructura din Caile Ferate Romane (CFR), nu le sunt solutionate cererile nu vor mai asculta de liderii de sindicat si vor inceta lucrul. "Salariatii din Uniunea Teritoriala a Sindicatelor din Miscare-Comercial au informat liderii de sindicat ca nu vor mai asculta si ca vor intra in greva cu intreruperea activitatii 24 de ore din 24 daca nu le vor fi solutionate revendicarile. Liderii de sindicat au anuntat ca nu-si mai asuma nici o responsabilitate in legatura cu actiunile salariatilor. Tragem un semnal de alarma guvernantilor pentru stingerea de urgenta a acestui conflict", a declarat Virginel Cardasim, presedintele Uniunii Teritoriale a Sindicatelor Miscare Comercial din Transporturi Feroviare-Regionala Iasi. Salariatii cer ca salariul minim pe economie, adica 3,1 milioane lei, sa fie punct de plecare, adica salariul de baza dupa care sa fie aplicati coeficientilor de ierarhizare. Alte cereri formulate de sindicalisti sunt acordarea integrala a 21 de tichete de masa pentru toti angajatii CFR si imbunatatirea conditiilor de munca. Numai la Iasi Sindicatul Miscare Comercial are trei mii de membri. Pana in acest moment, conducerea CFR Infrastructura de pe Regionala Iasi nu a fost informata de decizia extrema pe care o vor lua salariatii de la infrastructura. Mecanicii de locomotiva nu au adoptat astfel de masuri. "Nu comentez decizia celor de la infrastructura. Noi vom asigura o treime din activitate in continuare, pentru ca nu dorim ca dupa aproape doua saptamani de greva aceasta sa fie declarata ilegala. Speram ca cei de la guvernare sa dea dovada de intelepciune pentru a rezolva acest conflict cat mai repede", declarat Mihai Branzei, liderul iesean al Sindicatului Mecanicilor de Locomotiva. In aceasta dimineata, toate partile implicate in acest conflict de munca au fost chemate in instanta. Dupa aproape doua saptamani de greva si patru luni de negocieri, situatia din transporturi feroviare ar putea deveni foarte grava.

Problema greu de rezolvat

Daca cei trei mii de sindicalisti de la infrastructura nu vor mai veni la lucru, se pare ca si concedierea sau schimbarea lor va fi imposibila, autoritatile feroviare urmand sa se confrunte cu o mare problema. "Personalul este foarte greu de inlocuit, avand in vedere necesitatea calificarii pe functii specifice de cale ferata. In functie de activitatea prestata, cursurile de calificare se desfasoara pe o perioada de 11 saptamani la meseriasi de intretinere cale ferata si 37 de saptamani la impiegatii de miscare", a declarat Luminita Crisan, director la Centrul National de Calificare si Instruire Feroviara a Personalului din Transporturi Feroviare.
Un impiegat de miscare, care se ocupa de dirijarea trenurilor, trebuie sa aiba absolvit un liceu, dupa care urmeaza 24 de saptamani de cursuri teoretice si 12 saptamani de cursuri practice. La sfarsitul acestei perioade urmeaza o saptamana de examene. Chiar si muncitorii calificati din domeniul feroviar trebuie sa urmeze cursuri speciale. Astfel, un meserias de la intretinere de cale ferata trebuie sa aiba doua saptamani de pregatire teoretica si opt saptamani de practica inainte de examenul profesional.
Dragos LICA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1281 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013234 (s)