Magazin

Sapte metode naturale pentru combaterea depresiei de toamna

Publicat: 08 oct. 2012
1

Vremea mohorâta si întunecata, frigul si ploaia reusesc sa te deprime instant, indiferent cât de bine ai sta cu „moralul”. Si pentru ca toamna este plina de astfel de zile, nu ar fi rau un ghid natural de „supravietuire”, care te ajuta sa eviti depresia sezoniera.    
Simptomele care ar trebui sa te îngrijoreze si care anunta instalarea unei depresii sezoniere sunt oboseala, somnolenta, lipsa de energie, cresterea in greutate, pofta de mâncare mai mare ca de obicei, dificultati de concentrare sau dorinta de a fi singur.

Terapia cu lumina

Scaderea intensitatii luminii este principalul factor care declanseaza aparitia depresiei sau a starilor negative pe timp de toamna si iarna. De aceea, unul dintre cele mai eficiente tratamente pentru prevenirea aparitiei depresiei este expunerea la lumina, atât cât este posibil. Plimbarile în aer liber, chiar si în zilele înnorate, îti ofera lumina naturala de care ai nevoie. De asemenea, creierul tau va primi oxigenul necesar pentru a contracara efectele vremii asupra starii tale psihice.

Activitatea fizica

Exercitiile fizice elimina starile negative prin eliberarea în organism a hormonilor care îti ofera o stare de bine. De asemenea, activitatea fizica te ajuta sa scapi de stres si sa te mentii în forma. Iar cu cât arati mai bine, cu atât te simti mai bine în pielea ta.

Aromele fericirii

Potrivit unui studiu efectuat în Japonia, aroma citricelor are un efect benefic asupra persoanelor stresate. Cercetatorii sustin ca citricele contin linalool, o substanta al carei miros a reusit sa reduca nivelul stresului în cazul animalelor implicate în studiu. Prin urmare, fie alegi sa consumi mai des portocale, grepfrut, mandarine, lamâi etc, fie folosesti ulei esential de citrice într-o lampa pentru aromoterapie.

Dieta pentru creier

Depresia sezoniera poate fi preîntâmpinata printr-o alimentatie adecvata, iar studiile recente au indicat ca cea mai potrivita în acest sens este dieta mediteraneana. Cercetatorii spanioli de la Universitatile Las Palmas si Navarra au studiat un grup de 10.094 de persoane pe parcursul a patru ani si au descoperit ca persoanele care urmau o dieta mediteraneana clasica erau cu 30% mai putin predispuse de a dezvolta o forma de depresie. Prin urmare, ar fi indicat sa consumi fructe si legume proaspete, cereale integrale, peste, seminte, ulei de masline si cât mai putina carne rosie, alimente procesate sau produse de panificatie.

Mai putin timp petrecut in fata televizorului

Ne petrecem foarte mult timp în fata televizoarelor si uneori avem senzatia ca asta ne face sa ne simtim mai bine. Dar într-un studiu desfasurat pe o perioada de 34 de ani, cercetatorii de la Universitatea Maryland au ajuns la concluzia ca persoanele care s-au declarat mai fericite erau cele care petreceau mai putin timp uitându-se la televizor.

Energizeaza-te corect

Pentru a evita lipsa de energie care se instaleaza dupa prânz, în special în zilele mohorâte, nu apela la dulciuri sau la bauturile energizante. Potrivit unui studiu publicat în The Journal of Nutrition, din Statele Unite, ceaiul negru sau cel verde te ajuta sa elimini senzatia de oboseala fara efecte adverse. Acesta contine mult mai putina cofeina decât cafeaua, iar pe deasupra are un continut bogat de L-teanina, un aminoacid care îti îmbunatateste puterea de concentrare.

Depresia poate fi contagioasa

Unele studii au demonstrat ca atitudinea negativista si starile depresive pot fi contagioase, în special în familie sau la locul de munca. Prin urmare, evita persoanele care au o influenta negativa asupra ta, atunci când se poate. În cazul rudelor care se confrunta cu depresia, este necesar sa ceri ajutorul specialistilor. (sursa; eva.ro)





Adauga un comentariu