Diete si regimuri

Prea mult colesterol? Mancați doua mere pe zi!

Publicat: 25 feb. 2020

Scadeti colesterolul mancand mere! Medicul dumneavoastră tocmai a diagnosticat nivelul colesterolului dvs. un pic prea mare? Ai putea să-l cobori consumând două mere pe zi pentru următoarele 8 săptămâni.

Știm ce se spune că un măr pe zi ține medicul la distanță, dar pentru a scădea colesterolul și a reduce riscul de boli cardiovasculare, două mere pe zi trebuie consumate numaidecat.

Un nou studiu realizat de la Universitatea Reading din Marea Britanie tocmai a arătat că persoanele cu hipercolesterolemie ușoară își pot scădea colesterolul cu 4% consumând două mere în fiecare zi timp de cel puțin 8 săptămâni. Acest studiu, publicat în American Journal of Clinical Nutrition, a fost realizat la 40 de pacienți cu vârste între 20 și 69 de ani.

Pentru acest studiu, oamenii de știință au ales Reinette canadiene, o varietate de mere deosebit de bogată în polifenoli, dar cercetătorii cred că efectele ar putea fi observate și cu alte soiuri. Unii pacienți au mâncat două mere, iar alții au băut suc de mere, obținut din același fruct. Dar reducerea LDL, colesterolul „rău”, a fost înregistrata doar la mâncătorii de mere.

Scadeti colesterolul mancand mere. Dar si un avocado pe zi scade colesterolul

Consumul unui avocado pe zi ar ajuta la combaterea colesterolului LDL, în special la persoanele supraponderale sau obeze.

Un alt motiv bun pentru a fi fan al avocado! Știam deja că este protector împotriva sindromului metabolic, hidratant pentru piele și păr, bun pentru silueta, bogat în vitamine E și B, magneziu, potasiu… Acum, potrivit unui studiu realizat de Universitatea Penn State (în Statele Unite), avocado ne-ar putea proteja și de colesterolul „rău”.

Cercetătorii americani au lucrat cu un grup de 45 de adulți care sunt supraponderali sau obezi. Participanții au fost împărțiți în 3 grupe: timp de 5 săptămâni, primul grup a urmat o dietă foarte săracă în grăsimi, al doilea grup a urmat o dietă cu conținut scăzut de grăsimi, iar al treilea grup a urmat o dietă cu conținut scăzut de grăsimi, dar cu consum de un avocado pe zi.

Verdict: la sfârșitul experimentului, cercetătorii au observat niveluri mai scăzute ale colesterolului LDL (colesterolul „rău” care contribuie la formarea plăcilor de aterom, care pot duce la un infarct miocardic) la participanții din grupa a treia.

Potrivit oamenilor de știință, proprietățile antioxidante ale avocado-ului permit acțiunea sa împotriva colesterolului LDL: avocado conține într-adevăr luteină și zeaxantină, doi antioxidanți cunoscuți.



loading...

Adauga un comentariu