Diete si regimuri

Scadeți tensiunea arterială cu dieta DASH!

Publicat: 23 oct. 2020
Scadeți tensiunea arterială cu dieta DASH
Dieta este un pilon esențial în prevenirea sau reducerea hipertensiunii, cea mai frecventă boală cronică

Dieta este un pilon esențial în prevenirea sau reducerea hipertensiunii, cea mai frecventă boală cronică. S-a dovedit că dieta Dash chiar funcționează in acest sens. Puneti accent pe fructe și legume bogate în fibre și limitati consumul de sare și grăsimi.

Este dovedit că dieta DASH, apropiată de dieta mediteraneană, este cea mai eficientă în menținerea tensiunii arteriale normale sau scăderea acesteia dacă este prea mare. Promovează chiar pierderea în greutate și scăderea nivelului de colesterol LDL, în beneficiul sănătății cardiovasculare.

Scadeți tensiunea arterială cu dieta DASH: principiile dietei

Creșteți aportul de potasiu, magneziu, antioxidanți și fibre, consumând mai multe legume și fructe (8 până la 10 porții pe zi), alimente din cereale integrale, semințe uleioase, fructe și legume uscate. Iata principiile dietei Dash!

  • Reduceți grăsimile saturate, favorizând produsele lactate semidegresate sau slabe, peștele, carnea de curte și carnea slabă (maximum 2 porții pe zi), precum și uleiurile vegetale (2 – 3 linguri/zi).
  • Limitați cât mai mult dulciurile (băuturi și produse zaharoase): mai puțin de 5 porții pe săptămână.
  • Opriți-va la 2,5 g de sare/zi maxim.

Alimentele cele mai bogate în potasiu sunt pătrunjelul, fasolea uscată, bananele, ciocolata neagră cu peste 70% cacao, lintea, spanacul, avocado. O dietă bogată în potasiu acționează favorabil asupra tensiunii arteriale. Potrivit unui studiu publicat în 2017, ar trebui să ingerați cel puțin 4,7 grame de potasiu pe zi pentru a reduce tensiunea arterială.

De ce prea multă sare crește tensiunea arterială?

De ce prea multă sare crește tensiunea arterială si dăunează sănătății? Sarea activează excesiv sistemul nervos simpatic, care controlează activitățile autonome ale corpului. Ca reacție, inima și arterele se contractă mai mult.

Sarea declanșează producerea de hormoni de către glandele suprarenale, ceea ce determină o creștere a tensiunii arteriale.

Sarea promovează retenția de apă în rinichi. În loc să fie eliminată, această apă revine în fluxul sanguin, crescând volumul de sânge și, prin urmare, tensiunea arterială.

Promovează creșterea în greutate în special în zona abdomenului, un factor de risc pentru hipertensiune. Deoarece obezitatea abdominală în sine stimulează sistemul nervos simpatic, se instalează un ciclu vicios.

Ce sa mâncati în caz de hipertensiune

Gătiți cât mai mult posibil, favorizând produsele crude (carne, pește, legume proaspete sau congelate etc.).

Înlocuiți sarea cu condimente, ierburi, ghimbir, usturoi, ceapă.

Citiți etichetele: dacă este indicat conținutul de sodiu, înmulțiți-l cu 2,5 pentru a obține cantitatea de sare prezenta.





Adauga un comentariu