News Flash:

Scandal in transportul local

3 Aprilie 2006
988 Vizualizari | 0 Comentarii
•"Sunt probleme foarte mari in cadrul RATP. Cele mai multe sunt legate de Mihai Adrian si de abuzurile acestuia in serviciu privitoare la neregulile din cartile de munca", a declarat Dumitru Vasiliu •"Cei din conducere vor sa-l scoata vinovat pe vatman, cand nu este vina lui. Au nevoie de un tap ispasitor pentru problemele din cadrul Regiei. La baza accidentului din fata blocului Tarom au stat la baza conditiile tehnice ale mijlocului de transport, si nu neprofesionalismul vatmanului", a mai comentat Vasiliu •Directorul Gherca afirma ca accidentul in cauza putea fi evitat de vatman

Desi Regia Autonoma de Transport Public Iasi (RATP) se confrunta deja cu destule probleme, un nou scandal vine sa inrautateasca si mai mult lucrurile. Dumitru Vasiliu, unul dintre liderii de sindicat din cadrul Regiei, aduce acuze grave atat sefului de personal de la RATP, Adrian Mihai, care acopera mai multe faradelegi in ceea ce priveste cartile de munca, conditiile de salarizare si conditiile de munca. "Sunt probleme foarte mari in cadrul RATP. Cele mai multe sunt legate de Mihai Adrian si de abuzurile acestuia in serviciu privitoare la neregulile din cartile de munca. As putea vorbi in acest caz chiar de un sabotaj la nivelul Regiei. Oricum, au fost inregistrate foarte multe probleme la nivelul regiei si al departamentului pe care il conduce de cand este acest Adrian Mihai in functie. Este arogant, distant, iar comportamentul lui fata de ceilalti angajati lasa de dorit. Sunt peste o mie de oameni nemultumiti de atitudinea lui Adrian Mihai", a rabufnit Dumitru Vasiliu, intr-o declaratie de la sfarsitul saptamanii trecute. La toate acestea, Adrian Mihai a raspuns ca toate acuzele nu sunt decat niste bazaconii si minciuni, problemele cu acest lider de sindicat nefiind de azi, de ieri. "Eu am probleme de mai mult timp cu Dumitru Vasiliu. Toate acuzele lui nu sunt decat bazaconii si minciuni sfruntate. Am avut controale si de la Politie, si de la Inspectoratul Teritorial de Munca, si n-au descoperit nimic in neregula. Problemele le vom rezolva in justitie. Rabufnirea lui vine, probabil, pentru ca o parte dintre oamenii lui de la sindicat sunt implicati intr-o ancheta pentru abateri disciplinare", a declarat Adrian Mihai, sef de personal si purtator de cuvant in cadrul RATP.

Acuzatii

De asemenea, Vasiliu il acuza pe Maricel Gherca, directorul de RATP, de faptul ca in cazul accidentului tramvaiului ghiulea vrea sa-l scoata vinovat pe vatmanul implicat, in conditiile in care, in acest caz, ar fi vorba doar de conditiile tehnice necorespunzatoare ale mijlocului de transport. "Cei din conducere vor sa-l scoata vinovat pe vatman, cand nu este vina lui. La baza accidentului din fata blocului Tarom au stat conditiile tehnice ale mijlocului de transport, si nu neprofesionalismul vatmanului. Desi tramvaiul are trei sisteme de franare, acestea functioneaza in anumite conditii si in anumiti parametri. Spre exemplu, la frana pe patina, care este actionata in caz de accident, este foarte important timpul cat este actionata ca aceasta sa fie eficienta, iar la cea electrica daca apare o defectiune la unul dintre motoare, aceasta nu mai intra in functiune. Vatmanul nu are nici o vina. El a incercat tot ce s-a putut pentru a evita accidentul. A actionat frana electrica si nu a mers", a afirmat Vasiliu.

Pozitia directorului

Maricel Gherca, directorul RATP, a declarat ca nu stie foarte multe despre acuzele aduse de Dumitru Vasiliu. "Nu-mi este inca foarte clar ceea ce-mi reproseaza Dumitru Vasiliu. In zilele urmatoare voi stabili o intalnire cu acesta pentru a clarifica toate problemele. Cat despre accident, am dat un chestionar la ceilalti vatmani si le-am pus cateva intrebari privitoare la franare, metode de franare, daca s-au confruntat cu situatii in care au ramas fara frane si daca s-ar fi putut ce va face in cazul accidentului din 22 martie. Chestionarele nu au fost semnate pentru ca oamenii sa se simta cat mai liberi. Iar rezultatele au aratat ca cei mai multi stiu ce sa faca in diferite situatii cand unul dintre sisteme de frana nu functioneaza si ca incidentul din fata blocului Tarom putea fi evitat", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Referitor la problemele semnalate de Vasiliu cu privire la cartile de munca si activitatea sefului de la Personal, Adrian Mihai, Maricel Gherca a sustinut ca va convoca noi comisii pentru a stabili care este adevarul. "Poate Dumitru Vasiliu are dreptate, dar daca nu are va trebui sa dea socoteala", a mai precizat directorul RATP.
Cristian ALBU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1502 (s) | 22 queries | Mysql time :0.033940 (s)