Actualitate

Scandal la CJ. Directorul Aeroportului Iasi a fost luat la intrebari

Publicat: 15 feb. 2015

Un proiect derulat de Aeroportul International Iasi a starnit nemultumirea consilierilor judeteni care i-au reprosat liberalului Marius Bodea, presedintele Consiliului de Administratie al aerogarii, faptul ca desi s-au investit cateva milioane euro intr-un sistem modern de ghidaj al aeronavelor pe vreme nefavorabila, s-au inregistrat mai multe amanari ale unor zboruri. Consilierii au cerut explicatii in sedinta CJ, in conditiile in care Iasul a avut parte de fonduri importante pentru modernizarea aparaturii existente.

„Desi am aprobat sume mari de bani, vedem cum unele zboruri sunt amanate din cauza cetii. De exemplu, la Londra nu se intampla asa ceva. Cum s-a ajuns la aceasta situatie? Luna trecuta s-au inregistrat mai multe zboruri anulate aici la Iasi”, a mentionat Cristian Stanciu, liderul grupului consilierilor judeteni PSD. In schimb, Marius Bodea a sustinut ca sistemele de la aeroport sunt moderne si ca decizia de a decola sau ateriza apartine pilotului aeronavei. In plus, acesta a precizat si ca avioanele de tip Boeing sau Airbus dispun la bord de sisteme moderne ce permit decolarea si aterizarea pe timp nefavorabil, insa cursele derulate cu avioane de tip ATR, ce efectueaza zboruri la Iasi, sunt mai invechite si in aceste situatii zborurile mai sufera amanare. Cu toate acestea, consilierii s-au aratat in continuare nemultumiti de faptul ca Bodea nu a reusit sa explice ceea ce au cerut ei si i-au sugerat sa nu tina ascunse astfel de detalii.



loading...

Comentarii
  • Multi, foarte multi bani au fost cheltuiti la Aeroportul Iasi pe proiecte si achizitii dubioase, dar nimeni nu s-a autosesizat. Din surse sigure stiu ca la D.N.A. de doi ani exista o sesizare in ceea ce priveste contractul Aeroportului cu firma Baumann, dar nici pana in ziua de azi nu se cunoaste rezultatul acestei anchete.DE CE OARE?

  • Si ATR-ul,are aceleasi sisteme de venire la aterizare de tip ILS (Instrument Landing Sistem) ca si Boeing sau Airbus!Pistele de aterizare,impreuna cu facilitatile tehnice si balizajele luminoase aferente,in linii mari sunt de 3 categorii: Cat1,Cat 2,si Cat 3.La Cat2 se poate ateriza cu vizibilitati si plafoane mici! La Cat 3,la conditi foarte mici,de asa maniera incat la Cat 3C se poate ateriza (automat!) cu zero vizibilitate si zero plafon!Iasul,din cate stiu,este la Cat 2!

Adauga un comentariu